Tijd voor zomerbanden

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Het wordt hoogtijd om de winterbanden eraf te laten halen. Mijn zomerbanden 225/45/17 Dunlop sportmaxx wil ik er niet terug onder laten leggen deze bevielen niet.

Michelin pilotsport 3 een goede keuze voor octavia hatchback 1.4TSI? Of wellicht een beter alternatief?
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Corne helaas is de super sport niet te krijgen in de afmeting 225 45 17 vandaar pilotsport 3 denk ik nu maar voor betere alternatieven sta ik natuurlijk open.
 

h dejong

Actief lid
Onder m'n Seat reed ik altijd op Kumho. Ik heb deze band als zeer prettig ervaren onder nagenoeg alle omstandigheden (behalve sneeuw maar dan waren er toch winterbanden). Reed gemiddeld meer dan 50k km op de banden die van achter kwamen ( nieuwe gingen er achter om). Heb nu volgens Michelins (type nu even niet bekend), maar die bevallen me niet.

Denk dat banden wel een hele persoonlijke mening is
 

ertromp

Forumguru
Ik rijd nu een tijdje rond op Pilotsport 3 op m'n 18" Luxon velgen.
Super band. niet zo lawaaiig als Conti's en ik vind ze super koersvast.
Afgelopen zaterdag nog vanuit Essen met snelheden van rond de 200km/h gereden maar geen centje pijn en goed te sturen en te remmen met die banden van Michelin. Ik ben er super tevreden mee.
 

lugolux78

Forumguru
Zei ik al... Bridgestone Potenza hahah. Je had trouwens in de tijd Potenzas met velgen beveiliging tegen stoeprand terror. Had ik op mijn Seat Ibiza. Erg goede band, vond ik destijds
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Denk ook dat het mijn keuze weer gaat worden heb ze ook onder mijn vorige auto seat exeo gehad super maar wel snel slijten overigens.
 

serum

Senior Member
Ik zou zo weer voor de michelin pilot sport gaan. Kleven beregoed aan de weg. Hier ook slechte ervaringen met dunlop (onrond) Laat ze plaatsen door een bedrijf die onder belasting kan balanceren, heb hier goede ervaringen mee met dergelijke apparatuur.
 

Remakil

Forumguru
Heb de Conti Sportcontact 5 er onder liggen, maar dan wel de zuinigheid C klasse en niet de F versie die je vaak ziet...

Prima banden, bieden meer grip dan de winterbanden en met de velgbescherming ben ik ook blij. Scheelt een stuk of wat beschadigingen bij stoeprandje tikken... ;)
 
Bovenaan Onderaan