Suberb verlagen met Eibach

EdK

Forumguru
Wel als ik jullie zo hoor praten , dan ga ik me nu maar heel erg stil houden....
Zit er zelfs over na te denken nu om het eind van de maand maar af te zwaaien....
Maar ja wil een tweetal andere forum leden niet teleurstellen....

:lezen::pieker::shutup::shutup:
 

EdK

Forumguru
Je leest te weinig @s-line , komt meer nuttigs uit dan jij vermoed.....
Maar geeft niet hoor, je bent natuurlijk druk met dat VAG wagentje om er wat bewegingsruimte in te krijgen....:pieker::D

Biertje ??:cheers:
 

s-line

Forumguru
Nou lekker, @EdK
En ja het klopt dat ik jou onzin niet allemaal lees. Maar daar gun ik mij zelf geen tijd voor!;):cheers:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Greenliner

Senior Member
Alleen verlagen heeft geen zin om de wielkasten beter te vullen want de ruimte aan de voor- en achterkant van het wiel blijft hetzelfde. Die kun je alleen verkleinen door een band met een hogere wang te kiezen. Daarna zou je de ruimte boven het wiel dmv verlagen nog iets kleiner kunnen maken. Verder zit je met de maximale breedte van de band in verhouding tot de hoogte van de band, althans bij de standaard velgen. Die is 225 mm zodat hij binnen de wielkast valt. 225 mm is de ideale breedte voor een 18 inch velg maar deze past met een hoogtemaat 45 ipv de standaardmaat 225/40/18 niet in de wielkasten. Ditzelfde geldt voor een 19 inch velg. Alleen een 17 inch velg past met een hoogtemaat meer :225/50 ipv 225/45. Dat is dus het grootst mogelijke wiel. Overigens is dit ook de maat waarop de Audi A8 en de Mercedes S-klasse standaard worden afgeleverd. Auto’s waarmee de Superb goed te vergelijken valt ;)
 

Greenliner

Senior Member
Je zult wel “moeten”. Grotere velgen met plattere banden accentueren de ruimte in de wielkasten alleen maar. Dat is uiteraard mijn persoonlijke smaak.
 

s-line

Forumguru
Alleen verlagen heeft geen zin om de wielkasten beter te vullen want de ruimte aan de voor- en achterkant van het wiel blijft hetzelfde. Die kun je alleen verkleinen door een band met een hogere wang te kiezen. Daarna zou je de ruimte boven het wiel dmv verlagen nog iets kleiner kunnen maken. Verder zit je met de maximale breedte van de band in verhouding tot de hoogte van de band, althans bij de standaard velgen. Die is 225 mm zodat hij binnen de wielkast valt. 225 mm is de ideale breedte voor een 18 inch velg maar deze past met een hoogtemaat 45 ipv de standaardmaat 225/40/18 niet in de wielkasten. Ditzelfde geldt voor een 19 inch velg. Alleen een 17 inch velg past met een hoogtemaat meer :225/50 ipv 225/45. Dat is dus het grootst mogelijke wiel. Overigens is dit ook de maat waarop de Audi A8 en de Mercedes S-klasse standaard worden afgeleverd. Auto’s waarmee de Superb goed te vergelijken valt ;)
Wat een onzin verhaal. Verlagen heeft wel degelijk zin om de ruimte te verkleinen tussen je wiel en je scherm. Blijkbaar heb jij nog nooit een auto verlaagd..:banghead:dit was mijn 308 na een verlaging van 3cm met de originele wielen, echt wel een behoorlijk verschil met standaard ophanging
 

Bijlagen

  • D1473731-BA8D-4461-9344-842F81745493.jpeg
    D1473731-BA8D-4461-9344-842F81745493.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 45

JeSko

Forumguru
@Greenliner

Dus verlagen zorgt er voor dat de band enkel in de hoogte de kast vult en niet langs de zijkanten? Moet jij mij eens uitleggen hoe dat kan, ik ben benieuwd, het is zondag dus ik heb de hele dag:pardon:
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Dat is een knappe Peus!! Zeer mooi ook die originele Saphire velgen, die was ik aan het zoeken voor ze men Peus hebben kapot geramd. :cry:
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Wel noem mij dan maar een idioot, maar de ruimtes naast de banden, dus links en rechts, worden zeker ook kleiner bij verlagen hoor. En in de wielkast ook.
 

Canon-Eye

Forumguru
Alleen verlagen heeft geen zin om de wielkasten beter te vullen want de ruimte aan de voor- en achterkant van het wiel blijft hetzelfde. Die kun je alleen verkleinen door een band met een hogere wang te kiezen.
Keuze voor banden met een hogere wang maakt, bij de juiste maat voor de betreffende auto, natuurlijk helemaal NIETS uit voor de ruimte tussen het wiel en de voor- en achterzijde van de wielkast. Dit omdat de afrolomtrek (en daarmee de diameter) van het wiel nagenoeg hetzelfde blijft. En ook wel moet blijven, om geen zeer onhandige afwijking in je snelheidsmeter en mogelijk verkeerde belastingen in je aandrijflijn te krijgen...
 

Greenliner

Senior Member
Het ligt aan de uitgangspositie van het wiel ten aanzien van de wielkast als je gaat verlagen met als (neven) doel de wielkast mooier te vullen. Boven het wiel wordt het beter, dat is duidelijk. Ook de zijkant wordt beter als die zich bij aanvang boven het middelpunt van het wiel bevindt. Je “wint” dan immers wieldiameter als je gaat zakken. Op de foto van MrWhiteSuperB is echter te zien dat de zijkanten zich al onder het centrum van de velg bevinden, deze ruimte zal met verlagen dus alleen maar groter worden. De totale ruimte neemt af maar de verdeling wordt anders.
 

Desperado

Forumguru
Hoe ik het zie als leek.
Verlagen verkleint de ruimte aan de bovenkant. Aan de voor en achterkant minder maar wel iets omdat het breedste deel van de band op een andere locatie komt waardoor de ruimte kleiner wordt.
Verder is het toch alleen optisch als je een andere velg/band combinatie neemt (groter met platter ipv kleiner met hoger) omdat de omrolaftrek vrijwel gelijk blijft.
Een groter wiel met een plattere band vult dan op het oog meer als een kleiner wiel met een hogere band lijkt me.

Persoonlijk ga ik het liefst voor de gulden middenweg. Iets groter maar niet teveel. Vind ik mooier en comfortabeler.
 

Antera

Donateur
Je veranderd de ruimte met verlagen alleen tussen bovenkant band en wielkastrand. Alleen met een torsieas draait de as wat naar de voorzijde van de auto waardoor die wel iets verkleint. Verder zal het niet veel maken omdat het wiel in het midden van de wielkastrand valt.

Om een juiste opvulling te krijgen kan je het beste de juiste afrolomtrek aanhouden van de originele maat en dan verlagen. Dan gaat dat het beste. Een plat bandje zal je ver moeten verlagen om het wat vullend te krijgen. Vooral aan de voor en achterzijde van het wiel tov de randen.

Heb meer klant gehad met platte bandjes en dan verlagen. Dan valt een vaste verlaging niet altijd goed uit zoals een met de juiste bandenmaten.
 

Antera

Donateur
Voorbeeld van 2 auto met dezelfde verlaging alleen heeft de een plattere banden dan de ander:

37546766_2005609962842655_9030736684840386560_o.jpg


66261173_2745519758851668_3738466055585005568_o.jpg
 
Bovenaan Onderaan