Suberb verlagen met Eibach

s-line

Forumguru
Ik zou het voor het verschil niet laten hoor.
En een schroefset op een superb is echt nog wel comfortabel, daar hoef je ook niet bang voor te zijn.
 

Bijlagen

  • 865C26DD-01AC-4CE6-B5B5-4849EE61EB40.jpeg
    865C26DD-01AC-4CE6-B5B5-4849EE61EB40.jpeg
    28,6 KB · Weergaven: 63

JeSko

Forumguru
@s-line

Naja dat het mooi is weet ik, maar ik vraag me af of het het waard is voor mij, ik vind de Superb's op enkel veren hier ook erg mooi, zo laag als die van u lijkt me niet praktisch meer, zeker niet waar ik woon met al die snelheidsbrekers:pieker:

Ik moet er nog eens goed over nadenken

Voordelen Eibach veren

- goedkoopste
- auto komt mooi te staan
- mag perfect voor BE keuring
- snelheidsbrekers gaan geen probleem zijn

Voordelen schroefkit

- Alles nieuw
- Beste setup qua comfort ( lees ik toch overal )
- regelbaar
- Geen risico voor de dempers

Waar ik bang voor ben is dat de auto op enkel veren onrustig gaat worden, hier lees ik daar niet veel van, maar op het internet zelf kom ik dat regelmatig tegen, al gaat het daar vaak om BMW's en dergelijke. Naja ik zal eens naar Antera sturen, dan weet ik hoeveel ik eventueel moet sparen voor zo'n schroefkit van AP gemonteerd en klaar om te gaan.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had hiervoor twee Fabia's, de eerste met Eibach, de 2e met Eibach + Bilstein dempers.
De wegligging vond ik spectaculair verbeterd. Qua comfort vond ik het te doen, ondanks zo nu en dan een flinke klapper op bepaalde obstakels (niet op te anticiperen).
Merk nu wel dat het in retrospect behoorlijk hard was; de Polo is zelfs in de sportstand nog veel comfortabeler.
Ik zou (dus) zeker gaan voor een schroefset.
 

brepus13

Forumguru
Ik vind de Eibach ook behoorlijk stug, ik snap dat velen het minder comfortabel zouden noemen. De wegligging is wel drastisch verbeterd!! Voor mij is het dus een goede optie gebleken aangezien ik meer waarde hecht aan het rij gedrag dan comfort.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind de Eibach ook behoorlijk stug, ik snap dat velen het minder comfortabel zouden noemen. De wegligging is wel drastisch verbeterd!! Voor mij is het dus een goede optie gebleken aangezien ik meer waarde hecht aan het rij gedrag dan comfort.
Ja, die verbeterde wegligging was het mij ook dubbel en dwars waard. Maar als ik het nog eens zou doen, koos ik toch voor een schroefset
 

brepus13

Forumguru
Heb gister een heel stuk rondgereden op 80 wegen met veel rotondes etc. Ik kan je verzekeren dat de combinatie Eibach met nieuwe banden het erg goed deed! Zon, canton en Eibach :jaja:
 

JeSko

Forumguru
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer, eerst word ik redelijk unaniem aangemoedigd om de Eibach veren te steken, en nu zegt nagenoeg iedereen dat ik beter voor die AP set kan gaan:pieker: de veren zijn trouwens al besteld maar nog niet aangekomen w terugsturen kan uiteraard altijd maar goed. Eerst ging ik er ook van uit dat met enkel veren de auto comfortabel zou rijden, maar blijkbaar is zo'n schroefset comfortabeler? Ik wil lager liggen maar geen comfort inleveren indien dat kan.

Mail naar @Antera is verstuurd overigens, kan ik eens prijzen vergelijken tussen een schroefset en wat ik aanvankelijk vrij had gemaakt voor veren + montage, uitlijnen en keuring.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Met veren lever je comfort in; in hoeverre dat bezwaarlijk is, verschilt per persoon. Ik kon er prima mee leven, maar als jij al zegt geen comfort te willen inleveren, zou ik gaan voor de schroefset. Daar lever je het minst/nauwelijks iets aan comfort mee in.
 

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Ja en dat wil ik dus liever niet, ik weet niet hoeveel comfort ik moet inleveren met veren, en de S2 is nu net zo'n comfortabele auto. Die sereniteit aan boord wil ik wel behouden.
 

Greenliner

Senior Member
Het is al geen bijzondere auto qua comfort en wegligging. Met een bandenmaatje hoger (“on air” zeg maar) knapt hij enorm op. De oneffenheden van het wegdek worden door de band opgevangen ipv door het matige veersysteem. Vooral met een “stille band” wordt het echt een fijne auto. Wielkasten mooi gevuld, bewonderende blikken van de medeweggebruikers en forumleden enz.. Maar goed, het blijft een kwestie van smaak.
 

JeSko

Forumguru
@Greenliner

Dat de wegligging standaard niet de allerbeste is ben ik met je eens, de auto heeft de neiging tot overhellen bij het betere bochtenwerk, maar geen enkele stationwagen schittert daarin. Over het comfort kan ik je echter niet volgen, het is een uitermate comfortabele auto, en zeker op de 17 inch wielen. Verder ben ik het wel met je eens, en ik heb best wel spijt van mijn keuze voor 19 inch, aanvankelijk wilde ik graag geloven dat het comfort hetzelfde was gebleven, en hoewel deze banden zelf enorm goed rijden qua wegligging en afrolgeluiden, is het comfort wel achteruit gegaan, het is allemaal net wat harder, ik merk dat ik met mijn Peugeot destijds op 17 inch dingen deed die ik met mijn S2 niet kan, bv een kleine drempel bij het oprijden van een parking bv, die neem ik nu in eerste versnelling, in tweede is de bonk te hard naar mijn zin. Misschien had ik beter 18 met een band met grotere wang genomen, en daarbij eventueel verlagen met een schroefset. Er zijn hier ook zoveel meningen en ervaringen die verschillen, dat ik er best in verloren loop en niet meet echt weet wat nu het beste is.
 

brepus13

Forumguru
Je bent net een vrouw joh, maak een keuze :-)

zonder gekheid, de kunst van een forum als dit is er de info uit filteren waar je iets mee kan of die voor jou relevant is. Zoveel mensen evenzoveel meningen.

praktisch gezien: je kunt altijd de Eibach erop zetten en testen. Vind je het niks, laat je het eraf halen. Kost je een paar 100€ proefgeld zeg maar.

maaaar, als je standaard veren met 19” al te stug vind zou ik überhaupt niks aan je vering gaan doen. Misschien zou ik je zelfs een Frans merk adviseren ;)
 
Bovenaan Onderaan