Ik rij met Superb iV en ben blij dat ik niet heb gewacht op de RS... Zelfs in de zwaardere Superb is de iV motor heel snel, maar een sportieve motor zal het nooit worden...
Met nog eens 25 pk meer (bij en volle batterij) zal de RS heerlijk zijn bij een volle batterij, maar het verschil zal nog groter worden eens ze leeg is en dat gaat redelijk snel geloof me.
Puur elektrisch (maar daar koop je geen RS voor) is dit na max 40km. In hybride zal dit afhankelijk van de wegen die je doet ongeveer 75 km zijn. Ik heb nog nooit geprobeerd in SPORT maar ook hier voorzie ik zeker niet meer dan 75km omdat vermogen ook gecombineerd is. Traag rijden is elektrisch stevig optrekken is batterij + benzine en cruisen is benzine.
Dus concreet heb je 245pk tot je batterij leeg is en dan heb je een 156pk sterke RS met 200kg extra aan boord.
Is het niet zo dat je dan altijd de elektromotor hebt via directe aansturing met elektriciteit uit motor? Bij de Volvo XC90 T8 is dat in ieder geval wel zo, tot 140 km/h.
Van een gtd van 180 pk ? Want die zijn al vlot he
...
Met nog eens 25 pk meer (bij en volle batterij) zal de RS heerlijk zijn bij een volle batterij, maar het verschil zal nog groter worden eens ze leeg is en dat gaat redelijk snel geloof me.
.
Bij mij was dat een 740e maar dat mag je natuurlijk niet vergelijken. Die hebben 326 pk gecombineerd. Voor de rest nog geen hybrides gereden. is natuurlijk een hele andere categorie wagen dan de iv of X1 25e.Speedhunter ik heb ook een testrit gedaan met een hybride bmw. Een x1 25e ( omdat dit een heel vergelijkbare motorisatie is met de Octavia en superb iv) en optrekken ok maar van 120 naar 140 op de autostrade viel die heel erg tegen
330e Touring is leuk maar idd dure beestjes.Ja zelfs een 330e gaat al veel leuker zijn maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast