Skoda Assistance in Europa functioneert voor geen meter

Rosinfield

† In Memoriam
Wegenwachtservice is geen verzekering. Opzeggen van van alles kan nogal verschillen, soms per maand, soms per jaar. Goed in de gaten houden dus. Ik zou zeggen, goede les, in het vervolg beter opletten met dergelijke zaken
 

Canon-Eye

Forumguru
Het blijft gewoon een kwestie van lezen, hoe je het ook draait of keert. En te laat is te laat, leuk of niet.
Ik ben inmiddels ruim 50 jaar lid en heb het ww-lidmaatschap ook ooit opgezegd, nl toen we de tweede auto wegdeden (de Fabia is gedekt door de mobiliteitsgarantie). Hield ik ook een maand of drie onnodige dekking aan over, dat kwam zo uit. Maar aangezien ik de voorwaarden kende, ga ik me daar niet over opwinden.
En die auto langer onnodig aanhouden was duurder, dus... :pardon:
 

B.Stuurder

Forumguru
Wegenwachtservice is geen verzekering. Opzeggen van van alles kan nogal verschillen, soms per maand, soms per jaar. Goed in de gaten houden dus. Ik zou zeggen, goede les, in het vervolg beter opletten met dergelijke zaken

Ja, dat zei de ANWB ook, maar het is om de dooie dood wel een verzekering, net als een brandverzekering. Een verzekering tegen kosten als je pech krijgt onderweg. Je kunt me nog meer vertellen.

En tegenwoordig is in de wet vastgelegd dat na een eerste periode van 1 of 2 jaar, eventueel een andere, duidelijk aangegeven en vastgelegde periode, opzeggen per maand mogelijk moet zijn, tenzij het dus een lidmaatschap van een vereniging betreft waar je contributie betaald, dat is een uitzondering.

En na jaren lidmaatschap hadden ze best wat flexibeler kunnen zijn, ik zeg 2 dagen, maar het kan goed net 1 dag zijn geweest en ik had nog meer lopen daar, waaronder een ww verzekering voor de auto van mijn vrouw en een reisverzekering. De reden dat ik opzei, was het feit dat mijn auto net verkocht was (vanwege een lease auto) en ik geen privé auto meer had en dus ook niks aan een ww verzekering. Net te laat dus blijkbaar :mad:. Dat heeft niks met opletten te maken. En wat ze bereikt hebben is, dat ik alles heb weggehaald en opgezegd, niet dat ze dan van mij wakker liggen, maar dit gebeurd vast niet mij alleen.
Ik vind het een arrogante, a-commerciele, ambtenaars-achtige club. Precies de zaken waar ik een hekel aan heb, excusez moi.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zou in zo'n geval zeggen, don't fight the problem. Ze hadden flexibeler kunnen zijn, inderdaad. Maar dat hoefde natuurlijk helemaal niet volgens hun regels. En in iets dergelijks staan ze denk ik echt niet alleen. En of commerciele instellingen zich nou per definitie anders opstellen, waag ik te betwijfelen
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben bang dat de TS niets opschiet met het kiezen van een auto van een ander concern. Dit is typerend hoe men in bepaalde landen met buitenlanders/onwetenden omgaat, ook over Franse garages vind je genoeg vergelijkbare verhalen als je er naar zoekt. Als de TS komend jaar met een auto van merk X weer een probleem heeft in Polen, is de kans serieus aanwezig dat de garage waar ie dan terechtkomt er vergelijkbare praktijken op na houdt. Ik kan d'Ieteren in dit geval wel begrijpen: zij zijn in dit geval afhankelijk van de Skoda-organisatie/Skoda-importeur Polen, en zullen zelf de Poolse dealer niet kunnen/mogen aanpakken. Je moet het vergelijken met agent die voor de rechtbank een valse verklaring aflegt: er is heel wat voor nodig voor je als burger of groep burgers zo'n valse verklaring ongedaan gemaakt krijgt.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zou in zo'n geval zeggen, don't fight the problem. Ze hadden flexibeler kunnen zijn, inderdaad. Maar dat hoefde natuurlijk helemaal niet volgens hun regels. En in iets dergelijks staan ze denk ik echt niet alleen. En of commerciele instellingen zich nou per definitie anders opstellen, waag ik te betwijfelen

Ja dat had geen zin inderdaad. Winnen doe je toch niet.
 

Niels83

Forumguru
Ben ik blij dat ik lease. De leasemij krijgt de auto zo terug. Succes!
En praat me niet van de ANWB. Ik was lid, toen ik een eigen auto had, op gegeven moment wilde ik de wegenwachtservice opzeggen 2 dagen na de uiterste opzegdatum (ik had nog meer verzekeringen bij de ANWB) en dat kon niet, moest ik een heel jaar lid blijven. Oplichters!
De eerste gelegenheid meteen alles opgezegd. Doei!

Zo was de abbo wet.. nu niet meer laatst diensten opgezegd kreeg keurig resterende maanden terug.

2 dagen na de uiterste datum is toch gewoon 2 dagen te laat. Dat is jouw fout niet die van de anwb.
 

Wimus

Actief lid
hallo mensen,
wat mij het meest gestoord heeft, is dat men bij D'Ieteren zich geeneens de moeite genomen heeft om het verhaal te toetsen, en via Skoda Polen, bij de dealer na te vragen. Als dit was gebeurd, en men mij daarna een bericht gegeven had dat het helaas was fout gegaan, was dat voor mij voldoende geweest, ik had per saldo de reparatie niet laten uitvoeren, en de 75 Euro "onderzoek" kosten was ook niet de moeite om met een merk te breken.
Het feit dat men de beschuldigende vinger in mijn richting wees, met een verhaal van "slechte" diesel in het buitenland en arrogant elke vervolgstap afwees, heeft mij hiertoe doen besluiten. ( Ik had al een slechte ervaring met hun gehad toen de Yeti 2 km gereden had, verhaal staat elders op dit forum, maar had door de uitmuntende service van mijn huisdealer dit verhaal al lang afgesloten en heb 2 jaar geleden er zelfs een Citigo voor mijn dochter gekocht)
Verder weet ik uit ervaring dat er merken zijn waar dit wel goed geregeld is, daar word wel via de importeur in het buitenland navraag gedaan, en zal de reparerende garage aan de hand van diagnose uitdraai of anderszins de al dan niet uitgevoerde reparatie moeten verantwoorden, en had ik in mijn geval zelfs de onderzoekskosten terug gekregen.

De hoge zit en aangename prijs is voor mij 6 jaar geleden doorslaggevend geweest om de Yeti te kopen, en ik heb er geen dag spijt van gehad en als dit niet was gebeurd in december, had ik nu een Yeti automaat gehad.
 

B.Stuurder

Forumguru
Zo was de abbo wet.. nu niet meer laatst diensten opgezegd kreeg keurig resterende maanden terug.

2 dagen na de uiterste datum is toch gewoon 2 dagen te laat. Dat is jouw fout niet die van de anwb.

Zoals gezegd, het was twee dagen te laat, omdat ik eerder mijn auto nog niet had verkocht. Toen had ik de verzekering nog nodig voor een niet nader te bepalen tijd, maar nadat ik hem verkocht had niet meer. En zit je halverwege de termijn dan kan ik hier inkomen, maar 2 dagen, dan denk ik wel een beetje aan "befehl ist befehl" en daar krijg ik de kriebels van.
 

Niels83

Forumguru
Ik denk dat VAG zich niet zo druk maakt over een klant. Die met een beetje pech een auto koopt bij een merk waar ze aandelen in hebben.

Ik heb wel eens een energie leverancier zo opgezegd. Maar goed dan krijg ik nog steeds energie. Ik zal voor zoiets echt niet van merk overstappen.

Wat ik niet goed begrijp is wat de assistent nu gedaan heeft. Je auto reed toch nog? Dus je had toch zelf naar een dealer kunnen rijden. Ik zal ze in dat geval hooguit bellen met de vraag waar de dichtstbijzijnde dealer is.

Maar ooit met mijn corsa schoten zij bij de GM assistentie (volgens mij ANWB) helemaal in de stress en zeiden ze dat dichtstbijzijnde dealer in Split zat. (200 km verderop). Dat is niet de reden dat ik nu Skoda rij.
 

Niels83

Forumguru
Zoals gezegd, het was twee dagen te laat, omdat ik eerder mijn auto nog niet had verkocht. Toen had ik de verzekering nog nodig voor een niet nader te bepalen tijd, maar nadat ik hem verkocht had niet meer. En zit je halverwege de termijn dan kan ik hier inkomen, maar 2 dagen, dan denk ik wel een beetje aan "befehl ist befehl" en daar krijg ik de kriebels van.

Tsjah dat was jou pech. Overigens is dat nu niet meer. Nu is het 1 maand opzeg termijn. Wat nu ook sinds 2? jaar bij wet geregeld is.
 

leon-cupra

Forumguru
Winnen doe je niet nee, ZIJ hebben wel een klant verloren!
Dat is nu het probleem met dergelijke firma's. Ze liggen er niet van wakker dat zij een klant verliezen(je dealer mss 1 nachtje, maar D'Ieteren nooit). Zolang de eindbalans maar positief is en in het geval van Skoda is die al een paar jaren positief.
 

oco1979

Forumguru
Dat is nu het probleem met dergelijke firma's. Ze liggen er niet van wakker dat zij een klant verliezen(je dealer mss 1 nachtje, maar D'Ieteren nooit). Zolang de eindbalans maar positief is en in het geval van Skoda is die al een paar jaren positief.

daar sla je de nagel op de kop, vele bedrijven zijn azo.
 

Skodatek1

Forumguru
Vreemd vind ik dat ze jou de uitdraai geweigerd hebben, als of ze iets te verbergen hebben.
Als klant mag je die toch inzien?
 

oco1979

Forumguru
Mag nog blij zijn dat er geen andere motor in zit,oostblokkers zijn daar handig in.
Transporteurs genoeg die zo iets hebben meegemaakt.
 
Bovenaan Onderaan