Skoda Karoq

BBO

Senior Member

Bron: www.autowereld.be

De opvolger van de Skoda Yeti krijgt een andere naam. De kleine SUV-broer van de Kodiaq zal Karoq gaan heten.

Skoda geeft de opvolger van de Yeti een andere naam. De compacte SUV zal Karoq gaan heten, naar analogie met de grotere Kodiaq.

De Skoda Karoq is de Tsjechische neef van de Audi Q2, waarmee hij het gros van de technologie overneemt. Later volgen de SUV-versies van Seat en Volkswagen, die T-Roc en Arona zullen gaan heten. En we kunnen al meer vertellen, zoals...

  • Afmetingen: de Skoda Karoq is een compacte SUV, die 4.382 mm lang, 1.841 mm breed en 1.605 mm hoog is. De wielbasis meet 2.638 mm, of 2.630 als je voor de 4x4-variant gaat.
  • Koffervolume: de bagageruimte van de Karoq slikt 521 liter aan spulletjes, met neergeklapte achterbank groeit het koffervolume naar 1.630 liter. Optioneel biedt Skoda een verschuifbare VarioFlex-achterbank aan.
  • Technologie: de Karoq wordt de eerste Skoda met een volledig digitaal instrumentarium, ook volledig uit led's opgetrokken koplampen sieren de optielijst.
  • TDI-dieselmotoren: 1.6 TDI of 2.0 TDI
  • TSI-benzinemotoren: 1.0 TSI of 1.5 TSI (met cilinderdesactivatie)
  • Transmissie: handgeschakelde zes- of gerobotiseerde zevenbak (met dubbele koppeling), voor- of vierwielaandrijving
  • Rijmodi: Normal, Eco, Sport en Individual, de 4x4-versies doen daar een Snow- en Off-roadstand bovenop.
- See more at: http://www.autowereld.be/autonieuws...ti-heet-skoda-karoq.html#sthash.8Jj3LVOc.dpuf
Bron: www.autowereld.be
 

Noord26

Forumguru
Hmm.. Groter als een Ateca, kleiner als een Kodiaq. Digitaal instrumentarium en mogelijk van de 1.5 met variabele turbo en Miller draai-principe (5-slags theorie)? Nice!
 

AGTon

Forumguru
Ik vraag mij af wat de Karoq moet gaan kosten. Als dit de vervanger moet worden van de Yeti, en ik zie wat een Yeti nu kost en wat een Kodiaq kost, dan moet deze toch wel minimaal 3 a 4000 onder de Kodiaq uitkomen denk ik wil hij potten breken.
 

tha a

Senior Member
Ik vraag mij af wat de Karoq moet gaan kosten. Als dit de vervanger moet worden van de Yeti, en ik zie wat een Yeti nu kost en wat een Kodiaq kost, dan moet deze toch wel minimaal 3 a 4000 onder de Kodiaq uitkomen denk ik wil hij potten breken.

Veel ruimte is er niet:
Seat Ateca vanaf €27.700 met 1.0TSI
Skoda Kodiaq vanaf €28.990 met 1.4TSI
VW Tiguan vanaf €30.852 met 1.4 TSI

Ze zullen er in Leusden vast wel al over hebben nagedacht. Zij zullen vast wel eerder weten wat voor een model line up er komt.
 

EdK

Forumguru
Huidige Yeti en daar een 2 a 3K bovenop gooien dan denk ik dat je redelijk dicht bij zijn beginprijs gaat komen...
Mijn inziens dus veel te duur....

Ga toch stilletjes hopen dat er nog een SUV achtige Skoda komt die onder de Yeti ( karoq ) gaat komen met een begin prijs van rond de 15 a 16K
 

Brightstar1981

Forumguru
wss omdat de karoq toch wel een ander doelpubliek heeft als de yeti. Laat de yeti nu ook geen al te groot succes geweest te zijn en voor vele niet de allermooiste. Wss heeft skoda dat ingezien en willen ze geen associatie maken tussen die twee.:pieker:

Of ze geven de kleinere SUV een andere naam om in de toekomst de Yeti alsnog een nieuw model te maken ?
 

Brightstar1981

Forumguru
Naamswijziging of niet, ik heb wel belangstelling (voor over een jaar...of 2)!
De Kodiaq is me wat te groot voor wat ik nodig heb.
Enfin, eerst maar 'ns zien wat de prijzen gaan zijn.....

Yep zo denk ik er ook over :jaja:
Voor 2 man vinden we de Kodiaq net iets te groot.
De Karoq zou beter bij ons passen:jaja:
 

BBO

Senior Member
Of ze geven de kleinere SUV een andere naam om in de toekomst de Yeti alsnog een nieuw model te maken ?

Zou mij niet verwonderen. Er zijn al foto's opgedoken van een 7 zit Tiguan. Misschien dat Skoda ook nog werkt een XL Karoq of een 5 zits Kodiaq die dan misschien de naam Yeti krijgt.
 

Tuulster

Forumguru
Kodiaq is volgens mij formaat 7-zits Tiguan
Karoq formaat 5-zits Tiguan

Dus de 5-zits Kodiaq is hier de vreemde eend in de bijt.... :D

Volkswagen komt binnenkort ook nog met een compacte suv onder de Tiguan. Deze deelt de bodemplaat met de Karoq maar is een stuk compacter.
 

BBO

Senior Member
Tiguan is toch enkele cm's groter als de Karoq. Natuurlijk is Skoda een kanjer in binnenruimte maken. Kijk maar naar Golf vs Octavia en Passat vs Superb. Skoda slaagt er toch telkens in voor een net iets groter koffer te hebben en enkele cm's meer beenruimte achterin. Als de gegevens van autowereld.be kloppen heeft de Karoq een grotere koffer als Ateca maar wel kleiner als Tiguan en ook enkele centimeters kleiner. Ik ben benieuwd hoe de achterbank van de Karoq is.

We overwegen de Superb II van mijn vrouw te vervangen door een SUV. We willen opnieuw een VAG product. Ze wil wel een formaat kleiner als haar Superb. Audi Q5 veel te duur Q3 te klein. Ateca vind ze zeer knap maar wat klein. Kodiaq ook knap maar te groot. Tiguan ideaal qua formaat maar vinden beiden echt geen mooi model. Dus benieuwd afwachten naar Karoq.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
We overwegen de Superb II van mijn vrouw te vervangen door een SUV. We willen opnieuw een VAG product. Ze wil wel een formaat kleiner als haar Superb. Audi Q5 veel te duur Q3 te klein. Ateca vind ze zeer knap maar wat klein. Kodiaq ook knap maar te groot. Tiguan ideaal qua formaat maar vinden beiden echt geen mooi model
En dan zeggen ze dat vrouwen niet complex zijn........
Had al schreeuwend weggelopen....:pardon::pardon:
 
Bovenaan Onderaan