Superb MY18 nieuws sijpelt binnen

CDK

Forumguru
"Removal of option for TV tuner + DAB (option code QU1)"

Niet heel erg modern. Geen TV meer? Of geen TV plus DAB meer?

Het zou er mee te maken hebben dat de nieuwe Columbus geen aansluiting meer heeft voor een TV tuner :cry:
Ik heb in de Kodiaq hetzelfde probleem zo lijkt het....
 

Rallye

Forumguru
Tja. En dan? Via internet TV kijken? Toch meer verschillen tussen de nieuwe Columbus en de MIB2 dan alleen de internetmogelijkheden en het grote en andere scherm dus........

DAB zal dan wel standaard zijn, toch?
 

CDK

Forumguru
Ik kreeg als tip om internet tv te streamen naar de Columbus. Met onbeperkt data en snelheid is dat geen probleem.
 

Superbst

Senior Member
@Level42 Lijkt me nog de oude slanke schakelpook te zijn in de Tsjechische configurator? Andere schakelpook stond ook nergens vermeld in het lijstje van post #58, dus zal enkel geweest zijn op dat "prototype" dat op het Salon van Genève stond?

@kriva Thanks. Enig idee waarom ze geen 1.6TDI's (meer) hebben in Tsjechië? Of toch niet momenteel in de configurator...
 
Laatst bewerkt:

kriva

Lid
Geen idee waarom ze daar geen 1.6 TDI hebben, misschien dat de markt er gewoon niet voor is?
Volgende week ga ik waarschijnlijk bestellen, en ik ben heel blij dat het die slanke schakelpook is. Ik vermoed dat Škoda dat idee geannuleerd heeft na het zien van verschillende commentaren verspreid over fora/sociale media. (En daar ben ik blij om).
Nu nog even wachten om te kijken wat er allemaal in België veranderen zal voor de Style versie.
EDIT: Even door de Tsjechische variant van de configurator gelopen... Ik weet niet of dit voordien al zo was, maar in Tsjechië zijn nu zowel de 17" als 18" velgen een gratis optie. Lijkt me leuk moest dat in BE/NL ook het geval worden.
Ik zie ook een nieuwe velg staan (denk ik?): de 19" Trinity.
 
Laatst bewerkt:

Superbst

Senior Member
Geen idee waarom ze daar geen 1.6 TDI hebben, misschien dat de markt er gewoon niet voor is?
Volgende week ga ik waarschijnlijk bestellen, en ik ben heel blij dat het die slanke schakelpook is. Ik vermoed dat Škoda dat idee geannuleerd heeft na het zien van verschillende commentaren verspreid over fora/sociale media. (En daar ben ik blij om).
Nu nog even wachten om te kijken wat er allemaal in België veranderen zal voor de Style versie.
EDIT: Even door de Tsjechische variant van de configurator gelopen... Ik weet niet of dit voordien al zo was, maar in Tsjechië zijn nu zowel de 17" als 18" velgen een gratis optie. Lijkt me leuk moest dat in BE/NL ook het geval worden.
Ik zie ook een nieuwe velg staan (denk ik?): de 19" Trinity.
Mja, ik vond het gewoon vreemd, want ze hebben de 1.6TDI bvb. wel staan voor de Octavia...

Dat van de velgen heb ik ook gezien. De huidige "standaard Belgische Style velgen" (Stratos) staan er ook niet tussen trouwens. Ik denk echter niet dat Skoda België (ofte D'Ieteren) zomaar een gratis upgrade van 17" naar 18" zal geven, maar wie weet... :arghh:
Bovendien heeft die upgrade (in het geval van een bedrijfswagen, wat de meeste Superbs in België toch wel zijn) nog wel een relatief grote impact op de leaseprijs: duurdere (winter)banden, hoger verbruik, co², VAA, ...
 

Frank

Forumguru
Of dit:
2017-Jaguar-XE-gear-knob.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Op zich voldoende, volgens mij.

Maar dat zou dan toch ook wel in de vorm van zo'n "duimrolletje" met 5 klikstanden op het stuur moeten kunnen, lijkt me.
Indicatie in de MFD, flippers eronder en klaar! :pardon:
 

kriva

Lid
Het grote verschil is dat je met een pook kan voelen waar hij staat (weke versnelling/welke stand). Met een draaiknop zonder referentiepunt kan dat niet, en moet je steeds naar beneden kijken om zeker te zijn dat hij juist staat, vooral bij manoeuvres.
 
Bovenaan Onderaan