Zou natuurlijk niet moeten met 14 dagen. Dat zou betekenen dat je nooit op vakantie kunt want bij terugkomst op het vliegveld is de accu dan plat. Onzin. Maar; zet jij op je boot de interieurbewaking uit? Die vraag krijg je zodra je het contact uit zet.
Als je dat niet doet kan ik me voorstellen precies dat wat de garage zegt dat door het bewegen (dus contant van gps positie veranderen) dat dit systeem op de achtergrond bezig is en de accu leeg trekt. Heb je dit probleem namelijk alleen aan boord? Of ook gewoon als de auto voor het huis staat? Indien voor het huis niet en aan boord wel. Tja.. dan vind ik in zo’n geval een acculader geen slecht idee..
Motor kun je overigens ook starten als de hoogvolt accu onder de 90 (of 80..?) % is.
Contact aan, mode toets, van E-mode naar hybride zetten, vinkje bij “auto” uit, en dan met de pijltoetsen het accuniveau omhoog brengen. Dan zoú de motor aan moeten slaan en blijven draaien totdat de accu maximaal geladen is.
Mocht je een acculader overwegen; ik zou dan een C-tek mxs 5.0 nemen. Aansluiten word wel even een uitdaging dan. De accu zit verstopt in de kofferbak onder een afdekdeksel met iets van 10 moeren. En dan zul je via de openingen (die geseald zijn) van die kap de bedrading moeten leggen. C-tek levert een aansluiting met 2 ringoogjes erbij. Eventueel verlengen (met een zekering er tussen). Als die er eenmaal ligt kun je wel eenvoudig de kader er op en af koppelen.