SEAT Leon CUPRA R

Topic in 'Mijn auto' gestart door sitechris, 14-01-2020.

1. sitechris

sitechris Forumguru Donateur

Oe jongens en meisjes. Ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op een andere auto. Ik twijfel al een paar weken ernstig of ik overstap ga wagen. Ik weet dat het niet rationeel is en bijna niemand me zal begrijpen, maar man o man wat rijdt dit autootje ronduit goddelijk fijn.

https://driveaholic.nl/rijtest-ford-fiesta-st-2020/

Any tips?

ertromp, Ruittie, MaxN en 1 andere persoon vinden dit leuk.

2. EdK

EdK Forumguru

Eens praten met een professional uit de medische sector ??

brepus13, Spector en sitechris vinden dit leuk.
  3. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Doen! Je voelt je er goed bij? Gewoon doen. Schijt aan wat anderen van je keuze vinden.

4. Kanerr

Kanerr Senior Member

Fiesta st is de best/leukst rijdende auto in zijn klasse dus waarom niet?

zelf vind ik het interieur niet om aan te zien en je gaat erop achteruit natuurlijk, maar ala jij moet er blij mee zijn ;)

5. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Koop een jonge tweedehandse. Gaat je binnen 6 maanden een hoop schelen :D

Nog nooit een ST gereden maar kan er ergens wel inkomen. Heb hier een gewone fiesta 1.0 staan in de verkoop. Als ik mijn eigen wagen niet ter beschikking heb, neem ik ook steevast de fiesta. Zoals het jou verbaasde, verbaasde mij ook hoe zelfs een gewone fiesta rijdt. Heel solide, een klasse hoger ... dus als je dan nog eens een ST neemt, kan ik er perfect inkomen wat je er zo leuk aan vindt. Trouwens, als autoliefhebbers zouden we eigenlijk ons meer van bewust zijn dat groter en meer vermogen niet altijd betekent "meer fun". Jouw ervaring met de ST nu bewijst dit ook maar eens . Less is more. :jaja:

6. Ruittie

Ruittie Actief lid

Ik zou er wel eerst mee gaan rijden ze zijn vergeleken met een normale fiesta heel erg stug.

Ik zou er geen problemen mee hebben maar kan begrijpen dat niet iedereen het lekker vind!

polle90 vindt dit leuk.
  7. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ik snap het best; het is natuurlijk veel meer een gooi en smijt autootje. Als je dat vooral zoekt, heb je er veel meer plezier aan dan aan een Cupra (of Polo GTI, al dan niet gechipt for that matter). Minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar dat is een kwestie van afwegen.

8. sitechris

@Rosinfield voor normaal dagelijks gebruik heb ik nog de Polo van mijn GF voor de deur staan. Die voldoet prima (zeker na kuurtje bij JD tzt). En zo stug is de ST gelukkig ook niet.

Ik ben er overigens nog niet over uit of ik de stap ga maken. Still thinking abouth it. Daarnaast gaat de mogelijke inruil van de SEAT wel een rol spelen. Wil er niet teveel op afschrijven natuurlijk.

9. Rosinfield

Succes met het afwegen! Is op zich ook wel leuk natuurlijk ;)

10. sitechris

Jaarlijkse traditie van me. Maar er zijn altijd meer alternatieven. Ik zie 3 opties:

1) Ik blijf gewoon lekker met de SEAT rijden
    2) Fiesta ST vanwege ongelimiteerde stuurplezier.
    3) Golf 7.5 GTI vanwege het feit dat ik de Golf 7.5 prachtige auto vind en dan gewoon lekkere allrounder heb met steengoede stereo, lekkere motor, sperretje, fijn onderstel etc. Is niet de leukste van het stel, maar wel de fijnste daily.

Rosinfield vindt dit leuk.
  11. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Ik zou nog wachten met aanschaf. Waarom: die 1.5 3 cilinder met 200pk is net nieuw en wellicht beter wachten nog een jaar tot de kinderziektes er uit zijn.

s-line vindt dit leuk.
  12. Rainesh

Rainesh Forumguru

Cupra inruilen voor een GTI? Eh...

Jouw 2.0 blok is toch net ff beter dan die van de GTI. Beide auto's hebben hun voor- en nadelen maar ik zou eerder voor de Cupra gaan.

s-line en Kanerr vinden dit leuk.
  13. Okki

Okki Forumguru Donateur

Erg mooi auto(tje) die Ford Fiasco... uh Fiesta. Ik vind hem kwa uiterlijk zelfs mooier dan de Focus. Zou voor mij (maar dan als ST line) ook wel een alternatief zijn.

Wel een andere kleur dan wit in elk geval...

14. Rosinfield

Hij rept hij toch helemaal niet over inruilen op een GTI?

15. Rainesh

Rainesh Forumguru

Inruilen staat in post 69 en GTI staat als een van de drie opties.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

16. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Nee....gewoon nee. :D

17. Rosinfield

O ja, uiteindelijk blijkt dat ook een optie en wat mij betreft een zeer reele. Maar het was allemaal begonnen met de overweging van een Fiesta ST

18. Ruittie

Ruittie Actief lid

Zit daar nog verschil in dan?

19. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Das het blok vd golf R he. Niet die van de gti

20. Kanerr

Kanerr Senior Member

Ja dat is het spelletje wat Seat en VW vaak spelen, de hete Seat krijgt meestal de meest bulletproof blok van VW, maar de GTI krijgt de wat minder sterke blok.

Zelfde met de 1.8T vroeger, Seat had altijd de betere turbo vergeleken met de Golf :)

Ruittie vindt dit leuk.

Deel deze pagina