Skoda Octavia iv rs

Jan-Willem Vissers

Senior Member
Goede morgen, sinds kort eigenaar van een Octavia iv rs (naast onze kodiaq 2,0 benzine 4x4) ik probeer nu uit te vinden hoeveel van deze auto’s er nou in Nederland rond rijden. Verder is het een wonderbaarlijke ervaring, het rijden in deze snelle wagen. (Tja hij is grijs dit komt omdat het een voorraad wagen is anders was hij uiteraard in het knal rood gekomen)
Met vriendelijke groet Jan-Willem
 

Bijlagen

  • 7FB93349-ED0F-4E39-B756-0C6C00575AA8.jpeg
    7FB93349-ED0F-4E39-B756-0C6C00575AA8.jpeg
    402,6 KB · Weergaven: 199

SuperBeeb

Forumguru
Welkom hier met je vlotte wagenpark.
Ben wel benieuwd waarom een Octavia naast een Kodiaq. Allebei toch ruime auto's? Of is de RS alleen voor zakelijk gebruik?
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
de kodiaq is voor mijn vrouw en kinders, en de Octavia is voor mij zelf, zoals u misschien wel kunt zien zijn wij schippers en wordt er veel heen en weer gereden naar het schip. En als mijn vrouw thuis is kan ik geen kant meer op.
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
Gefeliciteerd! Zo in het grijs wel een beetje een “sleeper”, inderdaad!

Laad je met stroom van de wal, of wek je die op het schip op?
Die wekken wij zelf op, door middel van dynamo op de hoofdmotor met een trafo maken we daar 230volt van. Maar we hebben ook nog verschillende hulpmotoren die krachtstroom maken. En thuis hebben we een grote set zonnepanelen om op te laden.
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
Varend zal hij het zelf opwekken, aan de wal mag men officieel niet meer zelf opwekken met generator !
En maw zal hij aan een walstroomkast hangen die eventueel met app is in te schakelen...
Dat klopt inderdaad waar er Walstroom is worden wij geacht om daar wel gebruik van te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

HarrieSkoda

Forumguru
Niet verkeerd om een dek met deze apparaten gevuld te hebben!
Lijkt me best spannend om de wagens aan de wielen zo op- en van het schip te hijsen, of maak ik zorgen om niets?

Ik denk dat het zeer lastig is om na te gaan hoeveel soortgelijke auto's er rondrijden. De liefhebbers zul je al snel op forums vinden, maar de rest die het puur en alleen als vervoermiddel zien.... geen idee!

Van- en naar welke locatie is je werkgebied?
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
dat hijsen is wel een dingetje maar zo lang je de Max. Gewichten niet overschrijd is er niet veel aan de hand. We hebben een kraan die uitschuift tot een lengte van 17,5 meter. Dit is meestal lang genoeg. Soms moeten we op een zeer hoge muur komen of ver weg de wal op. Wij varen meestal in Nederland België en Duitsland. Rollen staal a 30 ton dit brengen wij van IJmuiden naar Ivo’s Ramet. Daar staat een fabriek die verwerkt het daar weer verder tot staal voor de auto motief industrie zoals Opel vw-groep. Mercedes enz. Maar ook Amerikaanse merken. Worden van nl staal gebouwd. Tja ik ga toch maar eens bij het rdw snuffelen voor wat meer info hoe veel het er zijn. Die kodiaq die wij nu al weer 5 jaar hebben is ook zeer uniek in nl ivb. GTI rood. En 2 liter benzine 4x4 is ook niet meer te betalen.
 

Bijlagen

  • C34EBCA5-EB67-45BE-930F-C1F5B5AD35F8.jpeg
    C34EBCA5-EB67-45BE-930F-C1F5B5AD35F8.jpeg
    354,4 KB · Weergaven: 93
  • B611527D-CCCD-43A0-9C71-EFD3F5BE9771.jpeg
    B611527D-CCCD-43A0-9C71-EFD3F5BE9771.jpeg
    298,2 KB · Weergaven: 92

EdK

Forumguru
Beroepsmatig zie ik collega van jou ook hun wagen wel op de kant zetten of juist weer op het schip.
Leuk om eens mee te maken ( zien ) en soms zitten we wel te kijken van .....zou die er indonderen ?? ..... het water.
Maar ook zijn soms de aanlegsteigers erg smal om te lossen, en dat zie je dan inderdaad in een stad of dorp ervoor dan wel gebeuren.

Ja wat dat betreft hebben jullie een mooi vrij leven, althans zo komt het over !!
Maar goed elk ander beroep lijkt altijd mooier dan wat je zelf doet
 
D

Deleted member 20094

Hier ook sinds ruim een jaar een iV-RS-rijder. Bevalt mij prima. Ik heb de metal-grey combi. Tot op heden nog geen enkele iV-RS gezien op de weg. Ik let vooral op de koplampen (daglicht) want die vallen wel op. Ik rij voornamelijk ergens tussen Delfzijl - Maastricht en Haarlem - Oldenzaal en heb er na een jaar ruim 60k op staan.
 
D

Deleted member 20094

Ik rij geen strakke lijn tussen de genoemde plaatsen :rolleyes:.
Mijn 'rayon' is officieel Overijssel, maar ben wel in heel Nederland te vinden....:confused:.
En zo erg is het ook weer niet als je zo'n lekkere kar onder je kont hebt :yeah::cool:.
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
Beroepsmatig zie ik collega van jou ook hun wagen wel op de kant zetten of juist weer op het schip.
Leuk om eens mee te maken ( zien ) en soms zitten we wel te kijken van .....zou die er indonderen ?? ..... het water.
Maar ook zijn soms de aanlegsteigers erg smal om te lossen, en dat zie je dan inderdaad in een stad of dorp ervoor dan wel gebeuren.

Ja wat dat betreft hebben jullie een mooi vrij leven, althans zo komt het over !!
Maar goed elk ander beroep lijkt altijd mooier dan wat je zelf doet
Ja het is inderdaad redelijk vrij, al proberen ze ons ook wel aan banden te krijgen hahaha. dat niet elk steiger even ruim is dat klopt wel maar goed het geeft wel eens wat uitdaging. zeker als we bij een werf of zo iets liggen dan gaat de skoda gewoon zo'n hoge toren kraan in. hahaha heb hem zelfs wel eens in een ruim opgehangen enz.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-12-12 at 14.32.28.jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-12 at 14.32.28.jpeg
    356,6 KB · Weergaven: 81
Bovenaan Onderaan