Skoda Karoq

ertromp

Forumguru
Er komt steeds meer info en spy-shots op het WWW van de nieuwe Yeti

Niets meer dan een VW Tiguan met andere neus en achterzijde en wellicht een eenvoudiger uitgevoerd interieur

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling-108718_1.jpg


En gelijk al weer werk aan het onderstel:

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_4.jpg

Een beetje aanhangert er achter en de Yeti gaat door z'n veren ;) :deuk: @Antera leg de hulpveren maar vast op voorraad

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_8.jpg

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_9.jpg

2018-skoda-yeti-spied-looks-like-a-volkswagen-tiguan-with-visions-styling_3.jpg
 

PlannedObsol

Actief lid
Dat zeker, een mooie SUV, evenals de Kodiaq (en beide de mooiste van de drieling met Tiguan en Ateca), en dat is het nu juist het probleem: het is een korte Kodiaq.

In 2009 stond de Yeti als model echt op zichzelf, evenals de Tiguan het jaar ervoor. De Yeti na de facelift (die ik zelf heb) is een stuk minder herkenbaar (facelift was m.i. onnodig). Als straks een nieuwe Yeti of Kodiaq achter je rijdt, zijn ze verwisselbaar. Had gehoopt op meer differentiatie zoals bij de facelift van de Octavia, waar gelukkig geen kleine Superb is gemaakt. Anders worden het zoals de Matrushka-poppetjes van Audi: de A3, A4 en A6 sedan.
 

EdK

Forumguru
In 2009 stond de Yeti als model echt op zichzelf,
Bij de RR en de Yeti had men een eigen stijl die je mooi of niet mooi vond.
Nu word het VAG product een copy van......

Neem de UP / MII en de CityGo.... het is gewoon 1 met 3 verschillende LOGO's
Met de Kodiaq gaat het dezelfde kant op..
Met de toekomstige Yeti zal het ook weer die kant opgaan...
Dus tsja waar kies je over 10 jaar voor ?? dezelfde auto in het VAG concern , met als verschil het LOGO
 

PlannedObsol

Actief lid
Over 10 jaar (eerder mag ook) zou een mini-Yeti met een lengte onder de 4 meter welkom zijn. Dus een VW Taigun maar dan 3-deurs zodat de B-stijl niet in de weg zit, het liefst met ronde koplampen. Elektrisch qua aandrijving (elektromotor op/in alle wielen afzonderlijk), want 4 cylinder is nu al premium bij VAG. Helaas ziet VW hier geen heil meer in, de Taigun is inmiddels afgeblazen. Kleinste SUV bij VAG is nu de Q2, maar kan ik me niet veroorloven.
 

Tuulster

Forumguru
Net voor de grap eens een SEAT Ateca geconfigureerd binnen mijn leasebudget....... Echt full options mogelijk.....
Deze Karoq kon zo maar eens de opvolger van mijn Sup III worden over een tijdje......

skoda-karoq.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
Dus tsja waar kies je over 10 jaar voor ?? dezelfde auto in het VAG concern , met als verschil het LOGO
En de prijs. Laat die mensen met een minderwaardigheidscomplex lekker kiezen voor een wagen met een duur logo, dan neem ik dezelfde wagen met meer luxe en een leuker prijskaartje. Oh ja, en een ander logo. Who cares.

Sorry, je Engels was niet zo best toch? :-p
 

fanSkoda-VW

Donateur
inderdaad, niet zo 'bijzonder' als de huidige Yeti.
Ik schrok even toen ik de foto's van de gecamoufleerde uitvoering zag in dezelfde kleur als mijn huidige F3C.
Het leek gewoon een vergrote uitvoering van de Fab.
Maar bij nader inzien misschien toch t.z.t. een opvolger, want ik heb nu geen Yeti gekocht omdat de bagageruimte kleiner is dan die van de F3C. En die ruimte ligt vaak genoeg boordevol. Maar wél wss met een 4-cilinder. Op dit moment wil ik geen 3-pitter, die zijn nep-zuinig (nu 30.000 Km met gemiddeld 1:16, netjes)

grtzzzzz

p.s. de bagageruimte is zelfs groter dan de vorige-vorige auto, een Volvo V40 bouwjaar 1998 die ik in 2004 heb ingeruild. Nu een kleinere auto, maar grotere bagageruimte. Weird.
 
Bovenaan Onderaan