Suberb verlagen met Eibach

JeSko

Forumguru
Kleine update, ik heb er intussen 1000 km op zitten met de Eibach veren, en hoewel het begin wennen was ben ik er nu wel degelijk erg content van. De looks zijn fantastisch, ik heb ook de indruk dat nog meer mensen de auto bekijken, het sturen is zowaar plezieriger geworden, bochten vind ik nu uitnodigend want het overhellen is nagenoeg geëlimineerd, het na deinen is praktisch weg, en dat is een dikke pré op deze lange wielbasis! Ik let nu nog wat meer op bij vluchtheuvels en drempels, maar ik was altijd al iemand die daar traag en voorzichtig reed, omdat ik als halfsegat ( leuk woord om op te zoeken voor de NL'rs ;) ) opgeleide B- mecanicien weet dat jarenlang knallen over vluchtheuvels slecht is voor de levensduur van de dempers, dus an sich heb ik daar weinig moeten aanpassen. Grootste punten dewelke opvallen zijn echter het gekraak in de koffer dat weg is, en ik denk dat ik de oorzaak ervan achterhaald heb, bij het vastzetten van de kinderstoelen had ik blijkbaar het klepje van de neerklapbare achterbank geraakt, en dit zat niet langer vast in zijn metalen beugel. En het verdwijnen van het gehobbel, nu ben ik ofwel gewoon gewend geworden aan het gehobbel, of het is echt weg doordat de veren nu echt naar de auto gezet zijn, en ik gok toch op het tweede, ik weet doorgaans heel scherp en nauwkeurig hoe mijn auto zich gedraagt, ik heb speciaal met vrouw en kids de route opgezocht die ik eerst met de pas gemonteerde veren heb afgelegd, incluis dorpskern van Zammel, waar de auto fel hobbelde, en ook daar is het gehobbel nagenoeg weg. Al bij al dus erg tevreden van, en wanneer de dempers het begeven komen er Bilstein's onder, waar ik nu lekker voor aan het sparen ben :)
 

-G-

Lid
Een hele lange uitleg maar het belangrijkste ontbreekt :D

Ga je hem laten keuren na ongeval of niet?
Zou er ook veren willen steken en die zwarte veren zouden niet echt opvallen naar verluid dus kans zou groot zijn dat ze op de keuring niet merken dat hij wat verlaagd is.
 

JeSko

Forumguru
@-G-

Ik ga hem laten keuren na ongeval ja, echter rijd ik nu op aanraden van de monteurs nog zo rond, omdat de auto na uitlijning zichzelf nog zal zetten moet ik over drie maanden, net voor mijn effectieve keuringsbrief komt, eerst terug naar de centrale waar de auto opnieuw gecontroleerd word, staat ie nog goed dan kost me dat niets en krijg ik de papieren mee, staat hij niet perfect meer voor de keuring zetten ze de auto terug juist zodat hij gekeurd kan worden, en kost me dat 25 euro.

En dat verhaal over de zwarte veren is mij ook verteld, de man aan de balie wist me te vertellen dat ze zwarte Eibach veren op de keuring vaak misten, en hij zou zelf ze niet laten keuren en gewoon rijden, echter wist de mechanieker me iets heel anders te vertellen, hij sprak de balie bediende tegen en stelde dat je nooit zo door de keuring zou komen tenzij ik met de auto eens goed door het slijk ging racen, zodat de Eibach logo's onder het slijk zaten, hij zei me dat ze die logo's op de keuring meteen herkennen en weten dat het om een verlaging gaat.

Mijn advies is dus gewoon laten keuren, dan ben je met alles in orde :)

@s-line

Geloof het of niet de auto heeft veel bekijks, hij staat echt wel mooi nu ;)
 

VAG-man

Forumguru
Na ongeval?:pieker:
Dit is niet goed volgens Nederlandse begrippen.:pardon:
Een beetje ongeval en je hoeft je auto nooit meer te keuren
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Als keurmeesters de Eibachlogo's zo makkelijk herkennen, waarom worden die dan niet vóór de montage met een passend likje verf gecamoufleerd?
En daarna natuurlijk alsnog door de modder om het helemaal af te maken... :pardon:
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

In BE noemt men dit inderdaad keuring na ongeval, of geometrie keuring, dit kan enkel in een Keuringsstation dat ook mag keuren na ongevallen, in gewone keuringscentra gaat dit niet.

Don't ask me why. Is Belgisch.
 

EdK

Forumguru
Ach gewoon een krimpkous eroverheen trekken van begin tot eind
Lijkt t net of dat zo hoort !
Wel die van mij benne geel , of ik moet flink door de modder gereden hebben..
Dan is het zwart met gele stippen....:D
 

JeSko

Forumguru
Jongens is het op één of andere manier mogelijk dat de auto toch nog wat gezakt is? Zowel bij de monteur als hier dacht ik gelezen te hebben dat dit niet het geval zou zijn na zoveel tijd, maar mij lijkt hij echt lager te staan, referentiepunten hiervoor zijn het zicht, vind vooral dat ie achteraan meer richting Wielkuip is gekropen, maar ook de poort stopper op de oprit, eerst reed ik hier met 2 volwassenen, 2 kids en lichte bepakking zo over, nu voel ik telkens een lichte tik onderaan de lip,
 
Bovenaan Onderaan