Suberb verlagen met Eibach

stijnheidi

Senior Member
toch nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen. zit nog steeds te denken aan de 3 cm eibach veren. heb wat onder de auto liggen meten en komt op het laagste punt op zo'n 14 cm. na verlaging dus nog zo'n 11... geeft dat geen probleem met de korte drempels en lange wielbasis. of rij ik die plaat er vanzelf af...
 

___JC___

Forumguru
Je rijdt de plaat er vanzelf af, maar alleen als je flink beladen bent (4 mensen erin en wat bagage). Maar als je er rekening mee houdt valt het best mee.
 

CDK

Forumguru
hey Andrehj,
pneumatische niveauregeling..... kan je dan zelf de hoogte bepalen? dus geen andere verlagings sets te monteren?
wat kost zoiets en waar is dat te koop?
alvast bedankt voor je info! greetz Corné
Nee. Dan moet je gewoon hulpveren (of een pneumatische niveauregeling, zoals ik heb) onder je auto hangen. MAD heeft beide. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten, de MAD hulpveren vind je al voor minder dan 150 euro.
 

andrehj

Forumguru
Met die niveauregeling kun je wel je auto omhoog brengen, maar natuurlijk niet omlaag, omdat het balgen betreft die in de standaard veren worden geplaatst, ter compensatie van doorzakken bij zware belading. Kost vanaf zo'n 250 euro.
 

CDK

Forumguru
Met die niveauregeling kun je wel je auto omhoog brengen, maar natuurlijk niet omlaag, omdat het balgen betreft die in de standaard veren worden geplaatst, ter compensatie van doorzakken bij zware belading. Kost vanaf zo'n 250 euro.
haha ja blond.... dat had ik kunnen weten idd, dankjewel voor je reactie Andrehj, is wel een goed idee zeg! als je verlaagd bent om dan dat systeempje te monteren..... die houd ik ff in m'n achterhoofd :)
 

Antera

Donateur
Er is wel een mooi setje te krijgen van KW daar kan je 30mm omhoog en omlaag maar setje kost KW schroefsetje + HLS en kom je op al gauw een duizend of 4 a 5

Maar 30mm verlagen zal over het algemeen geen problemen opleveren zolang je maar niet met 80 een drempel over wilt
 

andrehj

Forumguru
Bij mij is dat (met zeer veel moeite van de monteur van MAD zelf) uiteindelijk wel gelukt (ik kreeg het zelf niet voor elkaar), dus ik kan je alleen maar aanraden om de veer toch los te halen. Maar dan moet er wel meer los, zoals de schokdemper en de hoogteregeling van de Xenon-lampen.
 

arjahoekstra

Actief lid
Het plaatsen van de balgen is best goed te doen.


Heb dit de tweede keer gedaan met beide achterwielen van de grond. Hierdoor onstaat meer ruimte in de schroefveer, waardoor het makkelijker wordt om de balgen te plaatsen.
Zorg wel dat de auto dan stabiel staat, bijv op daarvoor geschikte steunen.

Heb dit zelf inmiddels twee keer gedaan, en is dan echt goed te doen.
Veer loshalen komt nl. nog wel een en ander bij kijken.

http://www.skodaforum.nl/board/f49/oeps-hulpvering-gemonteerd-toch-maar-andere-velgen-15271-3.html
 

stijnheidi

Senior Member
Bedankt voor de reactie. Dan kan ik overwegen om dit nog later in te bouwen en hoef ik het nog niet meteen te doen bij het verlagen. (kan ik de kosten ook nog spreiden) ik hoef er namelijk geen sleurhut achter te hangen maar een volle vakantiebepakking is wel de bedoeling. Dan kan ik van te voren nog even testen hoever hij zakt.
Kun je me vertellen hoe je naar binnen gaat met de luchtslang. Heb hier een keer op het forum foto’s gezien dat ter hoogte van het reservewiel naar binnen werd gegaan. Moet hiervoor de bumper verwijderd worden of kun je er (na het verwijderen van de onderplaat) zo bij?

Heeft verder nog iemand ervaring met MAD verlaging zij bieden een verlaging aan met 3 voor en 2 achter. Hoe is dit ten opzichte van de Eibach verlaging 3 voor / achter. De Eibach zijn volgens mij progressief de MAD zijn dit volgens mij niet. Weet iemand nog meer verschillen in bijvoorbeeld rijervaring ed. De prijs is volgens mij ongeveer hetzelfde. Maar met een verlaging van 2 achter heb je mogelijk ter hoogte van de onderplaat onder het achterportier net iets meer bodemvrijheid en dus iets meer ruimte met belading.
 

arjahoekstra

Actief lid
Bij mij gaat de luchtslang via de tule van de bedrading van de trekhaak naar binnen.
Weet niet of die tule standaard aanwezig is.

Alleen de onderplaat van wielkast naar bumper moet je even verwijderen.
 

Antera

Donateur
Heeft verder nog iemand ervaring met MAD verlaging zij bieden een verlaging aan met 3 voor en 2 achter. Hoe is dit ten opzichte van de Eibach verlaging 3 voor / achter. De Eibach zijn volgens mij progressief de MAD zijn dit volgens mij niet. Weet iemand nog meer verschillen in bijvoorbeeld rijervaring ed. De prijs is volgens mij ongeveer hetzelfde. Maar met een verlaging van 2 achter heb je mogelijk ter hoogte van de onderplaat onder het achterportier net iets meer bodemvrijheid en dus iets meer ruimte met belading.

MAD is niet te vergelijken met Eibach vind ik. Eibach is een A-merk en MAD valt al snel onder de B-merken. Eibach rijd vele malen beter en heeft zeer goed rij eigenschappen. MAD heb ik al mindere ervaringen gehoord en zeker ism met standaard dempers.

LET WEL: dit is mijn mening en de mening die ik van klanten had
 
Ik kan dat alleen maar beamen, de mijne ligt als een blok op de weg, stuurt rete strak, helt nauwelijks over in bochten en staat nog eens mooi op de poten...
 

stijnheidi

Senior Member
He Superbob,

kun je me ook je vervaring delen hoe het gaat met vakantiebepakking. Tent, koffers, dakkoffer en 2 volwassenen en 2 kids. ed.
weet je wat er dan nog van de grondspeling overblijft. of zakken die eibachveren niet zover omdat ze progressief werken.
ik wil er namelijk nog fatsoenlijk mee op vakantie kunnen. Ik weet dat op de autobahn geen drempels liggen...
 

Antera

Donateur
Helaas kan ik daar niet direkt een antwoord op geven. elke auto die flink beladen word zal zakken dit is met een schroefset zo maar ook met verlagingsveren. Het voordeel is wel dat dit progressieve veren zijn dan dat met meerdere mensen in de auto deze set nog steeds prima rijd. Hoe zwaar jij hem aflaat kan ik daar helaas niks 100% zeker zeggen
 

stijnheidi

Senior Member
hoi ik zit nog te denken of het wel verstandig is te verlagen met de originele dempers. Ik lees links en rechts dat dit niet echt goed is voor deze dempers en dat het de levensduur aardig zou verkorten. Nu heeft mij superb zo'n 23 dkm gelopen en zijn de dempers naar mijn mening nog aarig fris. Wat me aan de huidige dempers opvalt is dat de ingaande demping op kleine oneffenheden vrij stevig is.
wat zou een goede en redelijk betaalbare demper zijn om te combineren met de eibach veren. waarbij ook nog redelijk/goed comfort overblijft. ik snap dat verlagen en comfort niet echt heel goed samen gaan. Maar ik lees goede verhalen over de koni fsd (demper) en de kw streetcomfort (set) maar als ik naar de prijzen kijk vallen ze me toch een beetje tegen... en wordt het iets te gortig. Hoe is de wat betaalbare Bilstein B12 pro kit (dempers met eibach veren) in vergelijking tot die andere. ik snap dat het wellicht appels met peren vergelijk is. Of heeft iemand nog andere suggesties.
 

stijnheidi

Senior Member
hoi ik zit nog te denken of het wel verstandig is te verlagen met de originele dempers. Ik lees links en rechts dat dit niet echt goed is voor deze dempers en dat het de levensduur aardig zou verkorten. Nu heeft mij superb zo'n 23 dkm gelopen en zijn de dempers naar mijn mening nog aarig fris. Wat me aan de huidige dempers opvalt is dat de ingaande demping op kleine oneffenheden vrij stevig is.
wat zou een goede en redelijk betaalbare demper zijn om te combineren met de eibach veren. waarbij ook nog redelijk/goed comfort overblijft. ik snap dat verlagen en comfort niet echt heel goed samen gaan. Maar ik lees goede verhalen over de koni fsd (demper) en de kw streetcomfort (set) maar als ik naar de prijzen kijk vallen ze me toch een beetje tegen... en wordt het iets te gortig. Hoe is de wat betaalbare Bilstein B12 pro kit (dempers met eibach veren) in vergelijking tot die andere. ik snap dat het wellicht appels met peren vergelijk is. Of heeft iemand nog andere suggesties.



Niemand suggesties? of ervaring hoe de Bilstein B12 pro kit rijdt.
 

CDK

Forumguru
met bilstein geen ervaring, maar heb sinds een aantal weken de KW streetcomfort er onder zitten, dat is het geld dubbel en dwars waard, beter als het OEM sportonderstel en zeer comfortabel.
succes met het verlagingsproces ;)

greetz Corné
 

tjokie

Actief lid
Heb ervaring met Bilsteins (B6 en B8) maar niet op een Superb. Zijn perfecte dempers, ik had ze altijd icm Eibach veren... Sublieme combinatie!
 

Antera

Donateur
met bilstein geen ervaring, maar heb sinds een aantal weken de KW streetcomfort er onder zitten, dat is het geld dubbel en dwars waard, beter als het OEM sportonderstel en zeer comfortabel.
succes met het verlagingsproces ;)

greetz Corné


Hier kan ik niet meer op zeggen dan 100% mee eens. Heb diverse onderstellen gereden en kw Streetcomfort is zijn geld dubbel en dwars waard. Rijd er zelf ook mee en wil niet meer anders.

Ik heb ze gemonteerd gehad met KW dempers en dit rijd ook zeer goed moet ik zeggen. Je kan ook een complete KW sets nemen om te verlagen in de vorm van veren en dempers. Ook zeker aan te raden. Maar je budget is bepalend.

Mail me anders even daarvoor dan zullen we eens kijken.
 
Bovenaan Onderaan