Superb Kansberg

CDK

Forumguru
@Oenoud, dat stond net een stukje hoger ;) softwarematig wegschrijven en afdoppen van de EGR, auto voldoet dan niet meer aan de milieu eisen en niet meer aan de typegoedkeuring ;)
 

kansberg

Forumguru
@Corné de Kluijver / @Oenoud : Als je inlogt met je DigID op 'mijn overheid', dan komen ook de auto's tevoorschijn die op jouw naam staan, met alle specifieke specs zoals APK datum, gewichten enz. enz. Maar OOK de aanwezigheid van een roetfilter wordt vermeld. Bij mij staat er 'Nee' :jaja: Dit in tegenstelling tot de gegevens bij het RDW. Dus mocht er onverhoopt een overijverige ambtenaar (bestaan die dan? :bloos:) mij in gebreke willen stellen, dan verwijs ik hem door naar zijn of haar collega's van 'mijn overheid.' En dan dien ik natuurlijk ook een claim in wegens de emotionele schade die mij toegebracht is :D
 

kansberg

Forumguru
Maar nu weer heel wat anders: Vandaag m'n Superb 'gepimpt' met LED dagrijverlichting en 'privacy shades.' Ik moet er nog een foto van maken maar vind persoonlijk het resultaat erg fraai. De shades van Superskoda zitten als gegoten en zijn van bijzonder zware kwaliteit. Het frame is van gietijzer geloof ik :D. De LED dagrijverlichting is een wereld van verschil, vooral optisch uiteraard, het staat een stuk 'stoerder', enfin, er staan genoeg plaatjes op dit forum die dit bevestigen. En ook important: Géén foutmelding op het dash :yeehaa:
 

Octavia32

Forumguru
@Oenoud, dat stond net een stukje hoger ;) softwarematig wegschrijven en afdoppen van de EGR, auto voldoet dan niet meer aan de milieu eisen en niet meer aan de typegoedkeuring ;)
Ik kan vertellen dat in mijn diesel periode het uitschakelen van de EGR of afblinden geen negatief effect heeft gehad op de milieu eisen mbt apk keuring.

Integendeel zelfs de co2 uitstoot werd zelfs beter echter de nox uitstoot werd iets meer maar bleef binnen de norm.

Dit is gebeurd bij een Renault Laguna
En een O2 2.0 tdi (afgeblind en weggeschreven)

Dus ik weet niet of de regelgeving in een keer is veranderd.
Zoja dan heb ik niks gezegd.
 

Oenoud

Forumguru
@kansberg ben benieuwd naar je foto van de privacy shades.
Lijkt mij ook een mooie accessoire.

Ook de led dagrijverlichting ziet er vast goed uit.
Leuke updates.
 

kansberg

Forumguru
@Oenoud : Zodra ik de tijd heb zal ik foto's maken en posten. Ik heb nu wel tijd, maar in het donker schiet dat niet erg op. Bovendien is m'n auto behoorlijk vies, dus wil hem eerst even wassen. Het verschil met mijn Superb en de door jou bestelde Superb is dat ik geen 'sunset' heb. Nu dus wel privacy shades. De komende foto zal dus niet representatief zijn voor jou situatie maar wellicht leuk voor de indruk.
 

kansberg

Forumguru
@Oenoud : Jaaa... sunset en privacy shades is zeker een hele mooie combi! Dacht het ook dat Menno dit had, dat begreep ik althans uit een eerder bericht. Heb het (nog) niet met eigen ogen kunnen aanschouwen.
Morgen is zeker een mooie dag voor het wassen en ik probeer een gaatje te vinden, voor de rest een overvolle agenda. Vier verjaardagen dit weekend :bloos:
 

kansberg

Forumguru
@Joske : Ja zeker, dat zal ik ook doen als de weersomstandigheden beter zijn en ik m'n digitale reflexcamera opgeladen heb, want de foto's van de Samsung (S4) vind ik tegenvallen.

De shades zijn inderdaad van Superskoda, incl. verzendkosten € 103,00. Daarvoor worden ze bij je thuis over de schutting heen gegooid door GLS, de vervoerder van Superskoda. Dit was ook al met m'n sierlijsten gebeurt en ga er over schrijven naar GLS. Vind dat werkelijk belachelijk :mad:. Normaal worden pakketjes bij de buren afgeleverd omdat wij overdag vrijwel nooit thuis zijn.
 
Bovenaan Onderaan