Suberb verlagen met Eibach

JeSko

Forumguru
Naja als @Antera het zegt moet ik me er wel bij neerleggen :D

Probleem is dat ik mezelf nu heb uitgemaakt als idioot:banghead:

Nu weet ik niet hoe het bij mij zit qua rolomtrek, maar het zal wel verschillen vs de 18 inch Luxon's waar de auto met is opgeleverd geweest.
 

JeSko

Forumguru
Net nu de Eibachs besteld zijn, zie ik dat de H&R veren de auto nog één cm lager laten zakken, deze kosten hetzelfde als de Eibachs, nouja 10 euro verschil, nu heb ik wel een beetje spijt. Aangezien de SuperB wel heel hoog op zijn pootjes staat, waren de H&R's misschien de betere keuze geweest.... ? Ik zie nu ook op Autodoc dat de H&R veren met TUV goedkeuring en bedrijfsvergunning komen, en de Eibachs enkel met bedrijfsvergunning. Geen idee of dat wat uitmaakt?

Screenshot_20200319-082929.jpg Screenshot_20200319-082912.jpg Screenshot_20200319-081157.jpg Screenshot_20200319-081152.jpg
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Je eco diesel staat helemaal niet nu al super hoog op zijn poten. De greenline modellen zijn standaard al verlaagd/lager.
 

brepus13

Forumguru
Als je er trouwens echt een show auto van wil maken dan heeft Eibach of HR alsnog geen zin. Omdat je greenline al lager is win je met Eibach geen 3 cm maar minder. Voor de show zul je echt een complete schroefset eronder moeten zetten zodat je echt tegen de grond kan. (Dat zijn tenminste de meeste show cars immers)
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ik heb geen Greenline hoor, ik dacht in het begin dat het er één was omdat ik toen nog niets van de verschillen af wist, maar mijne is de gewone. Dat zie je ook op de foto's, de mijne staat echt heel hoog. 20200318_094738_copy_1512x2016.jpg 20200318_094711_copy_1512x2016.jpg IMG-20200316-WA0006.jpg
 

s-line

Forumguru
Maar met 3cm verlagen gaat het er echt al een heel stuk beter uitzien hoor!
Dat het een stuk stugger is valt reuze mee, ik vind hem juist veel rustiger rijden als veren op originele dempers. Een schroefset op een superb is nog rete comfortabel omdat de wielbasis zo lang is.
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Inderdaad dat denk ik dus ook, maar de H&R's laten hem 4 zakken, misschien teveel van het goede in combinatie met de originele dempers? Ook vraag ik me af waarom de H&R's wel een Bedrijfsvergunning meekrijgen en de Eibachs niet?
 

s-line

Forumguru
En het voordeel is je kan hem zo laag of minder laag zetten als je wilt. Met alleen veren is het altijd maar afwachten of hij mooi genoeg staat naar je zin
 

s-line

Forumguru
Maar h&r noemt het misschien 4 cm en is het uiteindelijk 3cm. Maar 3of 4 cm kan makkelijk op originele dempers. Ik heb 3 jaar gereden op mijn Seat Altea met 6cm veren op mijn originele dempers zonder problemen
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Klopt wel natuurlijk, maar ik heb hier al genoeg SuperB's gezien met enkel veren en dat bevalt me zeker, het zou moeten lukken dat het me echt tegenvalt op enkel veren. :D

6 dat is een groot verschil haha, maar goed ik ben zelf een heel voorzichtig chauffeur, ik vlieg met mijn SuperB nooit over drempels, houd daar altijd netjes 30 of zelfs lager aan indien nodig, dus het onderstel van mijn auto ziet niet buitensporig af.
 
Bovenaan Onderaan