Stoelen in de octavia 3(combi)

Supertrap

Nieuw lid
Ik heb bewust gekozen voor de dynamic stoelen, betere ondersteuning en dit is toch wel belangrijk als je veel tijd doorbrengt in je auto. In het bochtenwerk blijf je zitten waar je hoort te zitten.
Kortom als het budget het toelaat , gewoon dynamic stoelen nemen!!!!!!!!!
 
Snap ik. Gelijk heb je. Ik heb een auto gekocht welke al bij de dealer stond. Zat alles op wat ik wilde behalve dynamic. Dit neem ik wel voor lief, mede door het feit dat ik nu wel leer met alcantara heb. Alleen iets verder gekanteld zitten zou ik fijn vinden. Daarom ben ik benieuwd of ze dat evt achteraf kunnen bijstellen.
 

Renzo4000

Forumguru
@Supertrap, meestal is het budget niet het probleem maar wel de uitvoering van de octavia. In mijn geval heb ik een GL, volledig aangekleed maar de dynamic stoelen zijn niet mogelijk op deze uitvoering, de EBL comfort stoelen gelukkig wel.
 

MennoV

Lid
Ik heb al aardig wat kilometers mijn zitvlak op diverse stoelen van octavia's mogen plaatsen, maar voor mij niks anders meer dan een aangepaste autostoel welke voor mij gemaakt is.
Het grootste nadeel is dat de "bobbestuurder" na een leuk feestje niet prettig zit :)
 
@Peter-036 ik kan dat niet vinden op het forum. Kan je me helpen?

Ik heb inmiddels mijn ideale zit wel gevonden in de ebl stoelen. Ik heb alleen het gevoel dat mijn hoofdsteun te ver naar voren zit. Hierdoor heb ik af en toe last van mijn nek/bovenrug. Vind het erg jammer dat deze hoofdsteunen niet te stellen zijn in de diepterichting en alleen in de hoogte. Ik heb inmiddels de vraag bij PON neergelegd. Als het goed is komen ze erop terug. ben erg benieuwd.

Hebben meer ocatviarijders hier last van?
 
Laatst bewerkt:

MikeyMan

Actief lid
Is het handig om de rails te verhogen aan de voorkant? Je zult de stoel ook moeilijker naar voren krijgen dan.
 

octaafje IV

Actief lid
@Peter-036 ik kan dat niet vinden op het forum. Kan je me helpen?

Ik heb inmiddels mijn ideale zit wel gevonden in de ebl stoelen. Ik heb alleen het gevoel dat mijn hoofdsteun te ver naar voren zit. Hierdoor heb ik af en toe last van mijn nek/bovenrug. Vind het erg jammer dat deze hoofdsteunen niet te stellen zijn in de diepterichting en alleen in de hoogte. Ik heb inmiddels de vraag bij PON neergelegd. Als het goed is komen ze erop terug. ben erg benieuwd.

Hebben meer ocatviarijders hier last van?

Ja, hier ook in heel beperkte mate last van. (heb dit euvel in andere merken wel eens veel heftiger aangetroffen)
Je kunt dit alleen maar oplossen door de rugleuning iets verder naar achteren te verstellen. Voor de veiligheid moet je natuurlijk zo dicht mogelijk met je achterhoofd tegen de hoofdsteun aanzitten, maar het moet wel aangenaam blijven natuurlijk....
Ben benieuwd naar de reactie van Pon!
 
@octaafje IV hoofdsteunen zijn onderdeel van het veiligheidssysteem. Hier doen ze niets aan. Ik ga toch verder zoeken naar een oplossing. Ik was niet van plan om 3 jaar met pijn in m'n nek/bovenrug te gaan rijden.

De pijn in nek kan ook veroorzaakt worden door onvoldoende steun in de bovenbenen. Hierdoor kan de stand van je heupen verkeerd staan. Ik heb vrij lange benen die niet echt op de stoel leunen. Wellicht is verder kantelen van de stoel toch de oplossing.
 

EdK

Forumguru
Elk lichaam lijkt wel hetzelfde maar is het duidelijk niet en daar ik geen last heb met de Skoda stoelen kan een ander die kwa bouw hetzelfde lijkt als ik wel last hebben met gevolg rug klachten oid.
Tsja wat te doen ?? De dealer ( fabrikant ) kun je het in deze niet kwalijk nemen daar die een universele stoel probeert te monteren die door wat instellingen voor bijna een ieder de juiste instelling kan maken, op die paar na dan.

Tsja en als je dan ondanks alle instellingen niet tot de juiste kan komen dan denk ik dat je uiteindelijk bij een goede stoelenbekleder komt die deze naar jouw maten kan veranderen waardoor je uiteindelijk een goede stoel hebt.

Ik heb dus persoonlijk veel problemen gehad met de Opel stoel in de bedrijfswagen, moest na een een anderhalf uur gewoon uitstappen en ff heen en weer lopen om weer verder te kunnen.
Collega die bijna zelfde bouw / lengte had dan ikzelf, had juist totaal geen problemen ....

Dus als je problemen hebt met een autostoel dan naar een goede bekleder gaan en in samenwerking met hun je stoel laten aanpassen want je hebt maar één rug en daar moet je je gehele leven mee doen.
En de kosten zijn in deze dan ook nooit te duur
 

Darkside

Forumguru
Ja stoel is iets persoonlijks. En kan zelfs pas na een tijd (weken) een probleem opleveren. Dit heb ik ook gemerkt bij een huur auto waar ik de eerste maand geen probleem had. En daarna veel last van onder benen. Gelukkig kon ik anderhalve maand later van auto wisselen naar mijn nieuwe met kantelbare stoele. Waar ik. Probleemloos 140k mee gereden heb. Dat de stoelen in mijn O2 niet kantelbaar waren was mijn grootste zorg. Het zijn niet de beste stoelen. Maar ook hier eigenlijk geen problemen na 160k
 

Canon-Eye

Forumguru
En in het uiterste geval kan er geïnvesteerd worden in een echte stoel-op-maat (Recaro e.d.).
Kost een paar centen natuurlijk - maar die gaat dan wel weer een auto of drie, vier mee.

Als het een dienstauto betreft waar je voor je werk veel in moet zitten, dan ligt hier mede een taak voor de werkgever.
't Is dan wel je werkplek, hè...:jaja:
 
Ik denk dat mijn probleem opgelost is als ik de stoel iets meer laat kantelen. De voorkant moet dus verder omhoog. Dan heb ik steun aan mijn bovenbenen en zit je niet als het ware op je wervelkolom. Ik wil dit graag laten doen. Weten jullie een bedrijf welke dat zou kunnen. Dealer geeft geen soelaas en personen hier die ik een berichtje gestuurd heb hoor ik niets van tot op heden.
 

Joske

Forumguru
maar waar staat dat topic nu op het forum é.. :pieker:

ik heb er al heel actief naar gezocht maar nog steeds niet gevonden..

er stonden foto's bij en al plus welk bedrijf het ingebouwd had
 

MennoV

Lid
En in het uiterste geval kan er geïnvesteerd worden in een echte stoel-op-maat (Recaro e.d.).
Kost een paar centen natuurlijk - maar die gaat dan wel weer een auto of drie, vier mee.

Als het een dienstauto betreft waar je voor je werk veel in moet zitten, dan ligt hier mede een taak voor de werkgever.
't Is dan wel je werkplek, hè...:jaja:


Ik zou niet eens tot het uiterste geval wachten. Maak je veel kilometers en twijfel je over je zithouding en of heb je lichamelijke klachten adviseer ik direct een aangepaste stoel te nemen. De investering is minimaal. (nee ik verkoop geen stoelen ;) )
 

Archie

Senior Member
Ik heb de elektrisch verstelbare stoelen in de elegance business line; wat me opvalt (of ik ben scheef :D) is dat de stoel bij het zitvlak aan de rechterkant (bij middenconsole, waar je de gordel inklikt) meer 'afloopt of indeukt' dan aan de rechterkant waardoor ik scheef zit?

Met andere woorden: de 'wang' daar heeft geen support meer zoals aan de linkerkant (door de plastice kap met geheugenknoppen) en deukt dus verder in, ik betrap mezelf erop steeds iets naar links te moeten gaan zitten omdat ik (overdreven gezegd) het idee heb dat ik naar rechts glijd; klinkt bekend?

Of ben ik koekoek :D (eerlijk zijn)
OK, na nog wat extra kilometers toch een beetje meer input op mijn 'issue'.
Wat ik specifiek merk is dat ik aan de rechterkant van de stoel, tegen de wang aan meer inzak dan links (daar lijkt het steviger) en dus bij lange zitten last krijg van een tinteling in mijn been alsof het slaapt. Lijkt alsof de zitting slapper wordt bij langer zitten.

Ik zit ook meer aan de rechterkant van de stoel lijkt het wel, maar als ik het midden ga zitten dan zit ik helemaal niet fijn. Aanvullend wat ik merk is dat het leer op de zitting ook 'te groot' lijkt waardoor het gaat bollen en golven. Ik zal hier nog een foto van posten. Trouwens nergens last van als ik op de bijrijdersstoel zit.

Iemand dezelfde ervaring? Begint nu meer dan vervelend te worden namelijk :)
 

Archie

Senior Member
@Archie, wat zegt de dealer en wat gaat die er aan doen om jouw probleem op te lossen?
Goed punt, net met foto gemaild naar de dealer; we gaan een afspraak maken om te bekijken. Keep you posted.

Qua bollen van het stiksel/leer hierbij nog een indruk (dit is voordat ik ga zitten, na een rit van 100+ km is het nog meer lijkt het, zeker met stoelverwarming aan)

stoel.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik ben benieuwd @Archie, ik heb hier wel voorbij zien komen dat achteraf leder strak getrokken of opnieuw overtrokken is door de inbouwer, maar met de standaard bekleding ben je volgens mij de eerste...
 
Bovenaan Onderaan