Superb III FL

CDK

Forumguru
Optimistische dealer heb jij!

bc6e6dbec5c3755600cccec5b7d2a291.jpg


80583692edb9b5aea115b20b2fbdc845.jpg
 

Spector

Forumguru
Dit is de vernieuwde Skoda Superb met elektrokracht
Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23-05-2019 om 16:42 1 Reactie
01-skoda-superb-2019.jpg

02-skoda-superb-2019.jpg

03-skoda-superb-2019.jpg

06-skoda-superb-2019.jpg

05-skoda-superb-2019.jpg




01-skoda-superb-2019.jpg

02-skoda-superb-2019.jpg

03-skoda-superb-2019.jpg

04-skoda-superb-2019.jpg

05-skoda-superb-2019.jpg

06-skoda-superb-2019.jpg


Hij is hier!


Het moge duidelijk zijn dat de Volkswagen Group druk bezig is met het elektrificeren van zijn modellen. Spraken we net nog over het verdwijnen van de Audi TT, komt Skoda minuten later op de proppen met een hybride Superb. Voor het Tsjechische merk is het in zekere zin een stap in het diepe – nog nooit bracht het een hybride auto op de markt.

Met de onthulling van het nieuwe model heeft Skoda dus direct een manier gevonden om de Superb van zijn oudere broers te onderscheiden. De auto wordt aangedreven door een 1.4 TSI-benzinemotor met 156 pk, die verbonden is aan een 85 kW sterke elektromotor. De combinatie is goed voor een niet verkeerde 218 pk en 400 Nm. Sowieso is de nieuwe aandrijflijn zuinig, het rijbereik is ook nog eens behoorlijk. Wie de voordelen van de deels elektrische aandrijlijn maximaal benut, moet in de praktijk 850 kilometer af kunnen leggen. Volledig elektrisch rijdn kan de Superb tot maximaal 55 kilometer, aldus de cijfers volgens WLTP. De accu’s zijn in ongeveer 3,5 uur op te laden. Overigens, als hatchback beschikt de Superb over 485 liter aan bagageruimte, als Combi bedraagt dit aantal 510 liter.

Uiteraard is de vernieuwde Superb ook vernieuwd aan het exterieur. Met name de voorkant is opgefrist. Hier vinden we bijvoorbeeld nieuwe LED-koplampen, evenals een nieuwe voorbumper. Achteraan vinden we eveneens een nieuwe bumper. Binnenin vinden we standaard het multifunctionele DOT-display, optioneel is de auto verkrijgbaar met de 10,25″ Virtual Cockpit.

Prijzen van de Superb iV volgen in een later stadium, Skoda weet alvast wel te verklappen dat de auto in januari van volgend jaar pas op de markt komt. Wie interesse heeft, zal dus nog even moeten wachten.
 

Japanese Power

Donateur
Leuk die plug-in hybride maar ik krijg een beetje een mosterd na de maaltijd gevoel. De eerste hybrides rijden al ruim 20 jaar rond en de eerste plug-in hybrides rijden al vanaf 01-2012, de meeste producenten slaan deze stap nu over en kiezen voor gewoon hybride of volledig elektrisch...
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Maximaal 55 kilometer electrisch, en dan 3.5 uur laden aan een schaarse paal. En dan 100 liter minder bagageruimte dan een Octavia, en vermoedelijk een forse meerprijs. Ik vermoed dat in de praktijk die elektromotor vooral gebruikt zal worden om wat rapper te acceleren, niet om verbruik en uitstoot te verminderen. Eens met @Japanese Power, mosterd na de maaltijd. Je zou nu gewoon met een volledig electrisch model moeten komen, met een bereik van minstens 400km. En ik ben een beetje uit de leaseregelingen, maar voor dit soort modellen gelden toch ook geen belastingvoordelen meer (in Nederland)?
 

Japanese Power

Donateur
En ik ben een beetje uit de leaseregelingen, maar voor dit soort modellen gelden toch ook geen belastingvoordelen meer (in Nederland)?
Klopt. Volledig benzine, diesel, hybride of plug-in hybride: het is allemaal 22% in de bijtelling. Dus voor de leaserijder niet interessant. Dus wil je voordelig in de lease rijden kies dan voor of volledig elektrisch tegen 4% of ga youngtimer rijden (vanaf 15 jaar jong) op basis van de dan geldende dagwaarde tegen 35%.

Maar goed. We dwalen af.
On-topic naar de FL Superb III
 

superbia

Forumguru
De aanpassingen vallen me erg mee, het is maar zeer beperkt eigenlijk. Is de virtual cockpit een andere dan nu geleverd wordt?
 

xplain

Forumguru
Wat opvalt is de mogelijkheid om houtinleg of iets anders te kunnen kiezen. Eindelijk van die pianolak vanaf alleen de klimaatregeling heeft nu wel pianolak terwijl dat in MY2017 nog de goed proper te houden plastic is.
 

BBO

Senior Member
Vandaag bij de dealer geweest (België). De dealer kon mij niets meer vertellen over de facelift als wat er op internet is verschenen. Zij hebben nog niets van officiële info gekregen van de invoerder qua brochure, prijs, levertermijn,.... Hij wist mij juist te vertellen dat de Superb's die hij nu nog voor productie doorgeeft het pré facelift model is. En dat de L&K (voorlopig?) enkel te krijgen is met de top benzine motor.
 

xplain

Forumguru
Hybrid ook op Ambition, Style en Sportline te verkrijgen (en natuurlijk ook op de L&K). Das dan weer wel heel fijn vind ik

d12272603699bd9e4722d1254d5e8742.jpg
 

xplain

Forumguru
Hier nog een aantal handige infographics hoewel niet altijd duidelijk wat nu standaard uitrusting is en wat niet.

superb_sportline_interior (1).jpg superb_sportline_exterior.jpg superb_scout_interior.jpg superb_sportline_interior.jpg superb_lk_interior.jpg superb_interior.jpg superb_lk_exterior.jpg superb_exterior.jpg
 

xplain

Forumguru
Een aantal zaken die opvallen:
The 1.6 TDI producing 88 kW (120 PS) is fitted with a 7-speed DSG as standard.
Even in their entry level version, the narrower headlights come with LED technology as standard for the dipped and high beam, daytime running lights and position light, and now reach up to the grille.
Dus LED standaard, maar er is toch nog een duurdere variant?

The KESSY GO start button comes as standard.
Using the optional keyless vehicle entry system (KESSY), all of the car’s four doors can be opened
straight away;
KESSY voortaan ook op de vier deuren te gebruiken!

SmartLink technology comes as standard for all of the systems
 

superbia

Forumguru
Kessy op 4 deuren in wel een flinke verbetering! Ik zie dat er bij de sportline donker alcantara rooflining mogelijk is, dat staat alleen niet op het plaatje. Geen sportstuur meer zo te zien.

Al met al is hij met de facelift flink volwassener geworden!
 
Bovenaan Onderaan