Suberb verlagen met Eibach

JeSko

Forumguru
@Antera

Hoe verhoud dit zich tot het rijgedrag enerzijds, en het comfort anderzijds? Stijver zal betekenen ietwat sportiever in de bochten, maar ook knijterhard? Ik meende hier eens gelezen te hebben dat Eibach als één van de weinige haar veren echt op maat maakt? Weet jij daar toevallig meer van?
 

JeSko

Forumguru
Waarom worden mijn afbeeldingen klein gezet door een moderator? Niet dat het me stoort maar als men liever heeft dat ik ze in bijlage post dan houd ik daar rekening mee in de toekomst:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

brepus13

Forumguru
Zet voor jezelf nu eerst eens goed op een rij wat je precies wil.

je vindt je huidige 19” icm standaard onderstel al stug.

standaard onderstel met Eibach en 19” is nog veel! Stugger.

standaard onderstel met HR is nóg stugger....

goed inlezen, keuzes maken en dán bestellen. Succes met je overwegingen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Met die belgiesche wegen denk ik dat je beter voor Eibach kunt kiezen dan die HR
Dan stuiter je volgens mij België uit....

En laat je eens adviseren door @Antera
Geef aan wat je wil kwa verlaging en rijgedrag en comfort , en weet zeker dat hij met een advies komt.
En weet zeker dat hij er ook een nette prijs tegenover kan zetten inclusief montage !
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Ja best gewoon de Eibachs aanhouden dan. Dat heb ik in alle eerlijkheid gedaan maar ik kreeg een antwoord dat er voor een S3 nog geen schroefkit beschikbaar was, ik weet niet precies wie antwoord heeft gegeven op mijn mail maar de persoon in kwestie dacht dat ik het over een S3 Audi had denk ik. Ik dacht nochtans dat ik mijn naam en forumnaam er had bijgezet, maar zeker ben ik daar niet van.

@brepus13

Klopt maar de essentie blijft dat ik hem wel lager wil hebben, dus uiteindelijk ga ik toch iets doen dat het comfort veranderd. Maar het zullen dan de Eibachs worden, het zal best meevallen en het gaat super vet staan. Het comfort van de wagen is zoals ik aangaf qua afrolgeluiden en wegligging op deze banden wel erg goed, ben ik echt tevreden van, het nemen van kleine verhogingen zoals kleine borduurs etc gaat alleen niet meer zoals voorheen. Met de 308 vloog ik daar over, met de huidige wielen krijg ik dan een harde dreun waarbij het lijkt dat je op de velg zit. Geen aangenaam gevoel, vandaar dat ik daar echt zo goed als volledig voor afrem.
 

JeSko

Forumguru
Bilstein B12 set eronder
laag en rijdt net zo comfortabel

geen geouwehoer meer

Klopt maar dat kost me meer, en het moet voor mezelf wel te verantwoorden blijven. Ik werk met een bepaald budget met de auto en als ik zulke zaken ga doen kan ik weer andere zaken niet doen. Ik moet keuzes maken.
 

s-line

Forumguru
Gewoon H&R zou ik eronder zetten,een superb heeft een lange wielbasis en zal echt niet “kneiterhard” worden hoor! Zelfs op mijn aangepaste schroefset was hij nog comfortabel. Eigenlijk nog meer comfortabel dan mijn huidige A3 met s-line onderstel
 

s-line

Forumguru
Hij is ook niet oncomfortabel maar best hard in korte richels, dat was in de superb op een kw onderstel met 225/35/19 banden toch comfortabeler..
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Ik heb dezelfde banden maat liggen, puur door die banden heeft mijn auto het ook al dat hij hard door korte richels gaat. Kan dus zijn dat dat met de H&R hetzelfde blijft, ik heb niet het gevoel dat mijn huidige vering van die richels ook maar iets opvangt.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ik zou toch voor Eibach kiezen hoor:deuk:

geintje kies gewoon wat je het beste lijkt als je zo door twijfelt zijn je veren al doorgezakt voor je nieuwe hebt:tegek:
 

s-line

Forumguru
Dan kan je beter nog eibach Sportline nemen. Die gaan ook wat lager. Ik had de eibach-sportline op mijn altea en die zakte bijna 5 cm
 
Bovenaan Onderaan