Skoda Octavia iv rs

jongetje

Forumguru
Mag ik vragen waarom de druppellader geen optie is?
Is het echt onpraktisch of vind je dat het niet nodig moet zijn?
Een auto moet toch niet aan een druppellader hoeven. Dat beetje online blijven doen enorm veel automerken, zie je die allemaal aan druppelladers hangen in de straat. Typisch een Skoda helpdesk antwoord om maar niets te hoeven oplossen.
 

Rallye

Forumguru
Maar als de internetverbinding de auto “wakker” houdt, dan zou de oplossing dus zijn om voor alle gebruikers de “private” mode aan te zetten?
 

RoelF

Forumguru
Een auto moet toch niet aan een druppellader hoeven. Dat beetje online blijven doen enorm veel automerken, zie je die allemaal aan druppelladers hangen in de straat. Typisch een Skoda helpdesk antwoord om maar niets te hoeven oplossen.
Ik zeg ook niet dat het normaal is. Maar als je bij Skoda bot vangt, zal je toch iets moeten, dus zou ik het onverstandig vinden om de druppellader stug niet te gebruiken. Dit vergalt je plezier in de auto.
 

hendrik38

Forumguru
Mijn vader rijdt een hybride q5 en die was laatst op de boot van groningen naar noorwegen. Bij aankomst in Noorwegen was de accu ook totaal leeg en auto wilde niet meer starten. Daar bleek ook het probleem te zitten in het bewegen van de boot en de alarmen die continu registreren waaronder het autovolgsysteem. De oplossing bij audi nog niet gevonden.
 
In dat geval zou ik gewoon die accu lader eraan hangen als die systemen niet 1-2-3 uit zijn te zetten en er verder niet zo'n punt van maken.. precies wat hier gezegd word; dat vergald toch je plezier om uit principe niet dat ding aan te willen sluiten "omdat het niet zou moeten"

tja...
 

jongetje

Forumguru
Ik zeg ook niet dat het normaal is. Maar als je bij Skoda bot vangt, zal je toch iets moeten, dus zou ik het onverstandig vinden om de druppellader stug niet te gebruiken. Dit vergalt je plezier in de auto.
Ik had hem dan allang teruggegeven aan de dealer. Los het maar op en geef mij een vervangende auto voor de tussentijd. Heb dat ook zo gedaan met al het gepiep totdat de update vorig jaar september uitkwam en dit verhielp. Ik blijf voorlopig wel op een oude versie zitten die bij mij zonder problemen werkt.
 
@Alpha ; oh, mijn RS iV PHEV komt oorspronkelijk uit Polen. Dus ja er zullen inderdaad per land wel wat verschillen zijn ja.. Die van mij heeft bijvoorbeeld ook een standkachel. Geen idee of die werkt gezien mijn skoda connect het nog steeds niet doet.. maar daar loopt al een heel topic over... :cautious:
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij hebben alle PHEV’s de mogelijkheid de auto voor te verwarmen, toch? Of heb jij een standkachel op benzine?
 
Geen idee als ik eerlijk ben... heb het niet getest nog.. maar: volgens de handleiding word er benzine verbruikt en in de auto is er de optie om tijdens het verwarmen stroom uit de hoogvolt accu te gebruiken; dat kun je aan en uit zetten.. dus ik vermoed een peut gestookte kachel..

Als mn skoda connect nou eens zou werken kan ik het uitproberen.. binnenkort..
 

Dannydude85

Forumguru
Mijn RS iV kan ik met connect voorverwarmen, hij gebruikt dan enkel de hoogvolt accu, benzine komt er niet aan te pas. Hij zet zelfs de stoelverwarming en ruitverwarming aan.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb een gewone standkachel (op benzine dus) op mijn GTI. Die werkt inderdaad via We Connect. Voor zo’n PHEV (net als bij een EV) lijkt het me goed als hij aan de stekker voor kan verwarmen - dat scheelt stroomverbruik onderweg. Dat is bij jou dus niet zo @Disaster-Master ?
 

spikehome

Forumguru
Mijn RS gebruik ik maar 1 x Max per week soms een paar weken niet.
Nooit een lege accu gehad.
En gebruik Skoda Connect.
Ook mijn domotica checkt Skoda Connect steeds.
Daarvan krijg ik meldingen als de auto verplaatst word en krijg de coördinaten dan door of tank of olie niveau allemaal ingesteld op de domotica
Geen idee hoeveel keer dat per uur is overigens.
 
@Rallye nee blijkbaar wel; zoals geschreven heb ik het nog niet kunnen testen maar in de handleiding blijk ik het gedeelte te hebben gekezen over een standkachel met eigen afstandsbediening. Die heb ik niet; dus dan zal het bij mij ook alleen uit de accu vandaan komen..
 

Rallye

Forumguru
Tja. Dan zou je inderdaad ofwel een zekering los moeten trekken ofwel een druppellader aan moeten sluiten.
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
zo weer even een update van af het schip alles in private modus gehad, maandag avond aan boord gezet woensdag het hoog voltage gebeuren op geladen. en vandaag aan de wal gezet en je raad het al de 12 volt battery leeg. even een half uur aan de accu lader gehad en de systemen gingen weer aan de gang. met een nood start de motor aan de gang en toen maar een rondje gereden om de boel weer vol te maken. het is dus niet uit te krijgen. heeft er niemand ervaring met een druppellader permanente aansluiting? enne skoda service trok mooi zijn handen er van af u gaat maar mailen enz enz. u moet niet zeuren enz enz enz. ik wil het gewoon opgelost hebben wij rijden nu al 12 jaar skoda en altijd goed bevallen. het doet mij trouwens wel deugt van die gene met die q5. dat is dus exact het zelfde probleem. ik hoop dat ik in de toekomst een soort totaal uit modus kan krijgen. met vriendelijke groet Jan-Willem
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan