Suberb verlagen met Eibach

stijnheidi

Senior Member
De kogel was bijna door de kerk... ik had bijna een eibach set aangeschaft, maar dus nog niet helemaal. ik twijfel nog een beetje over de hoogte of in de praktijk de laagte dus. had laatst 50 kg zand gehaald voor de zandbak en dacht ff meten hoeveel hij zakt als ik het op de as (tegen de achterleuning leg) dat is dus 5 mm. ik ben er inmiddels achter dat de eibach veren ook lineair werken. heeft iemand ervaring met hoeveel ie met eibach zakt als je bv 50 kg op de as legt of zou iemand dit willem meten?? dan kan ik mogelijk uitrekenen hoeveel ie zakt met hogere balasting.
ik ivm de bodemvrijheid en (zware) belading te twijfelen tussen de veren van het skoda sportonderstel of de eibachveren. Ik heb de dealer inmiddels gevraagd wat deze mogen kosten. IK hoop dat dit een beetje aansluit bij de prijzen van de eibach veren
daarnaast zit ik nog steeds te denken om er koni fsd dempers bij te plaatsen. ik vind de huidige demping namelijk op de kleine oneffenheden te stoterig en op de grote oneffenheden te slap. ik ben bang dat ik dit met de montage van pure sportdempers of alleen veren er niet uithaal. Heeft iemand hier ervaring mee.
dan nog een vraag over de looks ik zou graag wat zijaanzicht foto's willen zien van superbs combi met Eibach verlaging en het standaard sportonderstel. Zodat ik een vergelijk kan maken.
Het vakantiegeld komt er bijna aan, dus het moet er maar eens van komen!!
 

s-line

Forumguru
Ik heb zelf eibach veren gehad op mijn 1 van mijn vorige auto's, een seat altea weliswaar. Maar dat is een prima alternatief hoor en hij zal niet verder inzakken bij belasting als je orginele veren!
Succes met de keuze!
Vrg.michiel
 

stijnheidi

Senior Member
Dank voor de snelle reacties! Heeft er nog iemand een foto met standaard sportonderstel (en als het kan 18 inch velgen) Dan kan ik vergelijken.
 

Antera

Donateur
Ben benieuwd naar je keuze en als je zover bent hoor ik het graag of ik je van dienst kan zijn
 

stijnheidi

Senior Member
He Superbob,

jij hebt toch alleen de eibach veren en niets aan de dempers gedaan? Moet wel zeggen dat ie netjes op de wielen staat.
Hoe is je ervaring als de wat harder over een matige drempel gaat. met het standaard onderstel vind ik dat ie voor behoorlijk doorslaat. En als je wat lading hebt (bv de wekelijkse boodschappen met kratje bier) dan slaat ie ook voelbaar door las je een drempel afrijd. Is dat minder met de eibach veren?
Zou je voor mij willen meten wat ie zakt met een belading van 50 kg op de as (tegen de achtebank aan)

oh ja heb inmiddels bericht van mijn dealer. De standaard veren zijn iets meer dan 400 euro.... Das wel iets duurder dan een eibachset en dat maakt het niet echt interessant.
 
Wees gerust de wagen blijft ook met volle bepakking keurig op zijn poten staan en zakt niet door zijn hoeven. Eibach is kwalitatief top, veer eigenschappen zijn afgestemd op de wagen. Waarom twijfel je nog?

Grt. Bob
 

Miez1

Forumguru
Hi Stijnheidi,

Ik heb niet helemaal meegelezen maar heb je nu niet het standaard sportonderstel onder je auto? Ik heb het origineel ongebruikt in mijn garage liggen(veerpoten,dempers, veren), misschien is dat een idee?

Alles gute!

Miez
 

stijnheidi

Senior Member
Superbob,

waar ik nog over twijfel is dat me de 3 cm verlaging bij met name volle belading gaat opbreken. En ik hier dus spijt van krijg. Dan vind ik het zonde van mijn geld. Hiervoor heb ik nooit een auto verlaagd, maar kom uit een Seat Leon 2.0 tdi (met standaard onderstel) Deze reed een stuk sportiever (het is natuurlijk een hele andere auto en wat dat betreft niet te vergelijken). Maar het sportieve gevoel mis ik een beetje... vandaar dat ik zoek naar iets om dat te bereiken.

@miez ik zal je wel een pb sturen, wellicht dat dit een idee is...
 
Ik snap je twijfel maar ik durf wel te stellen dat het ongegrond is. Eibach is juist steviger qua karakteristiek waardoor het doorzakken binnen de marges blijft ook bij een volle bepakking. Ik heb de originele af fabriek sport veren ook nog liggen...
 

stijnheidi

Senior Member
He Superbob,

zou je als je tijd heb eens willen meten wat zowel voor als achter de afstand tussen hart velg en onderkant spatbord is. Dan kan ik dat vergelijken met de hoogte van het standaard en sportonderstel.
alvasts dank!
 

stijnheidi

Senior Member
bij mij staat ie met standaard onderstel op ongeveer 39 cm voor en achter. Het originele sportonderstel zou ongeveer 1,5 lager moeten zijn. kan iemand dat nog even nameten?
 

stijnheidi

Senior Member
Toch nog een vraagje: ik begreep van WesleyJD dat zijn combi met standaard sportonderstel (onbeladen) voor op 37.5 en achter op 36 cm staat. Zijn er meer die dit ervaren dat ie met standaard sportonderstel achter lager staat dan voor. Het verschil met de eibach verlaging wordt dan wel erg klein, en het staat op de voorste wielen ook nog beter.
 

CDK

Forumguru
@stijnheidi, mijn S2 stond (toen daar nog een OEM sportonderstel onder zat) voor een fractie lager (optisch) maar dat kan komen door de zwaardere V6.... opgemeten heb ik het nooit, nu zit er een KW schroefset onder, ook nu voor een tikkie lager als achter

greetz Corné
 

Miez1

Forumguru
@Stijn,

Bij nader inzien, is een schroefset geen oplossing ? Of dezelfde set als Wesley (Streetcomfort) ? Dan kun je zelf het resultaat nog aanpassen aan je eisen. Het kost een beetje, maar dan heb je wel wat. (en waar moet je anders je vakantiegeld op loslaten?:wacky:)

Alles Gute !

Miez
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan