Skoda Assistance in Europa functioneert voor geen meter

Wimus

Actief lid
Tuurlijk hebben ze dat geweigerd, er was uiteraard geen uitdraai:maakmegek:
dat is precies wat ik bedoel, en het feit dat men, zonder navraag te doen, de buitenlandse garage blijft verdedigen, kan er bij mij echt niet in.
Een klant proberen af te schepen met standaard templates als antwoord op klachten, die ook nog eens kant noch wal raken. Ik kan me er nog kwaad over maken.
Ik heb 7.5 jaar in de 24 uur Service gewerkt en veel internationale cases behandelt voor een groot duits automerk, als ik daar dit soort onzin aan klanten had gestuurd, was ik gelijk de laan uit gevlogen..........
Als dit niet was voorgevallen, had ik blind een Yeti automaat gekocht, ondanks het feit dat deze onnodig duur gemaakt wordt door opties die ik niet hoef, zoals 4x4, gewoon omdat ik het een fijne auto vind en de hoge zit gewoon geweldig is.
Het is voor mij echter een principe kwestie, deze importeur zal aan mij geen Eurocent meer verdienen!
 

B.Stuurder

Forumguru
dat is precies wat ik bedoel, en het feit dat men, zonder navraag te doen, de buitenlandse garage blijft verdedigen, kan er bij mij echt niet in.
Een klant proberen af te schepen met standaard templates als antwoord op klachten, die ook nog eens kant noch wal raken. Ik kan me er nog kwaad over maken.
Ik heb 7.5 jaar in de 24 uur Service gewerkt en veel internationale cases behandelt voor een groot duits automerk, als ik daar dit soort onzin aan klanten had gestuurd, was ik gelijk de laan uit gevlogen..........
Als dit niet was voorgevallen, had ik blind een Yeti automaat gekocht, ondanks het feit dat deze onnodig duur gemaakt wordt door opties die ik niet hoef, zoals 4x4, gewoon omdat ik het een fijne auto vind en de hoge zit gewoon geweldig is.
Het is voor mij echter een principe kwestie, deze importeur zal aan mij geen Eurocent meer verdienen!

Probeer eens een Seat Ateca!
 

B.Stuurder

Forumguru
In Nederland niet, misschien in België? En anders zijn de dealers in Polen vast véél betrouwbaarder. Crimineel merk dat Skoda. :maakmegek:

Ik denk dat het overal kan verkeren. PON heeft ook een zekere arrogantie en ik weet dat vanuit diverse hoeken. Zal vast niet aan het merk liggen.
 

leon-cupra

Forumguru
dat is precies wat ik bedoel, en het feit dat men, zonder navraag te doen, de buitenlandse garage blijft verdedigen, kan er bij mij echt niet in.
Een klant proberen af te schepen met standaard templates als antwoord op klachten, die ook nog eens kant noch wal raken. Ik kan me er nog kwaad over maken.
Ik heb 7.5 jaar in de 24 uur Service gewerkt en veel internationale cases behandelt voor een groot duits automerk, als ik daar dit soort onzin aan klanten had gestuurd, was ik gelijk de laan uit gevlogen..........
Als dit niet was voorgevallen, had ik blind een Yeti automaat gekocht, ondanks het feit dat deze onnodig duur gemaakt wordt door opties die ik niet hoef, zoals 4x4, gewoon omdat ik het een fijne auto vind en de hoge zit gewoon geweldig is.
Het is voor mij echter een principe kwestie, deze importeur zal aan mij geen Eurocent meer verdienen!
Heb het al eerder vermeld, D'Ieteren kan het niet maken om een collega importeur te gaan controleren/berispen/... en de Poolse dealer te gaan beschuldigen. Het is Skoda zelf die de importeurs dient te controleren en de importeur dient op zijn beurt zijn gekozen dealer te controleren. Indien D'Ieteren dit zou doen, zou het zeker tot een intern relletje leiden.

Bij VAG zijn er nu eenmaal richtlijnen hoe men moet beginnen en welke stappen men dient te nemen bij een diagnose. Iedere dealer wordt geacht deze regels strikt te volgen ( anders leidt dit niet tot terugbetaling van de garantiegevallen). Bij D'Ieteren gaar men er dan vanuit dat de Poolse dealer de correcte richtlijnen heeft gevolgd. Case closed voor hen dan.

Dat je er een principekwestie van maakt is je recht maar eigenlijk kloot je je eigen ermee. Je gaat nu mss een wagen kopen die niet 100% je zin is terwijl de skoda dat wel was en dergerlijk geval bij een andere importeur had net hetzelfde afgelopen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Weet je, ik denk dat het ligt aan wat er overal gebeurt: bedrijven worden steeds groter en het contact met de klant steeds onpersoonlijker. Op het niveau van het management dan, want de mensen die direct contact hebben met de klant (de dealer in dit geval) die lopen ook tegen een muur in hun eigen organisatie.
Ik heb er ook vaak mee te maken. Het is zelfs zo dat aan kleinere klanten geen aandacht meer geschonken wordt, die kosten uiteindelijk alleen maar geld met hun kleine orders en eindeloos geneuzel. (Management visie)
Uiteindelijk zijn er nu al vooral hele grote organisaties en ZZP-ers en steeds minder er tussen.
 

leon-cupra

Forumguru
Weet je, ik denk dat het ligt aan wat er overal gebeurt: bedrijven worden steeds groter en het contact met de klant steeds onpersoonlijker. Op het niveau van het management dan, want de mensen die direct contact hebben met de klant (de dealer in dit geval) die lopen ook tegen een muur in hun eigen organisatie.
Ik heb er ook vaak mee te maken. Het is zelfs zo dat aan kleinere klanten geen aandacht meer geschonken wordt, die kosten uiteindelijk alleen maar geld met hun kleine orders en eindeloos geneuzel. (Management visie)
Uiteindelijk zijn er nu al vooral hele grote organisaties en ZZP-ers en steeds minder er tussen.
Op mijn werk doe ik de hele flow van inkoop tot levering(administratief dan) en ik kan de visie van vele managers/directeurs wel snappen. De handlingkost voor een klein order is even groot als voor een mega-order. En kleine klanten zijn dan idd nog meestal de grootste zeurders en eisen nog het meeste. Van onze grootste klanten krijgen wij amper telefoontjes, dat zeurt het minst, ... En uiteindelijk wordt de winst wel behaalt bij deze grote klanten.

Bij ons in de firma zijn we drie jaar geleden begonnen met een webshop voor gasveren. Allemaal belachelijk kleine orders, nog een erger soort clienteel erbij (Fransen en particulieren). Webshop werkt heel goed, maar als je de handlingskost gaat bekijken en de advertentiekosten ... Ben nu bezig met heel die kost te berekenen. Denk dat onze directeur er een week niet goed gaat van zijn na het voorstellen van de resultaten:D
 

B.Stuurder

Forumguru
Op mijn werk doe ik de hele flow van inkoop tot levering(administratief dan) en ik kan de visie van vele managers/directeurs wel snappen. De handlingkost voor een klein order is even groot als voor een mega-order. En kleine klanten zijn dan idd nog meestal de grootste zeurders en eisen nog het meeste. Van onze grootste klanten krijgen wij amper telefoontjes, dat zeurt het minst, ... En uiteindelijk wordt de winst wel behaalt bij deze grote klanten.

Bij ons in de firma zijn we drie jaar geleden begonnen met een webshop voor gasveren. Allemaal belachelijk kleine orders, nog een erger soort clienteel erbij (Fransen en particulieren). Webshop werkt heel goed, maar als je de handlingskost gaat bekijken en de advertentiekosten ... Ben nu bezig met heel die kost te berekenen. Denk dat onze directeur er een week niet goed gaat van zijn na het voorstellen van de resultaten:D

Hahaha, ik denk het ook niet. Nu worden die administratieve kosten wel opgevangen door behandelingskosten e.d., in elk geval voor een deel, maar als er aandacht moet worden gegeven aan een klant dan gaat het wel in de papieren lopen. Een bezoek van een vertegenwoordiger kost tussen €150 en €250, persoonlijke correspondentie per stuk €40 of €50 (vandaar standaard brieven die kant noch wal raken maar wel correct zijn) en een order van 1 regel met waarde van bijvoorbeeld €50 kost rond de €100 om te verwerken, waar die order van €10.000 maar marginaal duurder is. En dan de rest, dus op papier begrijp ik het wel, maar het is toch wel spreadsheet management, want er zijn meer factoren belangrijk. Hoe dan ook, het is bekend en ook ik conformeer me eraan. In feite moet je wel natuurlijk.
 

Mark69

Senior Member
d'ieteren is importeur van belgie.

Assistance in het buitenland is meestal een gok.

Omdat de meeste met assistance werken van het land zelf(zoals in belgie VAB voor skoda) of met plaatselijke depanage bedrijven.

De werking van zo assistance is :

Klant ter plaatse helpen, indien niet mogelijk, naar de dichtstbijzijnde skoda garage brengen.(dat is de service dat je krijg)
Moet daarbij wel zeggen dat deze instructie opgelegd is van de importeur zelf, heeft niets te maken met werking van VAB of dergelijke depannage diensten. !!!!! Doen deze meer dan voorzien en importeur komt dat te weten, mogen ze geld voor deze depannage op hun buik schrijven. (geld voor alle assistances)

De rest moet je zelf met garage afspreken en indien je hotel of slaapplaats wil ,moet je terug bellen om dit te regelen.

Wagen zal maar vanaf 3-4 dagen naar je eigen garage gesleept worden, als er op dat moment een transport is voorzien.

Dat mag nu Skoda-assistance zijn of iets anders, veel verschil zit er niet in, kan altijd iets afwijken, maar wees maar zeker van niet.

Als buitenlander is de kans zéér groot dat je in de garages bij u **** zal genomen worden.

Zeker als je niets van techniek kent.

Is niet alleen als buitenlander zene :tongue:

Ik ben er inmiddels achter dat ze slecht functioneren. Afgelopen dinsdag ging onze Skoda in noodloop tijdens de terugweg van een dagje Arles in Zuid Frankrijk. Nog tijdens de rit gebeld met Skoda Mobiliteitservice. De meneer die we aan de lijn kregen sprak amper engels dus besloten toch maar gewoon naar de camping terug te rijden en daar opnieuw een poging te wagen. Toen kregen we de correcte nederlandse service aan de lijn. Het was half 4 nu actie ondernemen had geen zin (garages in Frankrijk zijn tot 19.00 open) de auto zou woensdag door een depannage worden opgehaald en naar de garage gebracht. Rond 10 uur was de depannage aanwezig. Hij had geen garage doorgekregen en meneer sprak alleen frans. Dus contact gezocht met de Skoda die nam het gesprek over met de meneer van de depannage de auto ging naar hun opslag. Skoda zou een garage gaan regelen zodat deze daar op woensdag nog kon worden afgeleverd. Rond 1200 uur kreeg ik een telefoontje dat ze druk bezig waren met het vinden van een garage. Eind van de dag weer contact. Ze konden geen VAG garage vinden die de auto kon nakijken er werd gezocht naar een alternatief. Op donderdag waren ze nog steeds aan het zoeken naar een garage wij hadden bij het eerste contact aangegeven dat wij vrijdag uit ons vakantieverblijf moesten en dat we maandag weer aan het werk moesten. Donderdag middag werd toen besloten dat er een ANWB wegenwachthulp naar zou gaan kijken. Deze man was rond half drie bij de auto en ik zelf ook. De taxikosten mag ik declareren bij Skoda (dat is fijn). Binnen een paar minuten was de diagnose gesteld. Krukastoerensensor stuk. De wegenwacht heeft deze met wat moeite kunnen demonteren en is op zoek gegaan bij de VAG dealers maar omdat wij een automaat hebben en dit blijkbaar in Frankrijk niet populair is was het bij de dealers in de omgeving niet te krijgen. Dus...

Wij hadden vanaf dag een recht gehad op een huurauto die hebben we niet gehad. Ze hadden op dag 1 de wegenwacht in kunnen schakelen wetende dat ze op dat moment nog een paar dagen hadden om het dan op te lossen. Ik had dan gewoon met mijn eigen auto naar huis gekund en dat is door hun geklungel niet gebeurd.

Ben uiteindelijk genoodzaakt geweest om een huurauto te regelen waarmee we gisteren uit Frankrijk zijn terug gekomen.

Nu heb ik een offerte liggen van 1200 euro om mijn auto uit frankrijk te repatrieren heb ik een huurauto waarvan ik zelf de retourkosten naar frankrijk moet betalen.

Dat dit voor Skoda nog een staartje gaat krijgen mag duidelijk zijn. Ik ga dit alles niet zomaar en zondermeer accepteren.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Ik snap niet dat je in het huidig internet-tijdperk niet zelf even uitzoekt waar de dichtsbijzijnde dealer is. Toch snel terug te vinden. Een dealer is dan ook meestal een stuk klantvriendelijk dan een callcenter ( dat wss dan ook nog niet door eigen skoda-mensen is bemand).
Bij mijn broer op zijn werk (ook skoda) is er op die manier een Engelsman binnen gekomen, ook probleem. Mijn broer heeft dan een onderdeel gedemonteerd uit een showroommodel, in die persoon zijn wagen gemonteerd en die mens kon zijn weg verder. Allemaal zonder tussenkomst van skoda assistance en uiteindelijk was die mens wel supertevreden (ondanks het probleem met zijn wagen)
 

Mark69

Senior Member
Ik heb de Skoda Mobiliteitservice. Ik laat mijn Skoda dus netjes onderhouden en keuren bij een Skoda dealer. Als ik dat niet doe mag ik geen aanspraak meer maken op de mobiliteitsservice. Bij aankoop van mijn Skoda heeft men mij verzekerd dat die zeker zo goed was als de ANWB en dat ik die wel kon opzeggen. Een van de regels is dat ik kosten die ik buiten de service om maak niet vergoed krijg. Buiten dat is mijn technische frans niet goed om het allemaal te begrijpen. Als ik een service aangeboden krijg is het toch normaal om die te gebruiken? Ik laat mijn Skoda toch niet voor niets bij de dealer onderhouden.
 

B.Stuurder

Forumguru
@Mark69 ik vind dat jij gelijk hebt, iemand die geen behoorlijk Engels spreekt hoort niet thuis in een mobiliteits callcenter. Verder houd jij je netjes aan de afspraken en Skoda dus niet. Lijkt mij dat alle kosten voor Skoda zijn in dit geval.

Ik ben met dit soort verhalen altijd weer blij dat ik een leaseauto heb en een telefoon van de zaak. Ik bel de leasemij op kosten van de zaak en al moet ik een uur bellen of internetten en moet de auto uit Turkije terugkomen en kost dat €5.000, niet mijn probleem.
Soms moet je je zegeningen tellen, die bijtelling neem ik voor lief.

Overigens zou ik als particulier altijd een reisverzekering nemen waar vervoersdekking in zit, afspraken met Skoda of niet.
 

Octavia Simply Clever

Senior Member
Ooit ook een staaltje van deze oplichting mogen genieten hier in België met een niet nader genoemd merk.
Merkgarage gebruikte namaakstukken, na een onkostenrekening van om en bij de 2500 Eur.
Heb daar zelf eens stevig werk van gemaakt en met de faktuur en de wagen naar de importeur gereden, ik kan je vertellen dat deze officiele dealer een serieuze sigaar heeft gekregen, en door deze praktijken de heren de zaak een jaar later hebben kunnen sluiten, das pas actie.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb er nooit gebruik van gemaakt maar direct de ANWB ingeschakeld toen mijn Yeti in Italië in noodloop ging. Niets op aan te merken. Auto weggesleept van camping naar Skoda dealer. Snel geregeld ook. En ook naderhand informeerde men nog of het naar wens was gegaan.
Overigens bleek naderhand dat ik gewoon opnieuw had kunnen starten en er hoogstwaarschijnlijk niets meer aan de hand zou zijn geweest. Kende het hele noodloop verschijnsel niet en dacht dat er iets ernstig mis was
 

oco1979

Forumguru
dat er geen dealer gevonden werd in deze periode(juli-augustus) kan ik perfect inkomen.
Hier in belgie hebben de meeste VAG-Audi-seat-skoda geen tijd,omdat ze op jaarlijks verlof zijn en/of dat ze onder bemand zijn.
Reactie is meestal,we kunnen er naar kijken,maar dat zal pas binnen 14 dagen à 21 dagen zijn.
Dat zijn feiten dat ik hier nu zeg.
 

Mark69

Senior Member
Wij hebben een doorlopende reisverzekering en daar ga ik ook zeker proberen te verhalen maar ik blijf erbij dat de mobiliteitservice van Skoda heeft gefaald. Als zij adequaat hadden gehandeld dan hadden ze op dinsdagmiddag al kunnen weten wat het probleem was en hadden ze twee dagen gehad om het onderdeel op de plaats van bestemming te krijgen. Zelfs met een koerier uit nederland kunnen laten komen. Ze hadden dan ook geweten dat het een kleine reparatie zou zijn die zelfs in de onderbemande periode had kunnen worden uitgevoerd. Of dat dan bij een Skoda garage was geweest of bij iedere andere dat maakt niet uit. Volgens mij zijn ze nu vooral bezig geweest met kosten in te perken. Ik ga er geen genoegen mee nemen en ik ga ze ook zeker aansprakelijk stellen voor de kosten die ik heb moeten maken op dit op te lossen.

Ze hebben te laat gehandeld. Buiten dat het de laatste dagen van mijn vakantie toch echt minder prettig en ontspannen heeft gemaakt.
 

Niels83

Forumguru
Met anwb ook wel eens mee gemaakt bij de anwb hoor. Mijn schoonvader had een nwe Astra automaat en die schakelde ongelijkmatig in de bergen. Hij is er een hele week mee bezig geweest om die Astra op en neer naar een dealer te krijgen. Bleek dat de pakking bij de versnellingsbak lek was. Gelukkig waren wij er met de corsa van mij schoonmoeder zodat hij nog iets met de auto kon. GM service wat gewoon anwb was deed ook geen drol.

Het is nu gewoon druk en dan worden er fouten gemaakt. Zelf voorstellen doen vinden de part time studenten dan vaak best fijn. Zelf aangeven ik hen recht op een huur auto regelen jullie die, kunnen jullie de wegenwacht niet laten komen etc etc..

Maar ook dan zullen er nog best wat fouten gemaakt worden. Ik ben bang dat de door jou gehuurde auto niet in hun draaiboek past en dat zij dat dus niet gaan betalen.
 

Niels83

Forumguru
De noodloop kan snel aan schieten. Als er een motor sensor het maar even zwaar krijgt gaat die daar in. Maar mijn faab schoot er in steeds als ik boven de 3000 toeren kwam. Was iets in de turbo wat geen vacuüm maakte. Best vervelend. Maar even opnieuw proberen kan nooit kwaad.
 

B.Stuurder

Forumguru
De noodloop kan snel aan schieten. Als er een motor sensor het maar even zwaar krijgt gaat die daar in. Maar mijn faab schoot er in steeds als ik boven de 3000 toeren kwam. Was iets in de turbo wat geen vacuüm maakte. Best vervelend. Maar even opnieuw proberen kan nooit kwaad.

Waarschijnlijk je dv klep. Dat is af fabriek een plastic prul, die gaat nog wel eens kapot. Een onderdeel van pak m beet €70. Maar dan zit ie er nog niet in...
 
Bovenaan Onderaan