Skoda Tuning ervaringen

0ri0n88

Forumguru
DSG tuning verhoogt je standaard verbruik ietsjes en dan met name stadsverbruik. Dit omdat je gewoonweg meer toeren draait en in een lagere versnelling rijdt als met de standaard software.
Dit lichte meerverbruik weegt niet op tegen de sneller slijtende koppeling die gelijk een smak geld kost bij vervanging, dus reken maar uit wat goedkoper is......
 

philippe bakker

Forumguru
DSG tuning verhoogt je standaard verbruik ietsjes en dan met name stadsverbruik. Dit omdat je gewoonweg meer toeren draait en in een lagere versnelling rijdt als met de standaard software.
Dit lichte meerverbruik weegt niet op tegen de sneller slijtende koppeling die gelijk een smak geld kost bij vervanging, dus reken maar uit wat goedkoper is......
Ik heb de mijne 500 toeren meer laten draaien in D omdat ik vond dat hij wat rap in D5 of D6 kwam te staan en dan kon je bijna niet rap optrekken op een baan v 70 km/u. Doordat hij 500 hoger draait is hij dichterbij zijn max vermogen en nu duwt hij dus altijd zijn max 461 nm
 

Kempes

Forumguru
DSG tuning verhoogt je standaard verbruik ietsjes en dan met name stadsverbruik. Dit omdat je gewoonweg meer toeren draait en in een lagere versnelling rijdt als met de standaard software.
Dit lichte meerverbruik weegt niet op tegen de sneller slijtende koppeling die gelijk een smak geld kost bij vervanging, dus reken maar uit wat goedkoper is......

Juist..daarom snap ik het advies van DVX Geert niet... grote kans dat mijn volgende wagen een dsg gaat worden..maar dan gaat wel zsm die originele dsg software eraf (incl een stage 2 tuning..maar dat terzijde)
 

oco1979

Forumguru
Zelf kort met een paar dsg's gereden. Best deze laten aanpassen,die oem instelling is niet echt ideaal.
De meeste hier met dsg zullen dat bevestigen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik kreeg net dit van DVX:

Beste,

Hartelijk dank voor uw aanvraag.
Hierbij stuur ik u de link waarbij u de motor kan selecteren zo kan zien wat we doen bij deze motor, incl de prijs: http://dvxperformance.com/reprogramming/engine/45/skoda/465/969

Wat de DSG betreft. Wij kunnen dit aanpassen, maar dat gaat ten nadele van uw verbruik zijn.

Persoonlijk zou ik dit laten voor wat het is.


Met vriendelijke groeten,

Geert Decourt

DSG-optimalisatie doen zij niet aan mee blijkbaar.. :(
raar antwoord van Geert. Het moet zijn dat ze van dergelijke type rijders veel negatieve commentaren krijgen ivm verbruik, anders zouden ze dit toch niet zeggen?? Kan erin komen dat iemand met een sportwagen zich minder zorgen maakt over het verbruik.

Als je de dsg vervelend vindt schakelen, zou ik de dsg toch aanpassen. Bij mij wordt de dsg zowiezo aangepast. Sportief rijden met een "eco"-automaat s*cks.
 

Spierings

Forumguru
Van een dsg aanpassing hoeft het verbruik echt niet te stijgen.

De Touran 2.0 TDI (140pk) van mijn vader heeft alleen een dsg aanpassing gehad en deze is zuiniger geworden.. het hangt van je rijstijl af, maar een beter schakelende bak is altijd beter..

Mijn vader is een rustige rijder en de Touran schakelde zo vroeg op (op rotonde naar zijn 3 a 900-1000 toeren) dat deze zwaar onder toeren reed, om vervolgens pas terug te schakelen als je minimaal het gaspedaal half intrapt (iets wat met een rustige nauwelijks gebeurt). Na de aanpassing zit deze veel beter in de power van en schakelt deze ook sneller terug. De wagen voelt ook sneller aan...
 

oco1979

Forumguru
Naar aanleiding van afspraak op 3 augustus bij apec ga ik hun wat extra's vragen :
- Stationaire toerental verhogen(greenline) 780tr/min liever richting 850tr/min.(als ze dat kunnen)
- Egr aanpassing(is mogelijk volgens hun,wel dicht en bij regeneratie terug beweegbaar)
- gaspedaal reactie vlugger(audi functie)
- Hopelijk is in laag toerental ook wat wijziging(gebied voor de turbo)
Want dat vertrekken met A/C aan is soms niet echt ideaal.
Tis maar iets en dat zou al verbetering zijn.
Nu met egr dicht kan al beter zijn(met men camper merk ik dat goed,egr is daar dicht,betere loop en voor te vertrekken ook)
- mooie koppelberg. Nm.
- kan sportluchtfilter steken i.p.v. oem filter,gechipt kan dat wel effect hebben. inleg, niet zo open warmlucht filter.
- Voorenste grill onderaan wijzigen(greenline is meer dicht) andere steken of eventjes dremmel zijn werk laten doen. betere koeling.
- iemand nog ideekes voor extra wijziging....
 

oco1979

Forumguru
Van een dsg aanpassing hoeft het verbruik echt niet te stijgen.

De Touran 2.0 TDI (140pk) van mijn vader heeft alleen een dsg aanpassing gehad en deze is zuiniger geworden.. het hangt van je rijstijl af, maar een beter schakelende bak is altijd beter..

Mijn vader is een rustige rijder en de Touran schakelde zo vroeg op (op rotonde naar zijn 3 a 900-1000 toeren) dat deze zwaar onder toeren reed, om vervolgens pas terug te schakelen als je minimaal het gaspedaal half intrapt (iets wat met een rustige nauwelijks gebeurt). Na de aanpassing zit deze veel beter in de power van en schakelt deze ook sneller terug. De wagen voelt ook sneller aan...

Wat ook slecht is ,door zo laag in toeren te rijden ,het vliegwiel serieus tegen zen tanden krijg.
 

woutr

Forumguru
Graag zou ik een topic willen starten rond
1/ wie zijn Skoda getuned heeft en welk model
Skoda fabia combi 1.9tdi

2/ bij welke tuner
JDengineering

3/ Welke stage
1

4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek
140pk maar nog belangrijker eigenlijk... 320nm's

5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...
Alleen maar positief, de fabia trekt als een beer

6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben
paar duizend

Het is de bedoeling om ervaringen uit te wisselen onder leden die hun wagen laten tunen hebben op verschillende bovenstaande gebieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Spierings

Forumguru
Wat ook slecht is ,door zo laag in toeren te rijden ,het vliegwiel serieus tegen zen tanden krijg.
Dat klopt ook zeker, is voor alles slecht...

Mijn vader voelde in eerste instantie ook niet veel voor zo'n dsg optimalisatie. Maar heeft het op aandringen van mijn kant toch gedaan en nog geen moment spijt van gehad.. Schakelt ook veel beter met de caravan erachter....
 

Seigersbjorn

Senior Member
raar antwoord van Geert. Het moet zijn dat ze van dergelijke type rijders veel negatieve commentaren krijgen ivm verbruik, anders zouden ze dit toch niet zeggen?? Kan erin komen dat iemand met een sportwagen zich minder zorgen maakt over het verbruik.

Als je de dsg vervelend vindt schakelen, zou ik de dsg toch aanpassen. Bij mij wordt de dsg zowiezo aangepast. Sportief rijden met een "eco"-automaat s*cks.
Ik gok inderdaad dat ze veel reactie gekregen hebben van de familie-auto-rijdende Fabia combi eigenaars.
Nu ik vind get alleszins de moeite om de bak te laten optimaliseren, want ik heb nu het gevoel dat ik manueel beter schakel dan de dsg-7
 

leon-cupra

Forumguru
Ik gok inderdaad dat ze veel reactie gekregen hebben van de familie-auto-rijdende Fabia combi eigenaars.
Nu ik vind get alleszins de moeite om de bak te laten optimaliseren, want ik heb nu het gevoel dat ik manueel beter schakel dan de dsg-7
als je er zo over denkt, zeker je dsg laten aanpassen. Kost bij dvx iets van 300euro (toch voor mijn dsg-6). Als je niet ver van dvx woont, moet je daar eens binnen springen en de mening van Davy vragen. Is het masterbrain achter dvx. Zal je altijd een eerlijk antwoord geven.
 

leon-cupra

Forumguru
Apec biedt nu een air intake aan voor de 2.0 tsi waar je 10 pk mee wint en meer geluid maar das echt totaal overbodig. Grip !!! Das nodig
Erger mij soms ook aan de onvoldoende grip. Met de michelins al stuk beter maar toch...scherpe bochtjes op boerbaantjes durf ik toch niet meer hard door te gaan en zeker bij nieuwe asfalt (al paar keer redelijk verschoten wat een wagen dan kan doen ... bruine streep in de broek hoor :pardon:)

Sper steken oplossing?
Weet iemand of dit realiseerbaar is en " kwanta kosta" ?
 
standaard schakelt de dsg-7 uit de fabia combi gewoon slecht, in het begin ergerde ik er me niet zo aan omdat het dan allemaal nieuw was, maar nu na een tijdje te rijden met de fabia stoor ik me er gewoon meer en meer aan, tot het irritante toe.
 

Seigersbjorn

Senior Member
als je er zo over denkt, zeker je dsg laten aanpassen. Kost bij dvx iets van 300euro (toch voor mijn dsg-6). Als je niet ver van dvx woont, moet je daar eens binnen springen en de mening van Davy vragen. Is het masterbrain achter dvx. Zal je altijd een eerlijk antwoord geven.
Top, als ik in de buurt ben ga ik er eens horen.

Ook net gemerkt dat VAG techniek eigenlijk helemaal niet ver is voor mij. Misschien ook eens de moeite om daar te gaan luisteren aangezien ik hun naam hier ook frequent zie passeren
 
Bovenaan Onderaan