Superb MY18 nieuws sijpelt binnen

kriva

Lid
Nog iets dat me opvalt: Onder het Style niveau kun je het pack Ambition Safety nemen. Dit lijkt me een vergetelheid in de configurator, en dus waarschijnlijk niet (aan die prijs) te bestellen bij de dealer?
 

Superbst

Senior Member
Werkt de BE configurator bij jullie nog trouwens?
Bvb. http://cc-cloud.skoda-auto.com/bel/bel/nl-be/3v5/69517 voor de Superb Combi.

Heeft enkele dagen gewerkt voor MY2018, maar sinds een week ofzo alweer niet meer:
"Dear user,
You are trying to load configuration which is not valid/buildable now. The car cannot be visualized. Please start new configuration according to the latest data offer."
:banghead:
 

stratos

Actief lid
Heb er een tijdje mee lopen spelen en moet zeggen dat valt best mee. Niet veel anders dan je nu al hebt alleen zijn het geen fisiek knoppen meer maar touch en werkt net zo vlot zo niet zelfs vlotter

Ik heb m'n bolide nu iets meer dan een maand en ben heel happy met m'n 'oude' columbus, mét knopjes. Ik heb heel wat muziek-albums op SD gezet (met coverart etc.) en ik werk echt altijd met die rechter draaiknop om door de album-covers te scrollen en door de tracklist van het album dat aan het spelen is. Swipen en het gewenste item selecteren vergt meer coördinatie/aandacht tijdens het rijden.

De volumeknop zou ik kunnen missen (zit ook op het stuur), maar die rechter draaiknop niet. Had ik niet gedacht op voorhand.
 

Haderach

Senior Member
Ik heb m'n bolide nu iets meer dan een maand en ben heel happy met m'n 'oude' columbus, mét knopjes. Ik heb heel wat muziek-albums op SD gezet (met coverart etc.) en ik werk echt altijd met die rechter draaiknop om door de album-covers te scrollen en door de tracklist van het album dat aan het spelen is. Swipen en het gewenste item selecteren vergt meer coördinatie/aandacht tijdens het rijden.

De volumeknop zou ik kunnen missen (zit ook op het stuur), maar die rechter draaiknop niet. Had ik niet gedacht op voorhand.

<misschien een domme vraag, maar weet jij hoe je de columbus instelt zodat de liedjes 'aan elkaar kleven' ?
Nu als ik een set afspeel bestaande uit aparte nummers heb ik altijd een seconde niets tussen elk liedje, zeer vervelend.
 

stratos

Actief lid
@Haderach waar je naar op zoek bent is "gapless" playback: http://wiki.hydrogenaud.io/index.php?title=Gapless_playback

De 'mib ii' zoals de 8" Columbus aka VW Discovery Pro ook wel genoemd wordt, support helaas geen gapless playback van mp3's. Ik weet niet of de nieuwe 9.2" versie dat wel kan.

Wat je kan doen:
* de mp3's met een of ander programmaatje samenvoegen tot 1 lang exemplaar (doorspoelen wordt dan wel vervelend)
* je mp3's naar cd branden (en zorgen dat de pregap op 0 staat in je brandersoftware). So 90's...
* je mp3's omzetten naar FLAC (beetje idioot want je zal grotere files hebben maar de kwaliteit zal natuurlijk dezelfde blijven als de mp3-input) en hopen dat die wel gapless afgespeeld worden door de mib-ii. Aangezien FLAC "lossless" is, mag de overgang tussen 2 files normaal geen probleem zijn.
 

kriva

Lid
Werkt de BE configurator bij jullie nog trouwens?
Bvb. http://cc-cloud.skoda-auto.com/bel/bel/nl-be/3v5/69517 voor de Superb Combi.

Heeft enkele dagen gewerkt voor MY2018, maar sinds een week ofzo alweer niet meer:
"Dear user,
You are trying to load configuration which is not valid/buildable now. The car cannot be visualized. Please start new configuration according to the latest data offer."
:banghead:
Dat is omdat de link die je hier zette de configurator is voor modeljaar 2017. De link voor de configurator eindigt nu op 18, om het nieuwe modeljaar aan te geven.
 

kriva

Lid
Vandaag nog even in de garage gestopt om eindelijk te bestellen, maar daarover in een ander topic meer.
Wel nieuw voor modeljaar 2018 op de Sportline is een nieuwe kleur. Dragon Skin Green wordt beschikbaar op de Sportline in België. Over een datum wisten ze nog niets te zeggen.
 

pgangelen

Nieuw lid
Vandaag gehoord dat mijn bestelde S3 style business 110 kw geen 6 traps dsg krijgt maar een 7 traps ( my2018) daardoor wel latere levering. Vanaf prod week 32 (planning) worden ze gebouwd met dsg7 ( bron : dealer hoogenboom ; daar besteld mijn lease maatschappij)
 

Haderach

Senior Member
Vandaag gehoord dat mijn bestelde S3 style business 110 kw geen 6 traps dsg krijgt maar een 7 traps ( my2018) daardoor wel latere levering. Vanaf prod week 32 (planning) worden ze gebouwd met dsg7 ( bron : dealer hoogenboom ; daar besteld mijn lease maatschappij)

Mooi, ik had gerust ook even willen wachten voor een dsg 7. Had helaas wel niet op tijd geweest voor wanneer ik de auto nodig had en het is niet dat ik ontevreden ben met de dsg 6 voorlopig.
Heb nog wel geen autostrade gedaan.
 

kriva

Lid
Voor zo ver ik weet, blijft de 280 voorlopig nog even bij de DSG6. Je hebt dus niets gemist, Haderach. :-)
 

Haderach

Senior Member
Voor zo ver ik weet, blijft de 280 voorlopig nog even bij de DSG6. Je hebt dus niets gemist, Haderach. :-)
Ah mooi, had wel ergens gelezen op het forum dat de dsg7 die het koppel aankon van de 280 voorlopig voor Audi gereserveerd bleef, maar je weet nooit hoelang voorlopig duurt ;)
 
Bovenaan Onderaan