Suberb verlagen met Eibach

JeSko

Forumguru
@eriktv

Erg knap! Zeker met die zomervelgen:thumbsup: maar ik zoek enkel veren te steken met de originele dempers, en zou daarvan resultaten willen zien.
 

Taffy

Forumguru
Afgelopen zaterdag mijn Superb combi laten verlagen door middel van een Eibach B12 kit.
Dit werd gedaan door ‘onze’ meester verlager @Antera.
Nadat eerst wat before foto’s gemaakt te hebben werd er begonnen met de operatie.
Binnen een kleine 1,5 uur zat er alles onder en werd de Superb weer terug op moeder Aarde gezet, alleen nu wel +/- 3cm dichterbij.
Na een bakkie met een worstenbroodje naar de uitlijner gegaan en daar het onderstel geperfectioneerd.

1e indrukken na een klein weekje, het rijd allemaal wat strakker. Een beetje vergelijkbaar als je op je fiets de banden wat harder oppompt, maar zonder oncomfortabel te zijn. Het ‘boot-achtige’ weggedrag is verdwenen, drempels kunnen gemakkelijker (hogere snelheid, relatief) genomen worden ! Het na deinen is compleet verdwenen.
Sterker ,zelfs mijn Minister van Financiën ( de dagelijkse berijder ) is tevreden.

Was/is nog wel een beetje wennen maar het toch wel een stuk prettiger, rustiger.

9070E4E9-E54E-46E1-A648-93F4515AD7F3.jpeg EC1A35BB-8D21-48B3-82D9-8D37F32F5983.jpeg 09D6BDB9-AEBA-497D-8655-E008028B51DF.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Staat er heel mooi bij zo! Maar dit is met veren en aangepaste shockdempers van Eibach? Ik zou graag de oem dempers behouden en dus enkel met Eibach veren werken, kan ik dan deze look ook bekomen? Ik vind dit namelijk perfect, zoals het hoort, niet te laag maar wel zo dat de auto gewoon lekkerder staat, wat minder ruimte tussen band en wielkast.. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 

brepus13

Forumguru
Staat er heel mooi bij zo! Maar dit is met veren en aangepaste shockdempers van Eibach? Ik zou graag de oem dempers behouden en dus enkel met Eibach veren werken, kan ik dan deze look ook bekomen? Ik vind dit namelijk perfect, zoals het hoort, niet te laag maar wel zo dat de auto gewoon lekkerder staat, wat minder ruimte tussen band en wielkast.. :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

ook al zijn er ook andere dempers op gekomen de verlaging is gelijk als met alleen Eibach veren. Qua uiterlijk is het dus een prima voorbeeld.
 

Taffy

Forumguru
@WhiteSuperB
Reden voor mij was ook wel dat er al 1 demper lek was en dat de gehele oem set-up alweer 9 jaar oud was. De looks ben ik ook erg tevreden mee :jaja:
Verder is de eigenlijke hoofdreden van het verlagen dat ik een caravan (1500 kg ) heb gekocht en na de nodige informatie ( hier oa ) verwacht dat dit de ideale set-up gaat zijn.
Voor wat betreft jouw vraag of dit ook kan met jouw huidige dempers kan , misschien
kan @Antera hier beste op antwoorden.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Voor BE weet ik dat de minimale grondspeling 11 cm moet blijven om probleemloos gekeurd te geraken. Nu weet ik niet exact hoe hoog mijn S2 van de bodem zweeft, maar ik denk dat het zelfs minus die drie cm verlaging nog binnen die marges valt.

@Taffy

Ahzo bedankt in ieder geval, prachtige referentie foto's waar ik zeker wat mee kan!

@brepus13

Aha dat moest ik dus eigenlijk weten, :thumbsup: thanx!
 

Pendragon

Forumguru
Staat er heel mooi bij zo! Maar dit is met veren en aangepaste shockdempers van Eibach? Ik zou graag de oem dempers behouden en dus enkel met Eibach veren werken, kan ik dan deze look ook bekomen? Ik vind dit namelijk perfect, zoals het hoort, niet te laag maar wel zo dat de auto gewoon lekkerder staat, wat minder ruimte tussen band en wielkast..
Ik weet niet hoe oud je auto is, maar de kans dat je oem dempers lek raken wanneer je Eibach gaat plaatsen is redelijk aanwezig als de dempers al aardig wat kilometers gemaakt hebben zonder.
 

JeSko

Forumguru
@Pendragon en @Desperado

Hmm jammer, ze zien het thuis al niet bepaald zitten dat ik de auto verlaag, maar met veren + plaatsing en keuring was ik rond voor 300-400 euro, met andere dempers kom ik op 1000 euro, dat krijg ik thuis niet verkocht. Maar ik wil de originele dempers ook niet vernielen. Uiteraard.
 

s-line

Forumguru
Wij deden vroeger niet anders dan auto’s verlagen op gewoon de originele dempers. En heb nog nooit een auto gehad die na verlagen de dempers al snel van lek gingen hoor. Met 64k zou ik wel aan durven hoor
 

Antera

Donateur
@Pendragon

Mijn auto word medio dit jaar 6 jaar oud. Veel kans daarop denk je? Heeft wel maar 64.000 km.


Ik vind dat na een KM of 100dk het risico aanzienlijk groter word . Onder deze kmstand gaat het voor 90% zonder problemen en kunnen ze er oud mee worden. Dus alleen veren kan zeker en jij kan dan ook de attesten erbij krijgen want die heb je dan wel nodig.
 
Bovenaan Onderaan