Suberb verlagen met Eibach

Antera

Donateur
de hoogte kan iets afwijken door de ouderdom van de dempers en van de veren. Dus de maten zijn niet erg accurraat en kunnen dus wat afwijken. Maar een SuperB op een iets verlaagt onderstel heb ik nog niet onder de luchtsleutel gehad
 

bobbl

Forumguru
de hoogte kan iets afwijken door de ouderdom van de dempers en van de veren. Dus de maten zijn niet erg accurraat en kunnen dus wat afwijken. Maar een SuperB op een iets verlaagt onderstel heb ik nog niet onder de luchtsleutel gehad

Jawel, die van mij......
 

andrehj

Forumguru
Hier een leuke "test" waarin het veercomfort van diverse stevig geveerde auto's wordt vergeleken:
Jammer dat de testpersoon haar autogordel niet omheeft.
 

FWesten

Senior Member
Even een vraagje in dit oude topic.
Is het mogelijk om de hulpveren die ik al heb in Eibach veren te doen?
Ik overweeg ze namelijk aan te schaffen maar ik wil nog wel mijn caravan van 1500 kg kunnen trekken deze zomer zonder op de grond te liggen... :-)
 

FWesten

Senior Member
de hoogte kan iets afwijken door de ouderdom van de dempers en van de veren. Dus de maten zijn niet erg accurraat en kunnen dus wat afwijken. Maar een SuperB op een iets verlaagt onderstel heb ik nog niet onder de luchtsleutel gehad
Mag ik dan de eerste zijn?
Of ondertussen al eentje gehad?
 

CDK

Forumguru
Even een vraagje in dit oude topic.
Is het mogelijk om de hulpveren die ik al heb in Eibach veren te doen?
Ik overweeg ze namelijk aan te schaffen maar ik wil nog wel mijn caravan van 1500 kg kunnen trekken deze zomer zonder op de grond te liggen... :-)
voor zover ik weet past dat niet, maar normaliter heb je met Eibach veren geen hulpveren meer nodig. @Peter-036 geeft de reden al aan, namelijk de progressieve werking van het product.
 

CDK

Forumguru
Iemand een idee hoeveel verlaging ik over houd met het sportonderstel icm de Eibach veren?
Je hebt nu een sportonderstel, dat houdt in je hebt 1.5cm kortere veren, niets meer en niets minder. Als je deze vervangt voor progressieve Eibach veren zakt de auto plusminus 2cm extra ten opzichte van je huidige veren.
 

eriktv

Forumguru
@FWesten Ik quote mezelf uit mijn eigen topic:

Dit jaar niet met de sleurhut van pa en moe op vakantie geweest, volgend jaar wel weer, waarschijnlijk. Afgelopen weekend even een testritje gemaakt hoe de verlaging uitpakt. Onder het motto: beter hier testen dan bij overname 1000km van huis :). In één woord: G E W E L D I G! De auto ligt retestrak op de weg en zakt bijna niet in.

Bekijk bijlage 62615

Na de TVS-kuur trekt de S2 de 1.600kg helemaal op z’n sokken. Alhoewel.. de zomersokjes hadden twee keer wat last met optrekken met het natte weer :arghh: :D. Het lagere verbruik lijkt verder van blijvende aard te zijn. Voor 1:20 moet ik echt mijn best doen, maar een 10% verlaging lijkt er best in te zitten.

Dat is dus met een Fendt van rond de 1.600kg achter mijn S2C met Eibach veren ;)
 
Bovenaan Onderaan