Skoda Assistance in Europa functioneert voor geen meter

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is ook zo. Maar dat laat onverlet dat dit incident wel erkend had moeten worden.
Ik heb ook wel ervaringen met producten of services waarbij wat mis ging. En dan kan het idd zijn dat men zich er met een standaard mailtje van af maakt of dat men het probleem erkent, er zijn spijt over betuigt en in elk geval zegt betrokkene(n) er op aan te spreken. En ja, in dat laatste geval kan het zijn dat ik terug kom bij de betreffende (web)winkel. In het eerste geval beslist niet.
 

Spierings

Forumguru
Vind het overdreven om nooit meer een VAG auto te kopen na één slechte ervaring in het buitenland. Overal kun je een slechte ervaring hebben..

Daarnaast heb je 6 jaar probleemloos gereden, maar dat is snel vergeten...

De diagnose zie ik niet als oplichting eerder een te snelle conclusie/foute diagnose.
Waarschijnlijk hebben ze de meetwaarde bekeken bij slechtlopende koude motor, hierbij gaven waarschijnlijk 2 injectoren rare waardes en hebben ze daaruit een verkeerde conclusies getrokken..
Later bij een warme motor was de meetwaarde weer goed en keek er iemand na die verder na dacht....

Waarom zou een importeur bij iedere slechte ervaring meteen een brief moeten sturen, ze hebben wel betere dingen te doen als klachten naar dealers behandelen...
Het is ook niet aan hun om dealers in andere landen aan te spreken..
Dat ze er mee gaan bemoeien als er echt meerdere serieuze klachten zijn snap ik wel maar bij een enkele slechte ervaring...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat zijn een heleboel waarschijnlijkheden. Het kan toch niet zo zijn dat er de ene keer wel en de andere niet uit komt bij uitlezing dat er iets mis is met de injectoren? Dat heeft toch helemaal niets te maken met de temperatuur van de motor, omdat het gaat om een reeds opgeslagen storing?
 

Spierings

Forumguru
Dat zijn een heleboel waarschijnlijkheden. Het kan toch niet zo zijn dat er de ene keer wel en de andere niet uit komt bij uitlezing dat er iets mis is met de injectoren? Dat heeft toch helemaal niets te maken met de temperatuur van de motor, omdat het gaat om een reeds opgeslagen storing?
Bij een diagnose kijk je niet alleen naar storingen maar ook naar meetwaarden..

Dit probleem was temperatuur afhankelijk omdat de zomerdiesel vlokte als deze koud was. Aangezien dat bij warme motor ook de diesel in de tank warm wordt kwam dit probleem veroorzaakt door het vlokken alleen met koude motor voor en waren waarschijnlijk de meetwaarde en storing alleen bij koude motor aanwezig..
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk sowieso dat een Poolse dealer zich geen r**t aantrekt van de Belgische importeur. Vervolgens kan de importeur niet op basis van het verhaal van de klant een standpunt innemen. Hoor en wederhoor is nodig, maar lees ik niks van.
Zij kunnen hoogstens "meeveren", waarbij begrip wordt getoond voor de situatie en excuses wordt aangeboden voor eventueel ongemak. Dat kan ook met een standaard brief, mensen, maar voor veel organisaties en zeker voor auto importeurs, die een monopolie positie hebben ten opzichte van hun gebruikelijke afzetkanalen, is dit nét even te commercieel blijkbaar.
Overigens denk ik niet dat Skoda België failliet gaat omdat Wimus geen nieuwe Yeti komt kopen, dus geef de importeur eens ongelijk dat hij hier verder geen tijd insteekt. :deuk:

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook vreselijk pissig zijn, maar ook ik zou geen verschil maken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Al met al blijf ik het behoorlijk verbijsterend vinden dat je dus zo €1300 lichter gemaakt kunt worden, voor een reparatie die volkomen los staat van het probleem. Gelukkig maar dat ts niet zo naief was om daar in te trappen
 

B.Stuurder

Forumguru
Al met al blijf ik het behoorlijk verbijsterend vinden dat je dus zo €1300 lichter gemaakt kunt worden, voor een reparatie die volkomen los staat van het probleem. Gelukkig maar dat ts niet zo naief was om daar in te trappen

Welkom in de boze buitenwereld. Als je niet oplet, word je "verslonden".
 

Rosinfield

† In Memoriam
Op zich ben ik niet zo naief wat dat betreft. Maar ook of je al dan niet te maken hebt met een officiele merkdealer, zegt kennelijk niet alles
 

Niels83

Forumguru
Heel irritant voorval. Gelukkig was je zelf scherp genoeg het even te checken.

Eigenlijk vind ik die niet de fout van je skoda importeur. Je weet dat je in het buitenland makkelijk wordt opgelicht. Je hoopt dat dit bij een dealer anders is. Maar in de landen buiten noordwest Europa zal dat niet zoveel uit maken.

Ze hadden wat anders kunnen reageren. Wanneer ze hadden gezegd goh wat vervelend we gaan het tot de bodem uitzoeken. Evt een model auto van een yeti of zo hadden opgestuurd had je je gehoord gevoeld. En was de kous daarmee af.
Maar goed hoeveel invloed denk je dat de Belgische importeur in Polen heeft?

Ik vind het drastisch om voor alleen deze reden niet meer voor een skoda te gaan. Denk niet dat het bij GM veel beter zal zijn.

Voor een paar tientjes neem je een anwb verzekering.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb er overigens ook nooit maar een moment over gedacht mijn ANWB WW lidmaatschap (gedeeltelijk) op te zeggen. Better safe than sorry.
Het is ook drastisch en buiten proportioneel om naar een ander merk over te stappen, maar ik snap het wel, je vertrouwen is (even) helemaal weg. Ik had dat toen ook met mijn Yeti. Maar achteraf ben ik blij dat de Auris proefrit zo tegenviel en ben ik blij toch weer bij Skoda te zijn uitgekomen.
 

Niels83

Forumguru
Ik heb in onze laatste bezuinigingsronde de anwb van mijn vrouw opgezegd en ik zelf woonplaats service. Mijn vrouw rijdt 95% van de tijd met de dealer onderhouden greenline, daarmee gaan we ook op vakantie.
Mijne is nog niet dealer onderhouden dus daarom ook nog anwb.

Ik koop mijn auto niet vanwege de service, maar om de auto zelf. Rijgedrag, uiterlijk, prijs en kosten.
 
B

bijbeuner

Ik heb er overigens ook nooit maar een moment over gedacht mijn ANWB WW lidmaatschap (gedeeltelijk) op te zeggen. Better safe than sorry.
Het is ook drastisch en buiten proportioneel om naar een ander merk over te stappen, maar ik snap het wel, je vertrouwen is (even) helemaal weg. Ik had dat toen ook met mijn Yeti. Maar achteraf ben ik blij dat de Auris proefrit zo tegenviel en ben ik blij toch weer bij Skoda te zijn uitgekomen.
Nu, ik ben ook op een ander merk overgestapt omdat ze me bij Skoda in de kou lieten staan :mad: en dat met een wagen van amper 15maanden oud.
 

leon-cupra

Forumguru
Nu, ik ben ook op een ander merk overgestapt omdat ze me bij Skoda in de kou lieten staan :mad: en dat met een wagen van amper 15maanden oud.
Je moet iedere case wel apart gaan bekijken. In TS zijn geval was het een Poolse dealer die hem even tracht "op te lichten" terwijl het eigenlijk een eenvoudig probleem was. Hier treft de wagen an sich geen schuld en had dit in Belgie gebeurd, had het wss niet zo'n vaart gelopen.

Als je met je eigen wagen problemen gehad die ze niet konden/willen oplossen, snap ik voor de 100% dat je naar een ander merk overstapt. Alhoewel dat je bij elke merk wel maandagauto's terugvindt.het is dan maar hoe de dealer/invoerder tegenover zo'n wagen dan staat.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ben ik blij dat ik lease. De leasemij krijgt de auto zo terug. Succes!
En praat me niet van de ANWB. Ik was lid, toen ik een eigen auto had, op gegeven moment wilde ik de wegenwachtservice opzeggen 2 dagen na de uiterste opzegdatum (ik had nog meer verzekeringen bij de ANWB) en dat kon niet, moest ik een heel jaar lid blijven. Oplichters!
De eerste gelegenheid meteen alles opgezegd. Doei!
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
opzeggen 2 dagen na de uiterste opzegdatum (ik had nog meer verzekeringen bij de ANWB) en dat kon niet, moest ik een heel jaar lid blijven. Oplichters!
Tsja, als je de voorwaarden goed had doorgenomen, dan had je gewoon op tijd kunnen opzeggen. Niks aan het handje, dan...
Oplichting is toch echt iets heel anders, hoor!
 

B.Stuurder

Forumguru
Tsja, als je de voorwaarden goed had doorgenomen, dan had je gewoon op tijd kunnen opzeggen. Niks aan het handje, dan...
Oplichting is toch echt iets heel anders, hoor!

Normaal gesproken als je een verzekering hebt, kun je deze na een jaar, maandelijks opzeggen. De ANWB claimt dat ze een vereniging zijn en dat je daarom alleen per jaar kun opzeggen. Dat is dus wel oplichting in mijn ogen. Let wel, ik zou wel lid blijven, maar de wegenwachtverzekering opzeggen.
 
Bovenaan Onderaan