Skoda Karoq

BBO

Senior Member
En dan zeggen ze dat vrouwen niet complex zijn........
Had al schreeuwend weggelopen....:pardon::pardon:
Ik ben op dat gebied nog complexer. Ik twijfel en reken en herreken en herbekijk alles ook tien tal keren.

Onze garage staat overvol met 2 Superb's. Daarom willen we een iets kleinere wagen. Anderzijds gaan we elk jaar op wintersport met kinderen. Daarom moet het een wagen zijn met wat koffervolume en beenruimte achteraan. Als we voor een SUV gaan moet het een 4x4 zijn, anders nemen we beter een VW Touran.
 

Tuulster

Forumguru
skoda_karoq_02.jpg
Meer info!

http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/skoda/skoda-karoq-2017-pre-production-car-review/
  • Digitaal dashboard doet definitief zijn intrede bij Skoda
  • Uitneembare en verschuifbare achterstoelen zoals in de Yeti blijven bestaan
  • 588 liter bagage met achterbank overeind, door verschuifbare stoelen
  • 9.2 inch scherm als in de octavia facelift
  • Skoda logo's verlichten de grond bij ontgrendelen van de portieren
  • De 1.5 TSI met cilinderuitschakeling
  • 1.5 en 2.0 TDI ook als 4x4
  • Allemaal verkrijgbaar met handbak en Dsg, m.u.v. 2.0, alleen DSG op die motor
 

EdK

Forumguru
Ohhh wat heb ik t dan makkelijk.
Heb nu de Yeti, maar wil naar nieuw.

Vraag me dan af heb ik een tweede Yeti nodig ? NEE
Wat heb ik nodig ?? Fabia 3 station of Rapid ... oke dat heeft even geduurd maar is Fabia 3
Wat wil ik erin hebben ? stoelen en stuur
Wat wil ik eronder hebben ? Banden van vredestein )
Wat gaat deze uitvoering kosten ? binnen privé budget
Oke bestellen !! en daar zit bij mij ff t probleem, heb momenteel gewoon te weinig tijd, om te gaan onderhandelen met de dealer...
Maar dat kan met een uurtje dan bekeken zijn hoor..
Dan ff de 2 weken bedenktijd vragen en laatste dag nog ff kijken of er wat van prijs afkan en dan tekenen en
Wachhhteennnnnn, en dat is het ergst volgens vele hier... maar ach heb me oude wagen dan nog die me gewoon brengt waar ik wil zijn.
En dan is er uiteindelijk dat belletje van de dealer " ben je nog van plan om hem op te komen halen ??? "
En tsja dan ga ik maar ff weer langs bij de dealer
 

Sandeb

Nieuw lid
Begint wel allemaal van het zelfde te worden , de nieuwe VW Tiguan , Seat Ateca en nu de Karoq .
Ben zelf in ieder geval in blijde "verwachting" van de grote beer Kodiaq !! Is in Luxemburg al langer leverbaar , overigens met levertijden van meer dan een jaar....
 

fanSkoda-VW

Donateur
ik weet het niet meer.
Mijn F3C kan nog lang mee. Alhoewel ik uitermate hebberig ben voor wat betreft de Karoq-koets.
Maar ik las dat b.v. Amsterdam binnen 8 jaar alleen nog elektrisch aangedreven wil toelaten.
Het is ook het officiële beleid om zo snel mogelijk landelijk daar over over te gaan. Zeker ook de verkoop nog uitsluitend elektrische auto's. Liever geen accu's maar met brandstofcellen.

Natuurlijk kan men niet van de ene op de andere dag alle benzine- en dieselmotoren op de schroothoop gooien. Dat kunnen de schroothopen niet aan.
Maar wel kan men b.v. het aantal benzinestations verminderen.
Oef! Ik weet niet wat ik voor de iets langere termijn moet bedenken.
Ik heb tijdig mijn 2-takt scooter al verkocht toen deze nog wat opbracht om een 4-takt te kopen. Dat bedoel ik.

grtsss
 

ertromp

Forumguru
Moet toch wel goedkoper zijn dan een Ateca of Tiguan die Karoq :pieker::lezen:.


Het is tenslotte gewoon weer een kopie :D:deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Moet toch wel goedkoper zijn dan een Ateca of Tiguan die Karoq :pieker::lezen:.


Het is tenslotte gewoon weer een kopie :D:deuk:
neeneen, want de productiekost ligt hoger omdat er stukken worden gebruikt van de andere (duurdere) merken.
Kreeg deze uitleg toen ik vroeg waarom de S3 zoveel duurder moest worden dan de S2. Zal dan ook wel tellen voor de andere modellen zeker? :pieker:Schaalvoordeel stond blijkbaar niet in zijn woordenboek :nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Heb je niet gezegd dat hij die niet bij de dealer moest gaan halen omdat die te duur is.......
...:D:D;)
kon spijtig genoeg niet verder over discussieren. Had mijn vriendin mee, ondanks het voor haar was, was het half uur dat we er maar zaten, een half uur te lang :nono:
Op het laatste begon hij echter wel lichtjes toe te geven dat ze mss wel de marges op de S3 wel zouden kunnen opgetrokken hebben vanuit de fabriek :D
 

fanSkoda-VW

Donateur
Een dealer vertelde mij......
Seat hangt onder VW, en
Skoda onder Audi...........
Voor wat het waard is.
Verklaart dat mss een prijsverschil????
 

fanSkoda-VW

Donateur
@leon-cupra : Is dat 100% zo?
Ik dacht dat je bij sommige merken ook voor het imago moet betalen.
Ik rijd Merc / BMW / Audi omdat met van mij dat in mijn functie verwacht, b.v.. Dus daar betaal ik voor.
Skoda positioneert zich neutraal met: Simply Clever (hmmm).
 
Bovenaan Onderaan