Tesla ervaringen

hemi24

Forumguru
Dat gaat er echt niet komen, niemand gaat je iets leveren wat 1,6 miljoen km mee kan..! (tenzij diegene het slachtoffer van z'n eigen succes wil worden)

Of er gaat een goedkoper alternatief komen wat minder lang mee gaat; of er wordt iets ingebouwd wat ervoor zorgt dat het niet zo lang meegaat...
 

Mugjuh

Donateur
Gaat de rest van de auto 1,6 mln km mee?

het is toch fijn dat bepaalde technologie zich zover door ontwikkeld en bewijst dat de auto industrie best al een tijdje stil staat.
De ICE is in de basis al bijna 70 jaar oud kwa motortechniek, fijn dat die zich nu moeten doorontwikkelen of ermee stoppen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
@sitechris

Klopt, als ze nieuw rond de 30-40 k worden aangeboden, kan het op termijn voor mensen die tweedehands kopen ook lukken om een Tesla te kopen, al prefereer ik om ooit een volledig elektrische Skoda te rijden, als Skoda haar value for money kan doortrekken in de wereld van de EV's zie ik het nut van een Tesla niet. Voor mezelf dan.

Collega van mijn vrouw heeft trouwens ook haar Tesla, haar man werkt in NL als Belg en heeft van zijn baas een lease Tesla model 3 gekregen, en hijzelf is er heel tevreden van en wil nooit nog anders, maar de vrouw heeft spijt dat hun BMW voor de Tesla plaats heeft moeten maken, zij word namelijk altijd wagenziek in de Tesla omdat de acceleratie te instant is.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Niet met je eens, de acceleratie van een Tesla is gewoon zeer direct, ze komen van een BMW 330 D dus ze zijn wel wat gewoon :D
 

Captain Hook

Forumguru
Niet met je eens... :shutup:

Het heeft alles te maken met hoe de bestuurder de auto aanstuurt. M.a.w. als de techniek absurde en misselijk makend acceleraties mogelijk maakt, dan zul je moeten leren hoe dat aan te sturen c.q. er mee om te gaan.

Je hoeft niet altijd je voet naar beneden te stampen op het pedaal... ;)

_____________________________________________________________

het is toch fijn dat bepaalde technologie zich zover door ontwikkeld en bewijst dat de auto industrie best al een tijdje stil staat.
De ICE is in de basis al bijna 70 jaar oud kwa motortechniek, fijn dat die zich nu moeten doorontwikkelen of ermee stoppen.
Wat is ouder? ICE of EV?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_auto

Notabene Porsche!
...In 1898 bouwde Ferdinand Porsche zijn eerste auto, de elektrische Porsche P1...

...
Op 29 april 1899 verbrak de Belg Camille Jenatzy het wereldsnelheidsrecord op land in Achères met La Jamais Contente (De Nooit Tevreden), die de eerste auto in de geschiedenis was die de barrière van 100 km/h doorbrak met 105,882 km/h.[7][8]

Rond 1900 waren bijna alle auto's elektrisch.[9]...


Ik bedoel maar
https://www.classiccarsmagazine.nl/nieuws/eerste-elektrische-auto-is-ouder-dan-denkt/
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dat kan, al denk ik wel dat de bestuurster met haar 30 jaar schadevrije ervaring weet hoe ze een pedaal moet bedienen;) laten we het er maar op houden dat we het niet eens zijn in deze :D
 

RefleCs

Forumguru
Tesla is wel degelijk auto waarin je sneller wagenziek wordt. Ook als je niet volgas gaat,regeneratief remmen uitzet en de auto in chillmode zet is de directe respons gewoon meer voelbaar dan bij een normale auto. Echt een wezenlijk verschil.

Mijn vrouw heeft ook last van wagenziekte. In het begin had ze erg veel last in de Tesla. Met name ook omdat je niet kan horen wat er gaat komen. Het lichaam krijgt dus geen tijd om zich daarop in te stellen. Inmiddels weet ze waar ze op moet letten en bij even stevig doortrekken waarschuw ik tijdig. Sindsdien gaat het prima.

In parkeergarages met een veel te vlakke vloer echter moet ik erg op mijn hoede zijn anders gaat de auto binnen no-time zuur ruiken :bloos:
 

JeSko

Forumguru

Interessant filmpje, ik houd wel van die eenvoud in keuze, wetende dat je onderhuids zowieso de best mogelijke Tesla van dat model van dat moment ontvangt na bestelling. Zeker als je ziet wat voor geharrewar de configurator bij Skoda vaak is en wat voor problemen dit met zich meebrengt. De continu updates is trouwens iets wat een kennis van ons ook ervaart en hem extreem bevalt. Op alle vlakken staat Tesla mijlenver voor op de concurrentie, ik zie VAG die elektrische maar vooral hoogtechnologische achterstand niet gauw inhalen.
 

sitechris

Donateur
Ja klopt, het is knap wat Tesla doet. Ook nu weer met de mogelijke nieuwe batterij die ze in China ontwikkelen. Logge bedrijven als VAG zijn veel te traag om snel te reageren lijkt het wel.
 

Derooke

Forumguru
Het nadeel is dat het updatebeleid van Tesla mogelijk een enorme financiële put aan het worden is(volgens mij).

Met al die verschillende modellen (versies van wagens hardware gewijs dan) komen de software updates alleen maar ingewikkelder en mogelijk meer bugs.
Meer mensen om te ontwikkelen.
Tenzij ze de vroegere versies gaan laten vallen. . .

Alsook die autopiloot voorziening. Wie gaat dit allemaal betalen.
(Want als je op voorhand hebt betaald voor de update gaat dit Tesla alleen nog meer geld kosten nu blijkt dat de hardware die voorzien moet zijn niet voldoende zal zijn en dit geld eigenlijk al allemaal weg is(uitgegeven) ,dus meer zal kosten voor Tesla tenzij ze dit doorrekenen natuurlijk).

Ik denk dat de grote spelers dit per x aantal jaar doen + facelift enz om dingen te voorzien. En kosten te voorzien.

Wil Tesla een serieuze tegenslag hebben met x hardware die niet voldoende getest is kan dit weer veel geld kosten.

Ik hoop ten harte dat ze dit kunnen want ik hoop dat ze een grote speler worden in de auto-branche(nu zijn ze groot naar elektrische normen maar nog niet zo in de gehele norm).

Ze kunnen nog altijd hard vallen omdat ze grote risico's nemen. (Wat ik wel goed vind voor de gehele branche)

Kijk naar het bekende bedrijf in Ieper geweest lernout en hauspie
Kon alleen maar omhoog tot blijkt dat ze jaren gesjoemeld hadden. Iedereen moest aandelen kopen mensen hebben hun hele spaarboekje daar ingestopt .
Ik weet het . Het is niet hetzelfde.
Maar de groei zal er plots ook uit zijn en met dat ze nog niet zoveel winst maken . . .
En die autopiloot bij alle wagen er nog moeten insteken met centen die ze niet hebben . . .

PS dit is gewoon mijn mening . En ik hoop ook ooit met een Tesla te kunnen rijden .
Dus zeker geen haat ofzo naar Tesla .
Dus plz change my mind

Edit : wat inderdaad wel goed is is dat de gevestigde waarden een andere manier van denken en doen aan de band zullen moeten leggen .
Kijk naar Volkswagen groep Duitsland.
Vanaf dat ID3 uit is gaan ze online verkoop doen met beperkte tussenkomst dealer zonder Prijsonderhandelingen dus prijs is prijs. Dus ze doen wel al iets.
 

Mugjuh

Donateur
Ik zal mijn persoonlijke pech lijst weer iets langer maken.
Climate control geeft nu een storing aan, dus de remote control werkt op dit moment niet meer en kan de auto dus niet op afstand laten afkoelen :nailbiting:
Dus maar weer een afspraak met service center gemaakt :lezen:
 

JeSko

Forumguru
Jij hebt pech zeg.. dit valt intussen toch geen al te beste ervaring meer te noemen neem ik aan?
 

CDK

Forumguru
@Mugjuh, als ik jouw lijstje zo eens bekijk dan snap ik de klagende taxichauffeurs van Schiphol Taxi......
Als je als ondernemer zo’n auto treft waar je telkens mee naar het service center moet, dan komt er van geld verdienen niet veel terecht. Dit schrijvende bedenk ik me dat ze nu in coronatijd zonder passagiersvluchten helemaal geen cent te makken hebben, maar dat is off-topic ;) Sterkte er mee en hopelijk is dit het laatste!!
 

Cordoba

Forumguru
@Mugjuh Een Tesla is misschien niet de meest betrouwbare auto, maar ik krijg steeds meer het idee dat je bij Tesla de lijst met mankementen aanvoert.
 
Bovenaan Onderaan