Superb MY18 nieuws sijpelt binnen

Superbst

Senior Member
Van op het briskoda forum, het lijkt dat de Superb ook de 9.2" Columbus zal krijgen (net als de nieuwe Octavia) inclusief Skoda Connect:
IMG_0427.thumb.PNG.82d6eeb597194a86c7120203c8e4565a.PNG


Screenshot_20170309-033653.thumb.png.49289105d512dddfcf9c4a26f7fc211f.png


Je gaat het zien hé, ik ga 1 van de laatst geproduceerde MY17's krijgen (levering momenteel voorzien eind mei/begin juni) :banghead:

Ik zou zelfs beginnen hopen op een maandje vertraging in productie...

Gisteren ook ontdekt dat de fleet bonus in maart nog net wat interessanter (een 270€ excl. BTW extra korting) is geworden als tijdens het autosalon :mad:

Gelukkig heb ik al een zo goed als full option Style besteld, dus "luxeprobleem", maar toch...
 

Schep

Forumguru
Scherm ziet er wel mooi uit, zolang het schoon is ;)
Ik zou ook mijn fysieke volumeknop wel missen, maar ja, ik mis mijn Motorola Razr ook nog steeds, ophangen door dat ding dicht te klappen. Heerlijk gevoel!
Het zou pas echt interessant worden als ons budgetmerk die virtual cockpit gaat leveren!

Is de DGS pook ook niet anders? Of is die altijd al zo geweest bij een 4x4 model?
Volgens mij heb je gelijk:
overview-6-reasons-01.jpg
 

ertromp

Forumguru
Beeldscherm lijkt ook wel op het dashboard te liggen ipv bij de O3 FL verwerkt in het dashboard. Komt niet echt mooi over is mijn persoonlijke mening
 

Superbst

Senior Member
Zou de Hybrid ook niet komen.......?
Ik vermoed dat we voor de GTE (en active info display) nog wel gaan moeten wachten tot de mid-life facelift volgend jaar (MY19)?
VW zal nog wel even de exclusiviteit willen behouden ipv verder intern sales te kanibaliseren :itwasntme:
 

stratos

Actief lid
Ik zou zelfs beginnen hopen op een maandje vertraging in productie...
Ik heb ergens gelezen dat de 9.2" niet altijd zoveel fijner is omdat er een stuk minder knoppen op zitten en je dus meer via menu's zit te klooien.

Dat het scherm beter is valt niet te ontkennen natuurlijk. En de GPS-weergave zal weer zoveel vlotter zijn. Maar ik hoop toch altijd android auto / waze te gebruiken daarvoor dus dan speelt het geen rol.

Je kan niet alles hebben. Bovendien zullen er ook wel weer kinderziektes zijn. 8" is genoeg voor mij.
 

stratos

Actief lid
Eventjes wat screenshotjes gemaakt op youtube. De 8":

old.png

De 9.2" in een Octavia:

new.png

Als je vergelijkt met de 1e screenshot van de topic-start, zie je dat de touchscreen-knopjes overeenkomen met de Octavia.

Lijkt me dus niet enkel een beter scherm te zijn. Aangezien het 9.2" display op zich een hogere resolutie heeft dan de 8" (1280×640 ipv 800x480), denk ik dat de software sowieso serieus moet verschillen, car infotainment is vaak nogal pixel-customized qua programmering. Al is dat tegenwoordig misschien aan het veranderen.
 
Ik ben blij met de oude versie, mooier ingewerkt en de fysieke menuknoppen werken voor mij logischer en dus ook sneller. Mms als ik het eens zou kunnen uitproberen ik die mening kan bijstellen maar ik betwijfel het.
 

Bart04

Lid
Dan zal ik ook net naast de boot vallen, auto wordt dikke 2 weken later bij dealer verwacht ...
 

stratos

Actief lid
Ik hoop dat ik naast de boot val, zoniet heb ik een 3e make-up spiegel in het dashboard precies. Ik hou niet van glossy stuff. Gegarandeerd minder leesbaar.
 

Superbst

Senior Member
Dan zal ik ook net naast de boot vallen, auto wordt dikke 2 weken later bij dealer verwacht ...
Mmm, misschien net wel/niet. Geen idee hoe lang het transport van CZ naar BE duurt?
Mijn leverdatum volgens leasemaatschappij zou 11/6 zijn en daar zit waarschijnlijk al wat marge in voor keuring trekhaak enzo...
 
H

hans oet twent

Ik heb ook ergens scoops gezien van de voor en achterzijde. Ga je niet vrolijk van worden!
 
Bovenaan Onderaan