Tesla ervaringen

RefleCs

Forumguru
@Mugjuh Jemig! Je hebt inderdaad wel echt mega pech zeg! Ik heb nog steeds helemaal geen problemen ervaren.... Kan het wellicht nog een nawee zijn van de schade die je gehad hebt? (geen idee waar die infrastructuur zich bevindt in de auto.
 

SuperBeeb

Forumguru
Dwars op de rijbaan liggende gekantelde vrachtwagens waren nog niet ingeprogrammeerd...
Bestuurder had wschl nog geluk dat ie het dak van dd vrachtwagen als extra kreukelzone had. Als ie op de andere kan was gekanteld, had het chassis minder meegegeven.
 

Rallye

Forumguru
Een modern bedrijf. “All-Weather Protection Kit” voor een spatlap.

Ook grappig: bij de meeste auto’s moet je zelf rijden en monteert de fabriek de de spatranden. Bij Tesla is het andersom.......
 

JeSko

Forumguru
Tesla van Belgische bakker ontwijkt dankzij Autopilot everzwijn. Fenomenaal ontweken door de Auto pilot en meteen terug loodrecht ( edit, recht ) op de baan. Waanzinnig.

 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Gezwijnd.:D


Even afgezien van de technische achievement: ik was wel benieuwd geweest wat er gebeurd was als er van de andere kant een schoolbus was gekomen......
 

JeSko

Forumguru
Ja dat vroeg ik me ook al af @Rallye , ik denk dat de Tesla in een oogopslag kijkt of het uitwijken wel mogelijk is. Zoals Musk al aangaf, dit ziet er snel uit ( het is ook snel voor ons mensen ) maar voor de computers in de Tesla is dit niets, die kunnen nog veel sneller berekeningen maken en daar naar handelen. Volgens mij zou de auto, welliswaar te laat, eerder remmen om zoveel mogelijk de schade te beperken als ie zag dat uitwijken geen optie was.

@philippe bakker

Kleine wereld ! :)
 

RefleCs

Forumguru
De persoon zelf gesproken, maar de uitwijk manouvre heeft hij zelf geinitieerd niet Autopilot. De auto zelf heeft wel gezorgd dat deze niet in een spin kwam en weer terug op de originele baan. Maar uitwijken dus niet door autopilot.

Iets met het vroegere kringetje op school waar je een verhaaltje door fluisterd...
 

HarrieSkoda

Forumguru
@RefleCs Dan is het geen supersonisch- slim Tesla computersysteem die hem uit de slip heeft weten te houden, maar dat noemt men ESP en die kan afzonderlijk wielen afremmen als de auto in een slip dreigt te raken.
 
Bovenaan Onderaan