Suberb verlagen met Eibach

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ja ik weet het sorry, ik ben zo al heel mijn leven, als iemand morgen zegt het moet op manier A want dat is het beste voor je, ben ik daarvan overtuigd, maar als een week later iemand zegt neenee manier B is the way to go! Ga ik gewoon zo hard twijfelen dat er uiteindelijk niks gebeurt:pardon:en dat heb je nu met eerst die Eibach veren waarna velen toch zeggen ga best voor die schroefkit. Aardje van het beest, ben zelf redelijk besluiteloos, echt een werkpunt.

Het comfort an sich valt nog mee hoor, het is minder geworden maar niet hinderlijk, het is enkel bij drempeltjes of kleine plotse verhogingen dat ik de auto echt hard vind knallen onderaan, dus bv een klein verschil van 1-2 cm geeft in 2de echt een felle knal, dat vind ik met deze velgen en banden echt een nadeel.
 

haassie

Forumguru
Vandaag de achterdempers nog laten vervangen na eerder eibach en voordempers te hebben gedaan. Dus nu eibach met b4 bilstein dempers. Prima combi en echt wel beter rijgedrag geen deining meer op open zee! Succes met je keuze.
 

Bijlagen

  • 0BA11530-75C5-490C-BE1A-F38F1AD48051.jpeg
    0BA11530-75C5-490C-BE1A-F38F1AD48051.jpeg
    114,9 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Mijn mening is dat B4 gelijk is aan standaard dempers. Heb ze zelf ook laten monteren op mijn vorige auto.

Misschien heeft @haassie andere ervaring.

Ik zal jou huidige standaard dempers zeker niet vervangen voor de B4. De dempers die je nu hebt zijn nog nagenoeg nieuw en veel kilometers rij jij per jaar niet.
 

Greenliner

Senior Member
@WhiteSuperB.
Dat klapperen van de voortrein vond ik ook zo irritant. Met gemiddeld 50.000 km p/j neem ik het beetje overhellen in de bochten graag op de koop toe bij het comfort van een hogere band. Je besluiteloosheid herken ik ook wel hoor, ben ook altijd aan het kijken naar een volgende auto. Doe vooral waar je zin in hebt, succes!
 

haassie

Forumguru
@VAG-man @WhiteSuperB
Mijn dempers zaten er al 195000 onder dus aan vv toe. Deze nieuwe bilsteins zijn echt wel merkbaar beter dan de oude. Ze pretenderen een oem replacement te zijn. Een B8 demper zal beter zijn, maar alle waar naar zijn geld en dit voldoet voor mij meer dan prima. Het deinende is weg met name bij verkeersdrempels....gewoon veel meer demping. En meer belastbaar achter, geen drempelschrapen meer.

Het voelen van korte richels in het wegdek had ik met alles standaard ook maar dat vind ik nu minder aanwezig. Tuurlijk voel je wel eens iets maar doorsnee ok!

daarnaast ga ik onder een 2011 geen duur onderstel meer monteren!
 
Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
@s-line mooi toch!...zie mezelf alleen geen 50000km meer in deze auto rijden. Dus moet gewoon goed en veilig zijn, maar ook weer geen high end. Als jij een “speciale” auto (?) uit 97 hebt kan het wellicht lonen. Anders heb je een duurder onderstel dan de dagwaarde van je auto.
 

haassie

Forumguru
@s-line goed om te weten dat het je niet boeit...lekker belangrijk toch haha. Iedereen moet gewoon lekker doen wat ie zelf wil en zijn eigen afwegingen maken. Voor mij wegen de kosten niet op tegen de baten. En als het jou gelukkig maakt een mooi setje te monteren wie zijn wij dan om dat geluk in de weg te staan...:D
 

JeSko

Forumguru
Na lang tobben heb ik besloten om toch voor verlagingsveren te gaan. Ik had eigenlijk al een Eibach set besteld maar deze heb ik geannuleerd omdat ik, mede door hier te lezen, twijfelde om toch niet voor een schroefset te gaan. Maar nu twijfel ik wel tussen Eibach en H&R, men is hier ruim met de meerderheid meer dan tevreden van Eibach, maar op de Eibach veren zakt men auto max 3 cm, en met de H&R veren 4 cm. Heeft iemand hier ervaring met 4cm H&R veren op een S2 zonder greenline onderstel? Ik ben bang dat hij op de H&R´s gaat schuren in de wielkasten, maar als het kan is 4 cm wel beter dan 3.
Screenshot_20200411-143051.jpg Screenshot_20200411-143116.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

s-line

Forumguru
H&R is zeker prima en vaak net ff lager als eibach. En 4 cm gaat echt niet schuren ik was 7cm en dat ging ook prima
 
Bovenaan Onderaan