Stoelen in de octavia 3(combi)

Joske

Forumguru
@Archie

wel een paar gore plekjes hier en daar hoor :deuk:

en stofzuigen mag ook wel eens een keertje :maakmegek:


...


alle gekheid op een stokje.. dit hoort werkelijk niet :nono:
zelfs niet bij >100k km.. Bekleding hoort gewoon strak te zitten!
 

lugolux78

Forumguru
Een forumlezer is slimmer. Dubbele sticknaad laten plaatsen om dit (hopelijk) te voorkomen. Zit in eerste instantie wat harder maar dat went.

Succes met de claim.
Is volgens mij Alba in Amsterdam die de inbouw namens Pon verzorgt. Dus zal de dealer weinig aandoen vrees ik....
 

Archie

Senior Member
Een forumlezer is slimmer. Dubbele sticknaad laten plaatsen om dit (hopelijk) te voorkomen. Zit in eerste instantie wat harder maar dat went.

Succes met de claim.
Is volgens mij Alba in Amsterdam die de inbouw namens Pon verzorgt. Dus zal de dealer weinig aandoen vrees ik....
Geen probleem, dan gaan ze daar maar heen :) Over die dubbele stiknaad; ervaring?
Harder zitten is geen probleem, dat zou juist goed zijn, dat mis ik nu :)
 

Archie

Senior Member
@Archie

wel een paar gore plekjes hier en daar hoor :deuk:

en stofzuigen mag ook wel eens een keertje :maakmegek:


...


alle gekheid op een stokje.. dit hoort werkelijk niet :nono:
zelfs niet bij >100k km.. Bekleding hoort gewoon strak te zitten!
Geloof je me als ik zeg dat dit net voor de poetsbeurt was :D
(en was het maar bij 100k, het is net 10k).
 

lugolux78

Forumguru
Geen probleem, dan gaan ze daar maar heen :) Over die dubbele stiknaad; ervaring?
Harder zitten is geen probleem, dat zou juist goed zijn, dat mis ik nu :)

full


Heerlijk! Goede ervaring.
Stevig en fijn

De dubbelle stiknaad en het leer dat aan elkaar komt geeft een soort hardere lijn onder je billetjes waardoor doorzitten mij voor langere tijd onmogelijk lijkt...
 
Ik ben 2 meter en heb 2dagen lang zitten klooien om een redelijk goede houding te kunnen vinden. Zeker onderin is de,kuil erg irritant voor mn rug. Nu een stand gevonden icm rugleuning wat redelijk acceptabel is. Blijft dit irritant dan ga ik de dealer vragen of er toch een elektrisch verstelbare stoel in past zonder gekke aanpassingen qua stromvoorziening. Lukt dit niet dan maar een ASS stoel kopen...:pieker:. Ik heb de elegance bsns stoelen....
 

Archie

Senior Member
Goed punt, net met foto gemaild naar de dealer; we gaan een afspraak maken om te bekijken. Keep you posted.

Qua bollen van het stiksel/leer hierbij nog een indruk (dit is voordat ik ga zitten, na een rit van 100+ km is het nog meer lijkt het, zeker met stoelverwarming aan)

Bekijk bijlage 33133
Update: er zijn foto's gemaakt en die gaan naar de importeur; ik ben benieuwd wat ze gaan vinden. Dat duurt twee weken, geduld dus even :)
 

BSdV

Actief lid
OK, na nog wat extra kilometers toch een beetje meer input op mijn 'issue'.
Wat ik specifiek merk is dat ik aan de rechterkant van de stoel, tegen de wang aan meer inzak dan links (daar lijkt het steviger) en dus bij lange zitten last krijg van een tinteling in mijn been alsof het slaapt. Lijkt alsof de zitting slapper wordt bij langer zitten.

Ik zit ook meer aan de rechterkant van de stoel lijkt het wel, maar als ik het midden ga zitten dan zit ik helemaal niet fijn. Aanvullend wat ik merk is dat het leer op de zitting ook 'te groot' lijkt waardoor het gaat bollen en golven. Ik zal hier nog een foto van posten. Trouwens nergens last van als ik op de bijrijdersstoel zit.

Iemand dezelfde ervaring? Begint nu meer dan vervelend te worden namelijk :)

Wij hebben ook de elektrisch verstelbare voorstoelen, en ik ervaar ongeveer hetzelfde. Had er in het begin overigens wel meer last van dan nu. (Voor zover ik van nu kan spreken want ik zit al weer een paar maanden op zee...)
Kan misschien ook wel komen doordat het stuur niet exact in het midden van de stoel is geplaatst, mijn vrouw viel dat eerst op (stuur zit wat teveel naar links, of de stoel staat wat te ver naar het midden) en toen pas ben ik me daar mateloos aan beginnen te irriteren.. Kan dus zijn dat ik onbewust hier voor compenseer..
Maar goed, inmiddels stoor ik me hier niet meer zo erg aan en heb ik ook wat minder last van de zitpositie. Kan ook komen doordat de stoel zich inmiddels wat naar ons is gaan zetten..
Wanneer mijn vrouw rijdt, en ik ernaast zit heb ik overigens nergens last van, wij hebben beide voorstoelen met elektrische verstelling. Wat ik wel nog steeds mis is voldoende steun in de bovenbenen, de stoelen hadden wat verder kantelbaar mogen zijn.
 
Update: er zijn foto's gemaakt en die gaan naar de importeur; ik ben benieuwd wat ze gaan vinden. Dat duurt twee weken, geduld dus even :)

Ik ben erg benieuwd! Ik heb nl hetzelfde met mijn lederen bekleding. Zit best wel ruimte in het alcantara na een paar weken.
 

Archie

Senior Member
Dus ik ben toch niet helemaal koekoek (don't answer that) :D
@BSdV het feit dat hij niet helemaal in lijn is met elkaar zou wel een reden kunnen zijn, als ik namelijk 'recht' achter het stuur ga zitten dan wil ik verder naar links, maar dan voelt niet goed. Ik ga eens kijken of dat het kan zijn.

Dit is overigens nog geen verklaring voor de zitting en de bobbels daarin.
 

BSdV

Actief lid
Dit is inderdaad geen verklaring voor de zitting en bobbels, daar heb ik geen verklaring voor. Wij hebben zelf de "gewone" elegance (of hoe ze maar mogen heten) voorstoelen met stof/leer/nepleer stoelen en hier geen last van. We wilden graag leer of alcantara maar gezien de relatief zeer geringe meerprijs hiervan in Dld vreesden we toch een beetje voor de kwaliteit en hebben dit bewust maar achterwege gelaten.

Ben wel benieuwd wat je uitkomst zal zijn wat betreft de uitlijning van de stoelen. Sinds ik me er in ieder geval minder aan ben gaan irriteren heb ik ook minder problemen met de zitpositie. Hoop dat dit niet alleen voor mij geldt.
 

Archie

Senior Member
Dus ik ben toch niet helemaal koekoek (don't answer that) :D
@BSdV het feit dat hij niet helemaal in lijn is met elkaar zou wel een reden kunnen zijn, als ik namelijk 'recht' achter het stuur ga zitten dan wil ik verder naar links, maar dan voelt niet goed. Ik ga eens kijken of dat het kan zijn.

Dit is overigens nog geen verklaring voor de zitting en de bobbels daarin.
De 23e gaat de auto de hele dag naar de dealer. Ze hebben contact gehad met PON en gaan kijken wat ze eraan kunnen doen dan. Grote kans dat de zitting opnieuw opgevuld of gestikt moet worden; hierover kon de dame in kwestie nog niks zeggen. Ik wacht het af de 23e.
 

MikeyMan

Actief lid
Ik ben 2 meter en heb 2dagen lang zitten klooien om een redelijk goede houding te kunnen vinden. Zeker onderin is de,kuil erg irritant voor mn rug. Nu een stand gevonden icm rugleuning wat redelijk acceptabel is. Blijft dit irritant dan ga ik de dealer vragen of er toch een elektrisch verstelbare stoel in past zonder gekke aanpassingen qua stromvoorziening. Lukt dit niet dan maar een ASS stoel kopen...:pieker:. Ik heb de elegance bsns stoelen....

Precies mijn ervaring. Heb een GL BL, maar ben niet echt te spreken over de kwaliteit van de stoelen. Ook 2 meter lang, en dat begint me wat op te breken. :(
 

micky

Forumguru
@superbmisschienzogeknogni , ik val onder de categorie "gezette" personen en ik heb de Elektrisch verstelbare stoelen, ze zitten heerlijk, dus ik ben er van overtuigd dat deze prettiger zijn vanwege de meer en betere verstelmogelijkheden.
 
Bovenaan Onderaan