Mugjuh
Donateur
Na aanleiding van mijn berichten in mijn meet & greet omtrent de Model 3 open ik hier een nieuw topic om hier verder te discussiëren over betrouwbaarheid van Tesla.
Mijn eerste ervaringen zijn dus nog niet zo positief, vast ook biased door mijn gebroken enkel op dit moment die mij tegenhoud auto te rijden.
Maar hier even kort feiten relaas over mijn 1e 2 weken Tesla.
Na aflevering op 18 december heb ik even 2 uurtjes kunnen rijden in mijn Model 3, wat een gave ervaring was dat.
Dit is zo anders auto rijden dat je het eigenlijk niet 1 op 1 kan vergelijken (appels met peren).
Later op de dag heb ik mijn enkel gebroken en sindsdien rijdt mijn vriendin in de Model 3, wat ze verre van een straf vindt.
Op 1e kerstdag na bezoek aan mijn ouders bleek de Model 3 een 12v systeem error te geven en niet meer van zijn plaats te willen komen.
Contact opgenomen met Leaseplan en die hebben de anwb langs gestuurd.
De meneer van de anwb heeft zich op weg naar de gestrande Model 3 ingelezen op de techniek, het was zijn 1e Tesla met pech.
Met een jumppack accu wilde de Model 3 ook niet mee werken, dus lijkt erop dat het probleem dieper zit.
Anwb heeft een berger opgeroepen om de Model 3 af te slepen en vervangend vervoer te regelen.
Tegen de tijd dat de berger er was begon de Model 3 een eigen leven te leiden, ramen die open gingen en niet meer dicht om uiteindelijk helemaal dood te zijn.
Via de klepje waar afsleepoog in gaat aan de voorzijde heb je toegang tot nood aansluiting van 12v systeem om de frunk te openen.
Na het openen van de frunk konden we weer bij de accu om daar jumppack van de berger aan te sluiten.
Voordat de auto door de berger op zijn bergingsauto geladen kon worden moest deze in afsleep modus gezet worden, hier had de auto geen zin in.
Toen maar geprobeerd contact te zoeken met Tesla Roadside Assistance(365x24x7) voor hulp, maar die zijn natuurlijk dicht tijdens kerst en nieuwjaarsdag.
Toen besloten om de auto na kerst op te laten pikken door het bergingsbedrijf en naar Tesla te transporteren.
Uiteindelijk zijn we 5 uur later dan geplanned thuis aangekomen met de leen Focus SW.
Na kerst contact opgenomen met Leaseplan over hoe nu verder ivm tijdelijke auto.
Deze moest zo snel mogelijk omgeruild worden door Tesla voor een leen auto van Tesla.
Contact opgenomen met Tesla, maar omdat de Model 3 op dat moment nog niet bij Tesla was konden ze nog niks doen, moest later nog een keer belllen.
Eind van de middag weer gebeld en nu was mijn Model 3 bij Tesla aangekomen en konden zij een vervangende auto regelen.
Deze de volgende dag opgehaald, een rode Model S.
Intussen zijn we een week verder en nog geen nieuws over de Model 3, ik zie wel in de app dat ze er mee bezig zijn.
Maar nu geeft de Model S ook een waarschuwing voor het 12v systeem en af en toe herkend de auto de sleutel niet.
Contact opgenomen met Tesla en de Model S krijgt een vervanger ivm ons vertrouwen in het 12v systeem van Tesla.
Zo dit was een aardige openings post en niet de meest positieve, maar het is zoals het is.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere voortgang.
Misschien kan @RefleCs zijn ervaringen delen voor een wat positiever beeld?
Mijn eerste ervaringen zijn dus nog niet zo positief, vast ook biased door mijn gebroken enkel op dit moment die mij tegenhoud auto te rijden.
Maar hier even kort feiten relaas over mijn 1e 2 weken Tesla.
Na aflevering op 18 december heb ik even 2 uurtjes kunnen rijden in mijn Model 3, wat een gave ervaring was dat.
Dit is zo anders auto rijden dat je het eigenlijk niet 1 op 1 kan vergelijken (appels met peren).
Later op de dag heb ik mijn enkel gebroken en sindsdien rijdt mijn vriendin in de Model 3, wat ze verre van een straf vindt.
Op 1e kerstdag na bezoek aan mijn ouders bleek de Model 3 een 12v systeem error te geven en niet meer van zijn plaats te willen komen.
Contact opgenomen met Leaseplan en die hebben de anwb langs gestuurd.
De meneer van de anwb heeft zich op weg naar de gestrande Model 3 ingelezen op de techniek, het was zijn 1e Tesla met pech.
Met een jumppack accu wilde de Model 3 ook niet mee werken, dus lijkt erop dat het probleem dieper zit.
Anwb heeft een berger opgeroepen om de Model 3 af te slepen en vervangend vervoer te regelen.
Tegen de tijd dat de berger er was begon de Model 3 een eigen leven te leiden, ramen die open gingen en niet meer dicht om uiteindelijk helemaal dood te zijn.
Via de klepje waar afsleepoog in gaat aan de voorzijde heb je toegang tot nood aansluiting van 12v systeem om de frunk te openen.
Na het openen van de frunk konden we weer bij de accu om daar jumppack van de berger aan te sluiten.
Voordat de auto door de berger op zijn bergingsauto geladen kon worden moest deze in afsleep modus gezet worden, hier had de auto geen zin in.
Toen maar geprobeerd contact te zoeken met Tesla Roadside Assistance(365x24x7) voor hulp, maar die zijn natuurlijk dicht tijdens kerst en nieuwjaarsdag.
Toen besloten om de auto na kerst op te laten pikken door het bergingsbedrijf en naar Tesla te transporteren.
Uiteindelijk zijn we 5 uur later dan geplanned thuis aangekomen met de leen Focus SW.
Na kerst contact opgenomen met Leaseplan over hoe nu verder ivm tijdelijke auto.
Deze moest zo snel mogelijk omgeruild worden door Tesla voor een leen auto van Tesla.
Contact opgenomen met Tesla, maar omdat de Model 3 op dat moment nog niet bij Tesla was konden ze nog niks doen, moest later nog een keer belllen.
Eind van de middag weer gebeld en nu was mijn Model 3 bij Tesla aangekomen en konden zij een vervangende auto regelen.
Deze de volgende dag opgehaald, een rode Model S.
Intussen zijn we een week verder en nog geen nieuws over de Model 3, ik zie wel in de app dat ze er mee bezig zijn.
Maar nu geeft de Model S ook een waarschuwing voor het 12v systeem en af en toe herkend de auto de sleutel niet.
Contact opgenomen met Tesla en de Model S krijgt een vervanger ivm ons vertrouwen in het 12v systeem van Tesla.
Zo dit was een aardige openings post en niet de meest positieve, maar het is zoals het is.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere voortgang.
Misschien kan @RefleCs zijn ervaringen delen voor een wat positiever beeld?