Stoelen in de octavia 3(combi)

jjvherk

Nieuw lid
Heb half leder af fabriek besteld voor mijn 14%uitvoeing.
Verkoper gaf aan dat dit in combinatie ging met betere stoelen.
Kunnen jullie mij vertellen of dit Dynamic stoelen zijn?
 

lada44

Lid
Klopt. Bestel op je 14% het half leer pakket en je krijgt de comfortstoelen van de elegance. Die hebben net wat meer steun bij de schouders. Voor mij was het hetzelfde probleem. Sportstoelen en 20% of toch de 14%....heb geconcludeerd dat de elegance stoelen net wat beter zitten dan de Ambition.
 

1.4TSI

Actief lid
Heeft iemand een foto van het af fabriek half leer zwart voor de O3? Ik kan er weinig van vinden. Misschien dat iemand dat ook heeft besteld en er een foto van heeft? Dus niet leer achteraf. Ik zie graag een paar foto's tegemoet! Bedankt!
 

Badnews

Senior Member
Ik wist niet eens dat de stoelen in de elegance anders waren (heb ook alleen in de elegance testrit gemaakt).
Ik weet dat ik toen gekneusde ribben had, waardoor ik in mijn auto(toyota) bijna niet kon rijden en in de O3 eigelijk geen last had.
Heb toen ook gereden in een Jetta Hybrid, maar die stoelen zaten ook minder (geen highline)
 

Stewie

Senior Member
Ik heb een ambition met stoelen met lendensteun besteld?
Zijn dat dezelfde stoelen of is dat een upgrade naar de elegance stoel? Ik heb hier geen idee van :D
 

Darkside

Forumguru
Mag toch hopen dat een lendesteun standaard is.
Maar volgens mij zijn dat de 'gewone' Ambition stoelen. De elegance stoelen zitten idd net even wat lekkerder.
En die krijg je alleen als je een Elegance model besteld. Of kiest voor het half leder pakket op een Ambition / greenline.
 

Renzo4000

Forumguru
Maar ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de half leer stoelen/interieur. Er is inderdaad weinig van te vinden.

Heb wel een plaatje gevonden van de achterbank:

http://www.autogetest.nl/ecotests/item/ecotests/skoda-octavia-combi-16tdi-greenline.html#

en nog een plaatje:

http://postimg.org/image/4mfbjbo9b/

bekleding-half-leder-jpg.23671


image-jpg.23861
 
Laatst bewerkt:

Renzo4000

Forumguru
Nice! Ik ben blij dat ik deze optie genomen heb. Naast het feit dat het mooier oogt dan standaard stof, krijg je ook de comfort stoelen. M.i. de €750 meer dan waard :)
 

Rhobe

Lid
hmmm.. als ik dat zo zie had ik ze ook moeten bestellen. Gekke is dat ik bij de dealer heb gezeten in half lederen stoelen maar kan me niet herinneren dat die er zo uitzagen. Ik had het idee dat het gewoon dezelfde stoelen waren met wat leer eromheen gestikt als in een normale greenline.
 

Renzo4000

Forumguru
Het zijn dezelfde stoelen als de standaard stoelen uit de EBL maar dan half leer. Net even iets meer stoel dan de standaard variant.
 

Frank C

Forumguru
Ook het bekleding stof materiaal van een elegance stoel (al dan niet met leer) is fijner dan van ambition type. Naar Spanje op en neer en totaal geen last van zweet rug.
 
Laatst bewerkt:

BlackIII

Actief lid
Goedendag!

Ik ben net nieuw hier op het forum en zag deze discussie en dat heeft mij ook bezig gehouden!
Heb nu een Octavia Combi Greenline Businessline in bestelling staan en inderdaad uiteindelijk gekozen voor de bekleding: Shine (?) dus met halfleer..

De standaard stoelen waren mij inderdaad te vlak, die standaard in de ambition zouden zitten. Ook was er de mogelijkheid om de stoelen achteraf te laten bekleden met leer/alcantara of half leer, maar dan kies je dus voor een nieuwe bekleding van hetzelfde type stoel.
Met de Shine heb je dus weldegelijk andere stoelen, het zelfde als de Elegance met halfleer! :)

Ik ben echt benieuwd naar hoe dit precies zit, want heb alleen in een Elegance en standaard Greenline gereden :itwasntme:
 
Bovenaan Onderaan