Tijd voor zomerbanden

Gieliovd

Forumguru
Remweg is significant langer op die winterbanden op die temperatuur. Compound smeert uit.

Geen gelul dus, onveilig, wisselen.
 

EdK

Forumguru
Even een mail sturen dat je het er niet mee eens bent en het onverantwoord gevaar geeft met de afstand die er nog op afgelegd moet worden
En dat als er iets je overkomt in de tussenliggende periode dat komt door de banden waar je op door moet blijven rijden dat je hun persoonlijk aansprakelijk zult stellen.

Belachlijk gewoon, hebben ze niet een set knappe tweede hands zomerbanden liggen van een schade of zo ?
 

jfk104

Actief lid
Twijfelde zelf ook al sterk. Voorkeur heeft doorrijden in eigen auto tot de nieuwe er is maar moet wel verantwoord blijven.

Morgen maar even een hengeltje uitgooien voor een voorloopauto...

Dit zal op zich geen probleem zijn, alleen ben ik misschien een beetje kritisch in wat ze gaan aanbieden.....
 

VWim

Forumguru
Anders rij je even bij de lokale bandenboer langs met de vraag of ze voor een appel en een ei misschien een setje gebruikte banden hebben liggen? Misschien ben je voor 100 a 150 euro weer helemaal het mannetje. De prijsopgave kun je dan voorleggen aan de LM.
 

lugolux78

Forumguru
Heb nu verhaal in zelfde richting met LM. A4 moet de 180k beurt hebben maar mag niet. Echter mijn remmen piepen en zelfs ben ik niet bang aangelegd, maar met twee kinderen en de misses aan boord ga ik geen risico aan. Dus doorgedrukt dat de remmen in ieder geval onder de loep genomen worden. Kortom laat het niet zo maar zitten... Het gaat niet om het geld maar je veiligheid. Schakel anders je werkgever in. Er is altijd wel een evaluatie moment....
 

EdK

Forumguru
mmmmm, ik loop altijd weg als mensen beginnen te schreeuwen of de capslock voor een heel bericht gebruiken.

je hebt nog massel dat ik reageer nu ......:maakmegek:
 

henriz

Forumguru
Eh, ik ga even een klein beetje off-topic:

Gisteren heb ik hier ongepland een noodstop gemaakt. Ik reed op een verlaten dijk, ik kende het daar niet en reed toch te hard (ja, stom). Ik wilde rechtdoor en zag op het laatste moment dat dat daar helemaal niet kan.
Van 100 naar 0 in voor mijn gevoel 10 meter, maar dat zal wel veel meer zijn. Ik heb een paar mooie strepen gezet denk ik.

Mijn vraag is: wat doet dat voor de levensduur van mijn banden? Niet veel goeds lijkt me. Maar waar moet ik aan denken bij zo'n eenmalige actie? 10 duizend km minder? 5 duizend? 15 duizend?
 
Bovenaan Onderaan