Suberb verlagen met Eibach

s-line

Forumguru
TIP: speur het internet af en kijk naar type nrs. van schokdempers en veren. Dan kun je zien dat vaak dezelfde dempers en veren gebruikt worden ondanks dat het niet wordt aangegeven in de "officiele" boekjes bij het bestellen.

Dat zeg ik toch!!
 

Pendragon

Forumguru
Ik ga m'n Superb ook verlagen met Eibach. Ik heb ook gekeken naar andere 18" velgen en ik ga (als het mogelijk is) voor VW turbine velgen (zie foto). Ik vind het altijd zo lastig met die ET waarde. Superb heeft standaard 47, maar deze zie ik met 41. Gaat het dan passen of niet, gaat het wiel dan uitsteken ofzo? Antera een bericht gestuurd. Ben benieuwd :)
 

Bijlagen

  • DSC02118.jpg
    DSC02118.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 30

Der Einser

Forumguru
Mooie velg!
ik zou alleen voor 19 of 20" gaan. Deze in 18 ogen wat klein onder je "grote" auto.

Welke maten hebben de velgen? Als het 18" past dat makkelijk.
Normaal is de ET 45 dus wijk je maar 4mm af, kan makkelijk.

Hoe breed zijn de velgen die je wilt?
8J
8,5J
9J
 

Der Einser

Forumguru
Ja ik wel, sorry.
Maar dat is mijn smaak.
Je moet uiteraard doen wat jij het mooiste vind.

Wil je originele of maakt het niet uit?

Ik wil ook wel even voor je rondvragen, heb hier en daar wat contacten.
PM mij anders even
 

Antera

Donateur
FF update:

Er gaan 2 sets komen voor deze auto,

Nummers zijn al bekend

Verdere info is nog niet bekend,

Zodra die bekend is geef ik je die door,
 

paulus474

Senior Member
2 sets?
Weet je al met wat voor een verschil?
Bedankt alvast voor de verdere updates (heb overigens onder Octavia III subforum een apart topic aangemaakt waar deze informatie verder besproken kan worden... ;) ).
 

Antera

Donateur
Vers van de pers:

Skoda Octavia Combi.
verlaging voor 30-40mm achter 30mm

Tot nu toe alleen voor de versie met de starre achteras.

art. E10-79-010-03-22
1,2TSI inkl. Green tec; 1,4TSI Green tec; 1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG as 1 985kg as 2=1030kg

art. E10-79-010-04-22
1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG; 2,0TDI Green tec inkl. DSG as 1=1070kg as 2=1030kg


Adviesprijs € 235 voor een set veren.

forum prijzen en eventueel montage gaan per mail
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Ik ga m'n Superb ook verlagen met Eibach. Ik heb ook gekeken naar andere 18" velgen en ik ga (als het mogelijk is) voor VW turbine velgen (zie foto). Ik vind het altijd zo lastig met die ET waarde. Superb heeft standaard 47, maar deze zie ik met 41. Gaat het dan passen of niet, gaat het wiel dan uitsteken ofzo? Antera een bericht gestuurd. Ben benieuwd :)

Er rijd hier in het dorp een Superb Combi rond met die turbine velgen van de VW passat CC. Dus zou ik zeggen dat ze passen
 

Pendragon

Forumguru
Bedankt Dennis! Ik zie ze 'gelukkig' niet zo vaak onder de Superb en heb nu 2 VW's ermee zien rijden. De velgen komen er alleen de Eibach veren zijn van de baan. Het gaat toch een KW schroefset worden.
 

paulus474

Senior Member
@ Pendragon Wat heeft je over de streep getrokken om voor de KW schroefset te kiezen i.p.v. de Eibach veren?
 

Pendragon

Forumguru
@paulus474: 1) DE reden die je heel veel leest op internet, namelijk dat de eibach veren in combinatie met de standaard dempers behoorlijk vaak voor lekkage zorgen omdat de dempers gebruikt worden op een stuk waarvoor ze niet bedoeld zijn. 2) dat ze met de standaard dempers een dein effect geven. Ja, de KW's zijn een stuk duurder, maar dan weet je 100% zeker dat je een goede combi hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Er rijd hier in het dorp een Superb Combi rond met die turbine velgen van de VW passat CC. Dus zou ik zeggen dat ze passen

Maar niet iedere velg is hetzelfde. Misschien op het oog hetzelfde, maar de breedte en ET waarde kunnen verschillen. Dat zie je niet altijd meteen met het blote oog vanaf de buitenkant.
 

Pendragon

Forumguru
Klopt en niet te vergeten dat de originele echt heeeeel erg duur zijn. De velgen los kosten 450 euro per stuk! Nu krijg ik de Italiaanse versie van de velg, zie de bijlage.
 

Bijlagen

  • image001.jpg
    image001.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 24
Bovenaan Onderaan