Skoda Karoq

Captain Hook

Forumguru
Ik rijd Merc / BMW / Audi omdat met van mij dat in mijn functie verwacht, b.v.. Dus daar betaal ik voor.
Skoda positioneert zich neutraal met: Simply Clever (hmmm).
Ben jij dan autoverkoper c.q. testrijder van M/B/A? Want anders kan ik me geen enkele functie voorstellen waarbij een ander verwacht dat je specifiek in zo'n auto zou moeten rijden?!? :pieker::arghh:

Wie is er hier nou simply clever? :D
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra : Is dat 100% zo?
Ik dacht dat je bij sommige merken ook voor het imago moet betalen.
Ik rijd Merc / BMW / Audi omdat met van mij dat in mijn functie verwacht, b.v.. Dus daar betaal ik voor.
Skoda positioneert zich neutraal met: Simply Clever (hmmm).
merken maken er premium van en idd dan kunnen merken er ook meer voor vragen, maar indien geen vraag, geen hogere prijzen.
Is net hetzelfde aks met skoda. Vraag is de laatste jaren serieus gestegen, dus wat doet dit met de prijs? Ook ferm stijgen.
 

BBO

Senior Member
Ik wacht nog steeds op wie mij de definitie kan voorleggen van premium... Als iemand mij die kan bezorgen, bezorg ze mij aub.

Het moet toch meer zijn als de ster, propellor of de Audi ringen.

Als het effectief de ster is, dan ga ik snel een steentje in mijn voorvenster gooien. Of moet het vier ringen zijn? Dan vijs ik snel mijn motorkap af van mijn Superb. Dan zie ik meermaals het ringen logo.
 

Tuulster

Forumguru
ON TOPIC GUYS!!

skoda-yeti-karoq-05.jpg
 

ertromp

Forumguru
Absoluut is het meer als het logo
Bijvoorbeeld die ruit waar jij je steen door wilt gooien is bij de genoemde merken al dikker dan bij een Skoda. Ook is daarmee de geluidwering beter
Ook de afwerking van naden van aansluitende delen zowel in het interieur als exterieur is nauwkeuriger bij de genoemde merken dan een Skoda
Onder de motorkap zul je doppen op reservoirs zien en zie je afdekplaten die van een ander kaliber zijn dan bij Skoda
Bij deurstijlen zul je afdekplaten zien die beter aansluiten dan bij Skoda
Zo zijn er nog meer zaken te benoemen die echt wel van een hoger niveau zijn dan bij een VW of Skoda of Seat
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BBO

Senior Member
Vroeger reed (bijna) iedereen met een VW Kever. En iedereen tevree en ze geraakte ook overal. En ik weet dat ik mijn Superb heb betaald dat ik daarvoor ook een Mercedes C heb of een basis Mercedes E.

Maar ik voel mij daarom niet gelukkiger. Mijn Skoda heeft alle toeters en bellen die ik wou. En vooral mega veel koffer en ruimte achterin.

En nu terug naar de Karoq. Voor mij is die premium genoeg. Nu nog hopen dat de ruimte achterin en koffer groot genoeg zijn .
 

Jeroenert

Actief lid
Als ik het zo lees is de Karoq gewoon een Ateca/Tiguan met andere bumpers en ander interieur. Kort gezegd. Waar de Kodiaq groter is dan zijn stalgenoten wordt dit blijkbaar gewoon een derde in de rij. Had eigenlijk een Polo/Fabia als SUV verwacht. Dan voegt het nog iets toe...
 

EdK

Forumguru
Als ik het zo lees is de Karoq gewoon een Ateca/Tiguan
Bijnaaaaaa goed...

De Karoq is gewoon de Kodiaq die in de hete was is gewassen !!
En straks dan gaan ze nog een kookwasje doen met de Karoq bij Skoda en dan krijgen we het model wat op foto van @Tuulster te zien....

Nog even en dan lijken alle VAG merken op elkaar en betaal je alleen nog voor het LOGO
 

AGTon

Forumguru
De karoq is voor mij een serieuzere optie dan de kodiaq. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken qua ruimte achterin
 

redfoxert

Senior Member
Darn ... een nieuwe SUV die misschien wel gunstiger in prijs is tov de Kodiaq. Achjah, over 4 jaar maar eens naar kijken dan. Tegen die tijd heeft ie weer een facelift nodig :)

Hopelijk leren ze bij de VAG groep nu wel fatsoenlijke productie capaciteit te reserveren. Ateca en Kodiaq zijn echt drama's geworden met levertijden.
 

wakkie

Senior Member
Met belangstelling het forum van de Kodiaq gevolgd en veel van opgestoken en serieus deze auto overwogen ondanks dat hij eigenlijk te groot is voor twee personen en een hond. Nu komt de Karoq en deze lijkt mij beter passen. Maar eens afwachten wat de uitvoeringen worden en de specificaties zijn. Voorlopig is mijn huidige auto nog niet aan vervanging toe. Hopelijk wordt het qua levertijden niet een zelfde drama als bij de Kodiaq en Alteca.
 

Tuulster

Forumguru
Bron:https://www.autointernationaal.nl/2017/04/primeur-rijden-skoda-karoq/

"Van het interieur van de Karoq mocht tijdens de kennismaking geen foto’s genomen worden. Vermoedelijk omdat Skoda dit als de belangrijkste troef van haar nieuwe SUV beschouwd. Niet onterecht, want de cabine is beslist onderscheidend en allesbehalve een saaie eenheidsworst zoals in de Ateca en Tiguan te vinden is. Op 18 mei zult u het zelf kunnen zien. Centraal op het dashboard bevindt zich een nieuw 9,2-inch kleuren touch screen voor het multimediasysteem. De installatie ziet er hoogwaardig uit, reageert snel en is zeer bedieningsvriendelijk alhoewel de mogelijkheid om via gebaren instructies te geven weinig toevoegt. Nieuw voor Skoda (en vermoedelijk optioneel op de Karoq) is een digitaal instrumentarium. Daarmee kan gekozen worden uit 4 types lay-out. Net zoals het touch screen is de bediening kinderlijk eenvoudig en kan er een enorm scala aan informatie op het scherm getoverd worden."

"Het ruimteaanbod van de Karoq is net zo indrukwekkend. Zowel voorin als achterin is de hoeveelheid beenruimte en hoofdruimte royaal. Ook de derde passagier op de achterbank kan een comfortabele zitplek vinden. Om Yeti fans (toch nog een beetje) tegemoet te komen, wordt de Karoq leverbaar met hetzelfde Varioflex stoelsysteem. Daarmee kunnen de zetels achterin in lengterichting verschoven worden, of zelfs helemaal worden verwijderd. In normale opstelling biedt de Karoq 488 à 588 litres liter bagageruimte. Ter vergelijking: bij de Seat Ateca moet na 510 liter de achterklep dicht. Verwijder je de achterstoelen, kan er voor 1.810 liter aan verhuismateriaal worden meegenomen. Bonuspunten krijgt de Karoq voor het feit dat zijn kofferruimte ook nog eens mooi rechthoekig van vorm heeft, de achterklep lekker groot is en dat er niet of nauwelijks sprake is van een laaddrempel."

"Skoda moet de uitrustingspecificaties voor de Karoq nog bekend maken, maar tijdens de test van het prototype is duidelijk geworden dat het kwaliteitsniveau hoog is. Ook is de Skoda een stuk praktischer dan zijn directe concurrenten. Als men in Tsjechië nou ook nog wat doet aan de besturing en het veergedrag op lage snelheid, dan kan de Karoq de Yeti doen vergeten. Skoda laat doorschemeren dat haar nieuwe C segment goedkoper wordt dan zij voorganger. Een instaptarief van 26.990 euro betekent 700 euro prijsvoordeel ten opzichte van de identiek gemotoriseerde Ateca (de 1.0 TSI met 115 pk). Hopelijk loopt de levertijd niet te snel op!"
 
Bovenaan Onderaan