Tesla ervaringen

RefleCs

Forumguru
Om event terug te grijpen naar heel wat pagina's terug... Ik heb er inmiddels 15k km's opzitten (Tesla Model 3) zonder ook maar 1 enkel issue. Sommige updates zijn niet altijd even goed. Maar als je voorop wilt lopen met de updates moet je wel je de mindset hebben dat er soms ook wel eens wat minder goed zal werken ;)

Ik rij nog elke dag met een grote smile in de Model 3.

@Mugjuh heeft erg veel pech met zijn auto gehad. Vooral dat 12v issue is er een die domweg niet nodig was achteraf gezien.

@Rallye: Dat issue met accu leeg heb ik nog nooit gehad. Hij staat altijd klaar met voldoende capaciteit. Ik laad niet thuis maar altijd bij een openbare paal. Als ik wel wat verder moet en ik heb snel sap nodig dan prik ik hem aan een snellader en dan heb ik binnen 20 min weer ruim 80% in de accu zitten. Ik was ook sceptisch over het laden en hoe gaat dat dan enz enz. maar sinds ik de Model 3 rij ben ik dat helemaal kwijt. Uiteraard is het een mindset maar na 2 weken weet je precies wat wel en niet kan en waar je rekening mee moet houden. Tuurlijk wordt het drukker maar ik merk tot nu toe nog geen gekke dingen. Ook ritten naar het buitenland 400+ km's nog geen enkel probleem. Ook in drukte geen wachttijden of wat dan ook. En privacy? Zodra je met internet verbonden bent is het gedaan met je privacy ;)
 

JeSko

Forumguru
@RefleCs

Ik rij nog elke dag met een grote smile in de Model 3.

Dat geloof ik graag, instant koppel, geen overbrenging die de auto laat pauzeren tijdens het optrekken, moet een fantastisch gevoel zijn. Ben geen fan van het model elektrisch rijden omdat het teveel onpraktische aspecten heeft, maar wel fan van het elektrisch rijden zelf, vanwege de stilte aan boord en het instant en constante vermogen.
 

Rallye

Forumguru
Mijn punt over het laden is ook meer gericht op de (nabije) toekomst. Nu is het nog niet zo dat je per kwartier een andere prijs betaalt voor je stroom, maar dat gaat wel komen als de elektrificatie (en dus de belasting van het elektriciteitsnet) toeneemt. En als je dat niet wilt betaal je meer voor je stroom....

Mijn punt over privacy geldt ook voor de huidige toepassingen - dat moet veel transparanter (wie krijgt mijn dat precies en wat doen ze ermee) en de privacy-optie moet niet premium of belemmerend zijn.

Voor jou werkt het dat je na twee weken precies weet wat je wel en niet kunt, maar ik blijf dat een nadeel van elektrisch rijden vinden: zolang je geen 600 kilometer rustig of 400km vlot (Autobahn) kunt rijden en dan in vijf minuten weer op weg kunt zijn wordt voor mij de bruikbaarheid van een auto teveel beperkt. Ik wil ook met een elektrische auto kunnen wat ik nu kan, zonder dit soort beperkingen. Waarbij gezegd moet worden dat juist Tesla in iesergeval redelijk op weg is met de reikwijdte.

Blijft voor mij nog het persoonlijke punt van de “beleving” en contact met de techniek die ik bij een elektrische auto mis. En bij de Tesla 3 begint het er al mee dat op de meest voor de hand liggende plek, voor je neus, geen tellers zitten - vroeger voor mij al eens de reden geen Lancia Ypsilon te kopen.

Voor mij dus zo lang mogelijk geen elektrische auto, maar voor anderen kan het best een prima auto zijn.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Ook niet de eerste keer dat hij het mag uitleggen bij de beurscommissie.
Heeft nog wat miljarden over zeker waarmee hij goedkoop tesla-aandelen wou kopen. Binnen paar maanden bereiken ze dan weer een recordhoogte.
 

Cordoba

Forumguru
@Mugjuh Geen barstje of afgebroken randje te zien bij het achterlicht? Zelfs bij Seat (waar een noodvoorraad water in de lichtunits veel voorkomt) is dit echt een ernstig geval.
 

VAG-man

Forumguru
:sterretjes: Waarom zie ik deels een rubber randje boven het achterlicht wat vochtig is en het andere deel niet?
 

SuperBeeb

Forumguru
Is dat niet de weerspiegeling in t bovenste plastic deel van het achterlicht?

@Mugjuh: als je toch daar bent, laat ze dan meteen een paar extra ledjes in het knipperlicht zetten ;). Valt me elke keer op bij de 3 dat knipperlicht slecht zichtbaar is, zeker als achterlichten ook branden.
 
Bovenaan Onderaan