1. Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, dan gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. Meer informatie

Skoda Karoq

Topic in 'Karoq' gestart door ertromp, 13-04-2017.

1. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Er komt steeds meer info en spy-shots op het WWW van de nieuwe Yeti

Niets meer dan een VW Tiguan met andere neus en achterzijde en wellicht een eenvoudiger uitgevoerd interieur

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling-108718_1.jpg

En gelijk al weer werk aan het onderstel:

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_4.jpg

Een beetje aanhangert er achter en de Yeti gaat door z'n veren ;) :deuk: @Antera leg de hulpveren maar vast op voorraad

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_8.jpg

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_9.jpg

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_3.jpg

B.Stuurder, Tuulster, tha a en 3 anderen vinden dit leuk.

2. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

Heeft veel weg van een te heet gewassen Kodiaq :D

3. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

En hij draagt niet meer de naam Yeti maar Karoq :) Het is een Ateca met een Kodiaq sausje.

IMG_0666.jpg

Hetzer, B.Stuurder, Tuulster en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. PlannedObsol

PlannedObsol Actief lid

De totale symbiose van het Baukasten-Prinzip. Na 3 Yeti's sla ik deze maar over, vind de Jeep Renegade dan toch origineler.

Skoda-MAN vindt dit leuk.
  5. Tuulster

Tuulster Forumguru Donateur

Mooi wel! :jaja: :thumbsup:

6. Tuulster

2018-skoda-yeti-render.jpg

Hetzer en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  7. Tuulster

8. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru Donateur

Dat is wel een potentiële kandidaat voor over een jaar of 5. Beetje aanpassen en klaar!

Pendragon vindt dit leuk.
  9. PlannedObsol

PlannedObsol Actief lid

Dat zeker, een mooie SUV, evenals de Kodiaq (en beide de mooiste van de drieling met Tiguan en Ateca), en dat is het nu juist het probleem: het is een korte Kodiaq.

In 2009 stond de Yeti als model echt op zichzelf, evenals de Tiguan het jaar ervoor. De Yeti na de facelift (die ik zelf heb) is een stuk minder herkenbaar (facelift was m.i. onnodig). Als straks een nieuwe Yeti of Kodiaq achter je rijdt, zijn ze verwisselbaar. Had gehoopt op meer differentiatie zoals bij de facelift van de Octavia, waar gelukkig geen kleine Superb is gemaakt. Anders worden het zoals de Matrushka-poppetjes van Audi: de A3, A4 en A6 sedan.

10. EdK

EdK Forumguru

Bij de RR en de Yeti had men een eigen stijl die je mooi of niet mooi vond.
    Nu word het VAG product een copy van......

Neem de UP / MII en de CityGo.... het is gewoon 1 met 3 verschillende LOGO's
    Met de Kodiaq gaat het dezelfde kant op..
    Met de toekomstige Yeti zal het ook weer die kant opgaan...
    Dus tsja waar kies je over 10 jaar voor ?? dezelfde auto in het VAG concern , met als verschil het LOGO

11. PlannedObsol

PlannedObsol Actief lid

Over 10 jaar (eerder mag ook) zou een mini-Yeti met een lengte onder de 4 meter welkom zijn. Dus een VW Taigun maar dan 3-deurs zodat de B-stijl niet in de weg zit, het liefst met ronde koplampen. Elektrisch qua aandrijving (elektromotor op/in alle wielen afzonderlijk), want 4 cylinder is nu al premium bij VAG. Helaas ziet VW hier geen heil meer in, de Taigun is inmiddels afgeblazen. Kleinste SUV bij VAG is nu de Q2, maar kan ik me niet veroorloven.

Sunraymajor vindt dit leuk.
  12. EdK

EdK Forumguru

Je bedoeld eigenlijk een eigenzinnige vervanger van de Roomster.... ( eindelijk )

PlannedObsol vindt dit leuk.
  13. clapton

clapton Senior Member

14. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Plak daar een nette prijs op en Skoda heeft naast de kodiaq weer een verkoopbommetje :thumbsup:

Brightstar1981 vindt dit leuk.
  15. Tuulster

Net voor de grap eens een SEAT Ateca geconfigureerd binnen mijn leasebudget....... Echt full options mogelijk.....
    Deze Karoq kon zo maar eens de opvolger van mijn Sup III worden over een tijdje......

skoda-karoq.jpg

Corné de Kluijver en B.Stuurder vinden dit leuk.
  16. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru Donateur

En de prijs. Laat die mensen met een minderwaardigheidscomplex lekker kiezen voor een wagen met een duur logo, dan neem ik dezelfde wagen met meer luxe en een leuker prijskaartje. Oh ja, en een ander logo. Who cares.

Sorry, je Engels was niet zo best toch? :-p

Eemspoort en Skodiaq vinden dit leuk.
  17. Tuulster

Picture in real life! I AM INTERESTED :jaja: :thumbsup:

skoda-yeti-2018-foto-espia-750x430.jpg

18. EdK

EdK Forumguru

Wie ze wagen ???? :deuk:

19. Tuulster

imagegallery-49475-58f4c0bed55f1.jpg

B.Stuurder en Hetzer vinden dit leuk.
  20. fanSkoda

fanSkoda Forumguru

inderdaad, niet zo 'bijzonder' als de huidige Yeti.
    Ik schrok even toen ik de foto's van de gecamoufleerde uitvoering zag in dezelfde kleur als mijn huidige F3C.
    Het leek gewoon een vergrote uitvoering van de Fab.
    Maar bij nader inzien misschien toch t.z.t. een opvolger, want ik heb nu geen Yeti gekocht omdat de bagageruimte kleiner is dan die van de F3C. En die ruimte ligt vaak genoeg boordevol. Maar wél wss met een 4-cilinder. Op dit moment wil ik geen 3-pitter, die zijn nep-zuinig (nu 30.000 Km met gemiddeld 1:16, netjes)

grtzzzzz

p.s. de bagageruimte is zelfs groter dan de vorige-vorige auto, een Volvo V40 bouwjaar 1998 die ik in 2004 heb ingeruild. Nu een kleinere auto, maar grotere bagageruimte. Weird.

Deel deze pagina