Skoda Octavia 4 vRS

philippe bakker

Forumguru
Gaat de tractie op het hybride model niet beter zijn dan op de benzine versie ? Die electro kracht komt waarschijnlijk niet ook op de voorwielen ?
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de hybride geen vierwielaandrijver: de combinatie elektro/benzine drijft de voorwielen aan. Elektro 4WD ken ik alleen van de bepaalde Lexus-modellen, die achter alleen elektro-aandrijving hadden en voor hybride.
 

Jooo...

Forumguru
Goed nieuws, kan ik mss profiteren van een price drop in 2021 en mezelf een O3 RS aanschaffen:jaja:

Gisteren in BE ter hoogte van Mol op de ring nog een zwarte RS zien knallen, dan hink je toch maar zielig wat achterop met die 1.6 TDI:cry:
Dat zal jammer genoeg niet lukken...!

jij bent gedoemd om voor altijd met een een witte superb te rijden! :maakmegek: Hoe ga je dat anders oplossen met uw nickname hier op het forum? Tegen dan ga je ruim 12000 Posts hebben. Je moet dan weer 5 maand tijd vrijmaken om al die Posts in te halen. :deuk:
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Tja taksen in BE zijn wat ze zijn, vallen nog goed mee ten opzichte van wat onze Nederlandse vrienden hier op het forum betalen aan taksen voor hun auto's, mijn S2 is daar aan taks veeeeeel duurder. Het zal in de toekomst ofwel een S3 worden ofwel een O3RS, maar dat is nog ver weg.
 

Fmoon

Forumguru
Heb ook wel interesse in de Cupra, enkel is de Octavia wel mooier denk ik zo aan de hand van de filmpjes. Maar dat is voor een ieder anders natuulijk. 4x4 is wel lekker.
 

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB , taksen gaan in Vlaanderen nu peilsnel de hoogte in. En ze zijn nu nog niet berekend op de wtlp waardes. Wacht tot de taksen op basis van de wltp waardes wordt gerekend, dan is een RS zelfs in BE niet meer interessant. Dan zal je een echte liefhebber met kluiten moeten zijn.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Perfect toch, dan word zo'n RS waardeloos en kan een gewone man zoals ik hem kopen, aangezien die tweedehands dan keihard zakken, de rest kan ik dan in tax stoppen:D
 

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB, aanbod in BE is zowiezo al beperkt. Handelaars zullen er gewoon geen meer inkopen. Dus kga jou weer moeten teleurstellen, de RS zal dan ook weer niet' waardeloos' worden ;)
En particulieren denken dat hun wagen goud waard is dus daar valt ook niet veel te rapen...
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Bwah ik vind er zo'n 25 via tweedehands waarvan 20 bij handelaars, en daarvan zitten er momenteel 10 binnen mijn budget. Keuze te over aangezien het publiek ook kleiner is en de concurrentie dus beperkt is. Valt ook op dat veel van die RS'n lang te koop blijven staan.

Screenshot_20200304-182911_2dehands.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB, 25 is in aantallen heeeeeeel beperkt. Ik heb een Ford fiesta en Opel corsa te koop staan, daar staan er +150 telkens te koop. Uiteraard blijven de RSen nu langer en langer te koop staan. Een quasi nieuwe kost nu al ongeveer 32 tot 35.000euro. Terwijl ik 3j geleden voor mijn 4mnd oude RS 25.000 heb betaald. Is een aanzienlijk verschil. En een 'oudere' is nog minder gewild. Een RS rijder is een liefhebber en zal niet snel 'oud spul' kopen.
En de stijging van de taksen doet ook niet veel goeds. Kennis is handelaar in BMW, heeft zo af en toe een 'mmodel verkocht (M3, M2). Koopt ze nu ook niet meer in omwille van de taksen. Tweedehandskopers vallen daar over,' nieuwkopers' die veel hogere bedragen uitgeven minder.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je onderstaande foto's ziet, begin ik toch zeer sterk te twijfelen aan de RS. Verhoudingsgewijs klopt het niet. En dan nog die rare vouw in de bumper net boven de mistlichten. Dan is de 03 RS toch beter gelukt.
En als je dan vergelijkt met de Cupra, geen rare lijnen, betere verhoudingen,.. imo is de Cupra mooier.
Skoda-Octavia_RS_iV_Combi-2020-1024-04.jpg

cupra-leon-2020_05.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@philippe bakker , is uiteraard "goesting" maar moet ook wel toegeven dat het interieur van de 04 een tikkeltje knapper is. Bij de Cupra een iets andere insteek, meer het sportievere, bij de 04 meer "vloeiende" lijnen wat het geheel knapper maakt. Maar persoonlijk zou ik de Cupra hiervoor niet laten staan. Het is ook niet dat het niet knap is.
Tja ben ook altijd wel beetje "fan" geweest van de Leon. 1ste, 2de generatie gereden en derde net niet (nog enorm veel spijt van). Een Leon en zeker een Cupra is toch steeds iets sportiever ingesteld qua rijden en beleving dan een Octavia, iets wat mij toch wel meer aanspreekt.
 
Bovenaan Onderaan