Tankklep niet te openen

Michel

Forumguru
Vanmiddag wilde mijn tankklep niet meer open. Dan voel je je wel ongemakkelijk, als de wijzer van de benzinemeter al een tijdje in het rood staat en de boardcomputer je vriendelijk doch dringend maant om te tanken. Afijn, ik heb de auto een aantal keren ontgrendeld en vergrendeld en tussendoor veelvuldig op het klepje gedrukt. Na 5 minuten, met al een auto wachtend in de rij achter mij, kreeg ik eindelijk de klep open.
Nadien heb het palletje die de klep dichthoudt voor de zekerheid gesmeerd met siliconen spray. Hopelijk is dit voorlopig afdoende.
 

bobbl

Forumguru
Vanmiddag wilde mijn tankklep niet meer open. Dan voel je je wel ongemakkelijk, als de wijzer van de benzinemeter al een tijdje in het rood staat en de boardcomputer je vriendelijk doch dringend maant om te tanken. Afijn, ik heb de auto een aantal keren ontgrendeld en vergrendeld en tussendoor veelvuldig op het klepje gedrukt. Na 5 minuten, met al een auto wachtend in de rij achter mij, kreeg ik eindelijk de klep open.
Nadien heb het palletje die de klep dichthoudt voor de zekerheid gesmeerd met siliconen spray. Hopelijk is dit voorlopig afdoende.

Denk dat ik hem morgen ook maar eens preventief inspray!:jaja:
 

kansberg

Forumguru
@Michel : Dit zal tijdelijk zijn, althans dit was bij mij tijdelijk. Ik maak hem nu open door het klepje in te drukken en tegelijkertijd op 'open' te drukken op de AB. Werkt (tot op heden) erg goed, maar niet zoals het hoort uiteraard.
 

Michel

Forumguru
@kansberg: het lijkt inderdaad een tijdelijke oplossing, want soms moet ik jouw truc toepassen en dan krijg ik de klep wel open. Fraai is anders, maar het is wel werkbaar.
 

kansberg

Forumguru
@Michel : Ik doe het nog steeds op de boven omschreven manier, maak me er niet druk om (één keer per maand tanken). Het hoort niet zo, maar lig er ook niet wakker van.
 

kansberg

Forumguru
@Michel : Dan kunnen we beter ruilen ;) Sinds ik mijn auto niet meer voor woon/werk gebruik, maak ik nog maar zo'n 10.000 km. per jaar. Het is dat mijn vrouw hem 3 dagen/150 km. per week gebruikt voor haar werk, anders werd het wel een hele dure hobby. Maar goed, ik heb hem toch nodig om de sleurhut te kunnen verplaatsen....
 

Michel

Forumguru
Bij mij moet de tankklep wel vaker open, anders kom ik niet zover. Inmiddels ruim 136.000 km in bijna drie jaar. Een voordeel: het open en sluit mechanisme van die klep blijft daardoor hopelijk wel soepel(er) :)
 

duiveltje

Forumguru
hier ook t zelfde probleem...

kun je niet gewoon dat palletje wat de klep dichthoudt wegslopen :tongue: kan ie altijd open haha
 

Taffy

Forumguru
hier ook t zelfde probleem...

kun je niet gewoon dat palletje wat de klep dichthoudt wegslopen :tongue: kan ie altijd open haha

Ik heb hetzelfde mogen beleven afgelopen maandag, alleen in Italie op vakantie. Via Skoda assistence bij n dealer terecht gekomen die naar herhaaldelijk smeren het n beetje gangbaar kreeg. Uiteindelijk heeft deze toch maar uit voorzorg t palletje verwijderd zodat ik onderweg naar huis niet voor verrassingen kom te staan
 

fiestaman

Forumguru
Ook ik had dit afgelopen week voor.

Paar keer open en toe gedaan de auto, blijven drukken op de klep en ze heeft zich toch maar mooi open gedaan, uiteindelijk.
 

Taffy

Forumguru
Tankklepje klapt gewoon netjes dicht??
En met de hand te openen dan?

Euh nee, had hier op t forum wel ns over gelezen dus wist de trucjes wel, maar helaas....
Bij de garage kregen ze het hen snel open, maar smeren etc heeft uiteindelijk maar even gewerkt. Van de week getankt en toen ging hij weer niet open op de normale manier.
Maar aangezien nu t palletje is afgerond kan ik hem toch open doen.
Kan nu vannacht met een gerust hart vanuit Italië huiswaarts keren.
 

kansberg

Forumguru
Vanmiddag was het raak: Met geen mogelijkheid het tankklepje te openen. Heb 5 minuten bij het tankstation staan mieren, zonder resultaat...ik kom thuis en ja hoor...hij gaat gewoon open :cry:. Toch maar eens de bekleding lostrekken (hoe gaat dit?) en het motortje afkoppelen.
 
Bovenaan Onderaan