Stoelen in de octavia 3(combi)

Darkside

Forumguru
Elektrisch verstelbare stoelen zitten over het algemeen vaak beter dan de normale stoelen.
Dit omdat deze vaak kantelbaar zijn en een goede lendensteun hebben.
Ik heb liever de elekrisch verstelbare stoelen dan de dynamicstoelen
 

Renzo4000

Forumguru
Volgens mij reeds meermaals aangegeven in dit topic, de standaard ambition stoelen (zoals op de GL) zijn niet geweldig. Mede om die reden heb ik voor de optie half leer gekozen zodat ik ook de comfort stoelen zoals op de Elegance heb. Deze zitten een pak beter en redelijke goede steun. Mijn specs: 1m85 en 105kg.
 

NewO3

Forumguru
Dynamic stoelen is echte aanrader (helemaal in leer icm stoelverwarming). Heb altijd problemen gehad met mijn stoelen in VW en BMW maar ben nu voor het eerst happy met de stoelen in O3
 
Beste forumgenoten,

Na een maand of vier rondgereden te hebben (en een slordige 30.000 op te teller) begin ik in toenemende mate last te krijgen van pijn in de nek en bovenrug.

In eerste instantie was er vrij weinig mis mee, ik moet altijd even "settelen" in een autostoel, maar ik begin nu langzaamaan te denken dat de stoelen in "mijn" Octavia III Combi Greenline niet zo jofel zijn.

Niet alleen IK krijg last van bovenrug en nek, maar ook mijn vriendin. We zijn van gemiddelde lengte en postuur (oké er mag wel wat af bij mij, toegegeven). Ik ben bv 1.86, vriendin 1.70.

Het probleem ligt hem er in dat de lendensteun goed functioneert wanneer de stoel in de laagste positie kantelt, en dan krijgen mijn bovenbenen ook steun. Echter, wanneer ik de stoel omhoog zet, wordt het verhaal anders. In welke positie ik mijn stoel zet, ik blijf klachten houden alleen presenteren ze zich dan op andere plaatsen (rugleuning recht, pijn in onderrug, rugleuning verder naar achter, pijn in nek/bovenrug).

Ben nu in gesprek met de werkgever voor een ergonomische stoel, maar dit is niet zomaar te regelen.

Ik vroeg mij dus af of er meerdere mensen zijn die zich hierin herkennen, of dat ik een uitzondering op de regel ben.
 

Archie

Senior Member
Ik heb 15000km nu gereden in de elektrische verstelbare stoelen (dus geen dynamic) maar ze zijn echt niet fijn. Ik zit een beetje door en zit 'te hard' waardoor ik op lange ritten (1,5uur +) last krijg van mijn ass.

De bolling in het leer is volgens PON een eigenschap van leer en dus geen garantiegeval (oftwel: pech).
 

PCK

Senior Member
Beste Dirk-jan,

Als je zoveel kilometers maakt zou ik altijd een ergonomische stoel aankopen.
Lengte/gewicht maakt niet zoveel uit, zitten is namelijk de zwaarste belasting voor je rug.
Ik zelf heb een stoel van ASS (Houten) en stap na elke lange rit (soms 600-800km op een dag) fris en zonder klachten uit mijn auto.
Je stoel kun je bij elke auto weer meenemen, voor je passagier word het wel een dure grap maar ik neem aan dat die niet al jouw kilometers mee rijdt.

Overigens is het voor je werknemer goedkoper om een stoel voor je te kopen dan een werknemer met een Hernia.
 
Hallo PCK, volstrekt mee eens. Als passagier ondervind ik niet zoveel problemen omdat je toch anders in je stoel zit als je niet hoeft te rijden. Ik ben benieuwd. Ik weet dat ze contacten hebben bij ASS, maar geld uitgeven blijft een hekel punt bij de werkgever. Zeker omdat mijn rug verder geen problemen kent...
 

PCK

Senior Member
Hoi Dirk-jan,

Na mijn eerste hernia dacht ik: kan gebeuren, bij mijn tweede hernia dacht ik: nu nooit meer !!
Ik vind het heerlijk om auto te rijden (ik ga donderdag mijn nieuwe O3 ophalen) maar zet niet mijn gezondheid op het spel.
Ik neem aan dat jouw werkgever ook niet op een fruitkist zit achter zijn buro, het is dus heel redelijk dat ook jij een goede stoel krijgt, volgens mij is dit een standaard arbeid voorwaarde.
In dit geval is jouw kantoor je auto !!
Wat ik wil zeggen: blijf in gesprek met je werkgever en vraag eens een offerte op met een juiste voorlichting.

Succes (verzekerd) !!
 

Darkside

Forumguru
Idd. Veelal zijn er veel regels over bureau hoogte en bureaustoel. Maar wordt de auto vaak vergeten.
Niets is zo persoonlijk als een stoel. En als 100 van je collega's geen last hebben wil nog niet zeggen dat jij dat niet kunt hebben.
Een ASS stoel is misschien niet goedkoop. Maar als jij een (paar) dag(en) thuis zit vanwege rugklachten is je werkgever meer kwijt.
 

Gizzmo

Forumguru
Volgens mij reeds meermaals aangegeven in dit topic, de standaard ambition stoelen (zoals op de GL) zijn niet geweldig. Mede om die reden heb ik voor de optie half leer gekozen zodat ik ook de comfort stoelen zoals op de Elegance heb. Deze zitten een pak beter en redelijke goede steun. Mijn specs: 1m85 en 105kg.

Heb makkelijk last van mijn rug, had in mijn vorige auto de sportstoelen met ergonomisch keurmerk, daarvoor een ASS stoel, nu al 3 maanden de half leer (ambition) stoelen, niet elektrisch verstelbaar maar zitten goed.
1,92 en 99,5 kg ;)
 

PCK

Senior Member
Hoi Dirk-jan,

Mijn ergo stoel staat nu bij ASS om in leder te worden bekleed (ik heb O3 met leder besteld) incl. de stoelverwarimg, als deze klaar is zal ik er een foto van sturen.
 

Joske

Forumguru
zeg mannen... nu niet voor het een of het ander

maar wat bedoelen jullie nu in hemelsnaam met een ASS stoel??? :sterretjes:
 

Gizzmo

Forumguru
en hoe lekker ook eventueel stoelen van de auto leverancier ook kunnen zitten, zelfs hele fijne 3 sterren comfort sport stoelen of wat dan ook, zo lekker als een ASS stoel lukt ze echt niet.
1 aantekening, de stoel kon niet laag genoeg, en stond dus hoger dan de standaard stoel waardoor ik door mijn lengte weer een beetje in de knoop kwam met zonneklep/zicht ed.
Maar dat zal per merk verschillen, maar wel iets om op te letten.
 

lugolux78

Forumguru
Er was toch iemand op forum die stoelen iets gemodificeerd heeft en dat heeft geholpen. Iets de stoel aan de voorkant verhoogd, meen ik me te herinneren...
 
Bovenaan Onderaan