Tesla ervaringen

Mugjuh

Donateur
Na aanleiding van mijn berichten in mijn meet & greet omtrent de Model 3 open ik hier een nieuw topic om hier verder te discussiëren over betrouwbaarheid van Tesla.

Mijn eerste ervaringen zijn dus nog niet zo positief, vast ook biased door mijn gebroken enkel op dit moment die mij tegenhoud auto te rijden.

Maar hier even kort feiten relaas over mijn 1e 2 weken Tesla.

Na aflevering op 18 december heb ik even 2 uurtjes kunnen rijden in mijn Model 3, wat een gave ervaring was dat.
Dit is zo anders auto rijden dat je het eigenlijk niet 1 op 1 kan vergelijken (appels met peren).
Later op de dag heb ik mijn enkel gebroken en sindsdien rijdt mijn vriendin in de Model 3, wat ze verre van een straf vindt.

Op 1e kerstdag na bezoek aan mijn ouders bleek de Model 3 een 12v systeem error te geven en niet meer van zijn plaats te willen komen.
Contact opgenomen met Leaseplan en die hebben de anwb langs gestuurd.
De meneer van de anwb heeft zich op weg naar de gestrande Model 3 ingelezen op de techniek, het was zijn 1e Tesla met pech.
Met een jumppack accu wilde de Model 3 ook niet mee werken, dus lijkt erop dat het probleem dieper zit.
Anwb heeft een berger opgeroepen om de Model 3 af te slepen en vervangend vervoer te regelen.
Tegen de tijd dat de berger er was begon de Model 3 een eigen leven te leiden, ramen die open gingen en niet meer dicht om uiteindelijk helemaal dood te zijn.
Via de klepje waar afsleepoog in gaat aan de voorzijde heb je toegang tot nood aansluiting van 12v systeem om de frunk te openen.
Na het openen van de frunk konden we weer bij de accu om daar jumppack van de berger aan te sluiten.
Voordat de auto door de berger op zijn bergingsauto geladen kon worden moest deze in afsleep modus gezet worden, hier had de auto geen zin in.
Toen maar geprobeerd contact te zoeken met Tesla Roadside Assistance(365x24x7) voor hulp, maar die zijn natuurlijk dicht tijdens kerst en nieuwjaarsdag.
Toen besloten om de auto na kerst op te laten pikken door het bergingsbedrijf en naar Tesla te transporteren.
Uiteindelijk zijn we 5 uur later dan geplanned thuis aangekomen met de leen Focus SW.

Na kerst contact opgenomen met Leaseplan over hoe nu verder ivm tijdelijke auto.
Deze moest zo snel mogelijk omgeruild worden door Tesla voor een leen auto van Tesla.
Contact opgenomen met Tesla, maar omdat de Model 3 op dat moment nog niet bij Tesla was konden ze nog niks doen, moest later nog een keer belllen.
Eind van de middag weer gebeld en nu was mijn Model 3 bij Tesla aangekomen en konden zij een vervangende auto regelen.
Deze de volgende dag opgehaald, een rode Model S.

Intussen zijn we een week verder en nog geen nieuws over de Model 3, ik zie wel in de app dat ze er mee bezig zijn.
Maar nu geeft de Model S ook een waarschuwing voor het 12v systeem en af en toe herkend de auto de sleutel niet.
Contact opgenomen met Tesla en de Model S krijgt een vervanger ivm ons vertrouwen in het 12v systeem van Tesla.


Zo dit was een aardige openings post en niet de meest positieve, maar het is zoals het is.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere voortgang.

Misschien kan @RefleCs zijn ervaringen delen voor een wat positiever beeld?
 

Henrik

Forumguru
Ai, zo’n verhaal hoor je niet vaak. Vervelend voor jullie zeg! Hopelijk wordt dit euvel snel en deugdelijk verholpen door Tesla!
 

Mugjuh

Donateur
Die 12v melding in de Model S is blijkbaar normaal, dus ze zagen geen reden om andere leen auto mee te geven.
Uur op en neer voor niks :angry:
 

Antera

Donateur
Heel erg vervelend maar er zijn meer klachten met dit model. Bij de garage waar ik mijn auto altijd laat keuren staat er een nu waarvan de claxon blijft afgaan. Tesla geeft geen thuis. En ken er helaas nog een waarbij er continu geruis is omdat bepaalde delen niet goed afsluiten.

Maar zo zijn er meer klachten (spookstoringen) maar dit komt denk ik vooral door het veel in korte tijd willen produceren en leveren en de kwaliteit laat daarom wel eens te wensen over.

Morgen krijg ik een Performance mee om te verlagen van me maatje die er al een paar maanden mee rijd en zonder problemen. En ander maatje van me heeft een M3 single en die is ook al maanden probleemloos. Dus het kan wel
 

CDK

Forumguru
@Mugjuh, de like is voor het delen van je verhaal met ons en niet omdat ik van jouw ellende geniet, maar dat zal je wel begrijpen :)
Wel bizar dat de leen Tesla de zelfde kuren leek te gaan krijgen.... Hopelijk snel weer mobiel, zowel jij als je M3.
 

SuperBeeb

Forumguru
Is de wraak van BMW, omdat iedereen ‘m M3 noemt :D

Maar t is triest dat Tesla niet in staat is een fatsoenlijk product af te leveren. Al zijn de natuurlijk ook wel enigszins slachtoffer van hun eigen succes, zeker in NL.
De druk om hier op tijd 30000 auto’s af te leveren zal misschien ten koste zijn gegaan van de kwaliteitscontrole.

Soort plengoffer voor t fiscale voordeel? :pieker:
 

VAG-man

Forumguru
Is de oplaadkabel of paal (thuis?) wel goed?
Toch apart dat beide auto's in korte tijd problemen geven.
 

Cordoba

Forumguru
Heeft @sitechris ook geen Model3 van een maat van hem in de duurtest? Ik ken ook mensen met een model 3 zonder problemen, maar het lijkt alsof er in de maand december wel erg veel probleemauto's zijn afgeleverd door Tesla.
 

Mugjuh

Donateur
Is de oplaadkabel of paal (thuis?) wel goed?
Toch apart dat beide auto's in korte tijd problemen geven.

Beide problemen opgetreden na oplaadsessie bij SuperCharger van Tesla nu ik er over na denk.
De lader thuis moet nog geplaatst worden, maar eerst stedin zover krijgen dat ze nu eens die 3 fasen komen aansluiten.

@Cordoba Ik heb wel begrepen dat er een groep 2 weken heeft moeten wachten op aflevering ivm 12v issues.
Ik heb geen idee of ik heb moeten wachten, heb niet heel aktief achter mijn bestelling aangezeten zoals zo velen.
 

CDK

Forumguru
Een vriendin van mij heeft ook een M3 sinds oktober (single motor) en tot nu toe is dat een probleemloze auto. Afgezien van de slechte lak lijkt er met de afwerking niets mis te zijn.
 

AdB

Senior Member
Na de periode van geschamper en aarzeling verwacht ik dat het de komende jaren ineens wel eens heel hard zal kunnen gaan met die e-auto's ondanks bepaalde kinderziektes. Dit ontkennen zou wel eens dezelfde inmiddels beroemde denkfout kunnen zijn als wat Kodak is overkomen toen ze de komst van de digitale camera ontkende.. Voor mij als particulier echter wringt het behalve bij de prijs vooral bij het trekgewicht, oftewel: fossiel blijven rijden of caravan er uit? Of wachten totdat die e-auto's ook in staat zijn om meer trekgewicht aan te kunnen.
 

hemi24

Forumguru
Voor mij als particulier echter wringt het behalve bij de prijs vooral bij het trekgewicht, oftewel: fossiel blijven rijden of caravan er uit? Of wachten totdat die e-auto's ook in staat zijn om meer trekgewicht aan te kunnen.

Vooralsnog ga ik voor dit laatste..!
 

Mugjuh

Donateur
Model X heeft maximaal trekgewicht van 2.268 kg als ie op 20” wielen staat.
Nu is dit natuurlijk een prijzige auto voor de gemiddelde consument.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Model X heeft maximaal trekgewicht van 2.268 kg als ie op 20” wielen staat.
Nu is dit natuurlijk een prijzige auto voor de gemiddelde consument.
Dat zijn een model 3 en heel wat andere nieuwe auto's of sowieso een nieuwe ook, denk ik. Ik denk me te kunnen scharen onder de bovengemiddelde consumenten, maar ook voor mij is een Tesla niet financieel haalbaar. Wie weet zijn er tegen de tijd dat ik aan een nieuwe auto toe ben, voor mij betaalbare EV's met een behoorlijke actieradius
 
Bovenaan Onderaan