Stoelen in de octavia 3(combi)

Darkside

Forumguru
Ja kosten snap ik ook. Maar zou een elegance stoel echt zoveel duurder zijn dan een ambition. Ze moeten nu ook 2,stoelen maken /ontwerpen. Is dan ook overbodig. Ik snap ook dat duurdere modellen ook beter moeten zijn. Maar njet ten kosten van de stoel eigenlijk.
 

Fean

Forumguru
Mij was juist door de dealer verteld dat de Dynamic stoelen veel beter zouden zitten dan de EGB comfort stoelen. Dat is de reden dat ik die Dynamic pakket heb genomen.

Achteraf lees ik hier dat de comfortstoelen beter zitten.. lekker is dat zeg. Achteraf beter maar niet kunnen doen..
 

Darkside

Forumguru
Idd. Hoe ervaar je het zelf? Persoonlijk zou ik geen stoel bestellen zonder er zelf op z'n minst ingezeten te hebben.
Het liefst zou ik nog een goede proefrit maken.
Dynamic Stoelen zitten wel goed. Zou me er niet zo zorgen over maken.
Maar een stoel is wel iets persoonlijks. Voor het zelfde geld zijn voor jou de standaard ABL stoelen wel dé stoel voor jou??
 

CDK

Forumguru
Ik heb ook in de dynamic stoelen gezeten en gereden, persoonlijk vond ik ze ERG lekker zitten :jaja:
 

PCK

Senior Member
Ondanks dat ik zo meteen mijn eigen ASS stoel krijg moet ik zeggen dat de Dynamic (leder) stoelen prima zitten.
Als je de mogelijkheid hebt om het pakket als optie te nemen zou ik deze zeker aanraden.

( ter info Ik ben 1.92cm en 96KG)
 

Fean

Forumguru
maar hoe ervaar JIJ hetzelf? @Fean :)

Om heel eerlijk te zijn vind ik de stoelen behoorlijk ruk, maarja daar betaal je ook naar. Ik had bij mijn vorige Audi de Ambition stoelen (semi sport) en die zaten hemels, vergeleken met deze "semi sport" Dynamic stoelen.

- de stof echt een drastisch slechte kwaliteit
- te weinig schuim waardoor de rug doorzakt
- zit comfort is ook zwaar beneden peil tov andere semi sport stoelen

Qua looks zijn ze prima. En gelukkig heb je nog een hendel voor ondersteuning van de onderrug.

Ik had destijds niet de mogelijkheid om de stoelen uit te proberen. Ik werd geacht snel een auto bestellen (lease) en dus was het ook een gok. Er stond maar 1 demo O3 (Ambition, -> de Meern) en de Dynamic stoelen waren zelfs nog niet beschikbaar of toonbaar in NL. De stoelen waren alleen op plaatjes te zien op de ".cz" website.. maar je kon het Dynamic pakket al wel te bestellen.

Ik was een skoda newbie.. en nam het advies over van de verkoper, deze gaf destijds aan dat de Dynamic stoelen de beste stoelen waren binnen de Octavia range. Als ik dan achteraf lees dat dit niet het geval is.. en dat de EBL betere stoelen heeft, dan had ik het Dynamic pakket niet genomen.

Persoonlijk vind ik deze sportstoelen onder de maat als je ze vergelijkt met de semi-sport van Audi of VW. Wellicht ben ik erg verwend geraakt door mijn voorgangers. Anderzijds vind ik de extra steun in de onderrug heel erg prettig. De stof en schuim is kwalitatief niet gelijk aan de rest van de auto, terwijl dit makkelijk (en voor weinig) opgelost kan worden.
 

Archie

Senior Member
Ik heb 15000km nu gereden in de elektrische verstelbare stoelen (dus geen dynamic) maar ze zijn echt niet fijn. Ik zit een beetje door en zit 'te hard' waardoor ik op lange ritten (1,5uur +) last krijg van mijn ass.

De bolling in het leer is volgens PON een eigenschap van leer en dus geen garantiegeval (oftwel: pech).
Toch een update; ik was nog een keer gaan zeuren over de bolling in het leer en feit dat het niet lekker zat; auto terug naar de garage; dag weg maar einde dag; glad leer. Oplossing (naar het schijnt) nieuwe vulling in de zitting. Nu weer 1000km gezet en leer blijft tot nu toe prima en heb het idee steviger te zitten, dus dit lijkt de oplossing voor mij! :D
 

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Ik heb last van de hoge rand van hard kunststof aan de linkerzijde van de bestuurdersstoel.
Voor grotere gezette personen, zijn de stoelen in de Elegance geen aanrader.

Ligt overigens niet aan de stoelen, maar aan mij; tijd voor een dieet.
 

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Ik had met de Octavia een langere proefrit moeten maken, in mijn vorige auto (Citroen C4 hatchback) had ik hier geen last van. Even experimenteren met dunne kussentjes.
 

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Elegance:

publicpreview.php
 

BlackIII

Actief lid
Keuze en voorkeur van een stoel is puur persoonlijk, het lezen van reacties mbt dr dynamic stoel is beter dan de ebl of andersom is absoluut niet objectief. Zelf weet je of je goed zit of niet. Zit je goed, zou ik me er geen zorgen over maken, ook al zegt men dat er betere stoelen zijn.. Lekker boeie ;)
 

johant

Senior Member
Vandaag heb ik iets meer dan 400km gereden (familiebezoek dat toch al gepland was). Ik heb de ABL met het pluspakket, dus met de halfleren stoelen. Geen sportstoelen dus, maar voor mij voldoen ze op dit moment prima. Ik weet natuurlijk niet hoe dat is over een aantal maanden, of over pakweg 100.000km.
 
Gisteren heb ik mijn nieuwe interieur opgehaald. Aanstaande vrijdag inbouwen. Ik heb een ergonomisch sportinterieur van een golf 7 gekocht. Echt superstoelen. We hebben ze ook al gepast en ze kunnen zo 1 op 1 overgezet worden. Stekkers zien er ook allemaal hetzelfde uit. Alleen de airbags dienen overgezet te worden. Ik ben erg benieuwd!

Inmiddels heb ik 15.000 km gereden met mijn o3. De stoelen in ebl zijn voor mij gewoon erg slecht. Ik loop al maanden met rugpijn van die stoelen. Als ik een weekje op vakantie ben en mijn auto niet gebruik is het over. Ik zal een foto posten als ze er inzitten en als alles werkt. Nieuwe stoel zit ook massage in. :)
 
Bovenaan Onderaan