Stoelen in de octavia 3(combi)

Darkside

Forumguru
Ja dat zijn fijne stoelen. Wou dat ik die kon bestellen in mijn Auto. Al Zijn de ergo stoelen ook erg lekker.
Maar stoelen zijn echt iets persoonlijks. En ik vind het ook lastig om dat ik ooit een leen auto had waar ik in eerste instantie erg blij mee was (eindelijk in hoogte te verstellen etc) maar na een maand kreeg ik toch last van rug en benen.
De stoelen van de 02 was ik ook bang voor omdat die niet te kantelen waren. Het zijn niet de beste stoelen. Maar ze hebben mij nooit klachten gegeven de afgelopen 160.000km
 

Darkside

Forumguru
Ja het leek me ook heerlijk icm met Kessy.
Gelukkig is 'mijn' stoel straks wel kantelbaar. en heeft ie verlengbare zitting.
En kan ik genieten van stoelmassage.
 

ferry

Lid
Volgens mij zijn alle stoelen (RS en dynamic uitgezonderd) gelijk aan elkaar. Waarom zouden ze hier onderscheidt in maken en dit niet in brochures/prijslijsten of iets dergelijks vermelden... is toch weer een sellingpoint om een elegance te kiezen ipv een lagere editie...
 

lada44

Lid
Dat geldt volgens mij ook voor de lendesteunen. Ik heb half leer en dus comfortstoelen, maar heb de lendesteun in de communicatie gemist (kan zijn dat ik er overheen gelezen heb). Zit er bij mij wel op! Doe er je voordeel mee.
 

BlackIII

Actief lid
Volgens mij zijn alle stoelen (RS en dynamic uitgezonderd) gelijk aan elkaar. Waarom zouden ze hier onderscheidt in maken en dit niet in brochures/prijslijsten of iets dergelijks vermelden... is toch weer een sellingpoint om een elegance te kiezen ipv een lagere editie...

Ze zijn wel degelijk anders qua opbouw, wat mij als verschil duidelijk in het oog springt zijn de 'wangen' van de stoel, deze lopen anders langs de zijkant:

HA-ip-2__Coeus-interieur.ashx


octavia-design-interior-black-shine.jpg
 

Darkside

Forumguru
raqee0.png

Er zit wel verschil in het ontwerp. En volgens mij is de zitting van een Elegance ook net iets langer.
En zijn de wangen iets steviger.

EDIT: Trage internetverbinding hier :-)
 

030

Forumguru
Op Ebay staat een mooi setje RS stoelen, het zijn echter wel de reguliere stoffen versie. Prima prijs trouwens, maar wel ex airbags.
 

Archie

Senior Member
Ik heb de elektrisch verstelbare stoelen in de elegance business line; wat me opvalt (of ik ben scheef :D) is dat de stoel bij het zitvlak aan de rechterkant (bij middenconsole, waar je de gordel inklikt) meer 'afloopt of indeukt' dan aan de rechterkant waardoor ik scheef zit?

Met andere woorden: de 'wang' daar heeft geen support meer zoals aan de linkerkant (door de plastice kap met geheugenknoppen) en deukt dus verder in, ik betrap mezelf erop steeds iets naar links te moeten gaan zitten omdat ik (overdreven gezegd) het idee heb dat ik naar rechts glijd; klinkt bekend?

Of ben ik koekoek :D (eerlijk zijn)
 
Er zijn hier mensen heb ik gelezen die hun stoel wat hebben laten kantelen. Ik heb een O3 ebl met leer en alcantara. Ik zou de stoel graag wat meer gekanteld hebben. Is dit makkelijk te regelen? En waar hebben jullie dat gedaan?
 
Bovenaan Onderaan