Superb Kansberg

EdK

Forumguru
na volvo komt skoda ......:pardon:
Maar wens je wederhelft er veel plezier mee en sterkte met de persoonlijke omstandigheden
 

kansberg

Forumguru
@EdK Wat je schrijft kan maar zo... Heb nog nooit zo'n betrouwbare, zuinige en heerlijke reisauto gehad als de Superb, okay, de XM destijds was ook een supercomfortabele reiswagen, maar was gespeend van alle luxe die de Skoda heeft. De Kodiaq en Karoq gooien hoge ogen bij zowel mijn vrouw als mij. Die moeten nog wat ervaring krijgen zodat ze in de buurt komen van ons budget.
 

MaxN

Donateur
Mooie V60 en zeker goed in de opties.
Veel veilige kilometers toe gewenst, maar dat moet wel lukken in een Volvo.
 

hemi24

Forumguru
Heel erg gefeliciteerd met de aanschaf van een prachtige Volvo!!! :thumbsup:

(Tegelijkertijd gecondoleerd met het verlies van héél veel (praktisch bruikbare) kofferruimte...)
 

kansberg

Forumguru
(Tegelijkertijd gecondoleerd met het verlies van héél veel (praktisch bruikbare) kofferruimte...)

Bedankt voor de felicitaties! Haha, dat van de praktisch bruikbare ruimte klopt als een bus! Vooral de vakken links en rechts in de Superb mis ik. De Volvo heeft vrijwel geen opbergruimte en is sowieso kleiner. Wel een goede reden om minder 'zooi' mee te nemen. Kan wel wat dingen kwijt onder de bodem van de kofferbak, maar is niet handig omdat je juist dat soort zaken nodig hebt in de vakantieperiode....juist...met een volle kofferbak. Gelukkig zijn wij met z'n tweeën en hebben niet zo heel veel ruimte nodig, maar mis de bakjes en vakjes zeker. Daarentegen hebben wij een ontzettend snelle, luxe en comfortabele auto terug gekregen, vooral de automaat is een verademing. Ik dacht dat bij de Superb alles al automatisch ging, maar dat verbleekt bij de V60. Je kan bijna autonoom rijden door alle hulpmiddelen. De auto is ook vooral stiller dan de Skoda, die op zich niet eens zo luidruchtig was. De stoelen in de V zijn beter. Duidelijk beter. De geluidsinstallatie is ook beter (Harman Kardon), al is het nog niet het niveau wat ik ooit in de C5 had met een -af fabriek- JBL installatie. De spraakbediening kan nu gewoon in het Nederlands, bij de Skoda (moest) dit in het Engels, nier erg, ik durfde de firmware van de Columbus niet te upgraden, bang voor uitval of storing, anders had dit ook in het Nederlands gekund. Het uitzicht, en dan met name naar achteren, was in de Superb duidelijk beter. Hier zitten allerlei hoofdsteunen in de weg, een bagagenet en het raamoppervlakte is veul bescheidener achterin. Het is een overschakeling van vorm volgt functie naar functie volgt vorm, want wat is ie mooi :-) Ondanks dat de Superb gechipt was, is de Volvo beduidend vlotter, en dat is nog een understatement. Daar waar de Skoda zo'n 12 seconden nodig had voor de 0-100 sprint, doet de V60 in ruim 7 seconden. Het grote verschil merk je met name in de tussensprints, daarin is de Volvo woest snel. Zeker geen spijt van mijn keuze, maar toen ik vandaag op autoscout een Superb Combi 2.0 TDI DSG in Elegance uitvoering zag met een lage kilometerstand en van 2014, moest ik toch even het mijne ervan weten.... tot ik de prijs zag.... € 24000,00 om en nabij. Dit was, ook achteraf, te hoog gegrepen, maar geeft ook aan dat de Superb's duidelijk hun waarde blijven houden, en dat is niet voor niets!

20180623_153807_1529786204026.jpg 20180623_153821_1529786203776.jpg
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Beachwood Brown.jpg IMG-20180612-WA0006_1528833851503.jpg IMG-20180612-WA0008_1528833851068.jpg @sitechris Dit zijn 17" Pandora wielen, origineel Volvo. Overweeg 18" Bor, maar heb voorlopig even genoeg geld uitgegeven en bovendien staat er weer een vakantie voor de deur, dus even op het financiële rempedaal drukken :-) Buiten dat staat hij op vier nieuwe banden, dus deze eerst maar oprijden... In de bijlagen enkele foto's van het interieur, waarbij de eerste van het internet geplukt is omdat ik nog niet echt mooie foto's heb van de binnenkant.
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Ik vind dit een supermooie kleur. Zeker wat anders dan het standaard zwart of beige wat je meestal ziet. En past ook goed bij de kleur van de auto.
 

kansberg

Forumguru
@MaxN Dank! Wanneer de auto in de volle zon staat, is hij (heel) donkerbruin metallic. Dit was een speciale 'inscription' lak die destijds (meerprijs € 1495,00) geleverd werd op diverse types. Zeker dan is de combi exterieur/interieur bijzonder fraai. Ben toch blij dat ik hem tweedehands gekocht heb. :jaja:
 

MaxN

Donateur
Wij hebben een donkerblauwe V60 bekeken met hetzelfde interieur. Zeer mooi en zit super. Alleen de V60 was veel te klein in de kofferbak voor onze “eisen”. Luxeproblemen als je na een O2C een S2C hebt gehad. Nu blij met de O3C.
Miss dat over een aantal jaren de nieuwe V60 op de lijst komt, maar Volvo schijnt behoorlijk naar de comfort-kant te zijn gegaan met onderstel. Gezien de (autoblad)testen van de V90 en nieuwe V60.
 

kansberg

Forumguru
Update: de Skoda is inmiddels alweer verkocht (na 5dagen) door de partij die hem inruilde op de V60. Had niet anders verwacht, de volgende eigenaar heeft er een hele goede auto aan!
 
Bovenaan Onderaan