SEAT Leon CUPRA R

Kanerr

Forumguru
Fiesta st is de best/leukst rijdende auto in zijn klasse dus waarom niet?

zelf vind ik het interieur niet om aan te zien en je gaat erop achteruit natuurlijk, maar ala jij moet er blij mee zijn ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Koop een jonge tweedehandse. Gaat je binnen 6 maanden een hoop schelen :D

Nog nooit een ST gereden maar kan er ergens wel inkomen. Heb hier een gewone fiesta 1.0 staan in de verkoop. Als ik mijn eigen wagen niet ter beschikking heb, neem ik ook steevast de fiesta. Zoals het jou verbaasde, verbaasde mij ook hoe zelfs een gewone fiesta rijdt. Heel solide, een klasse hoger ... dus als je dan nog eens een ST neemt, kan ik er perfect inkomen wat je er zo leuk aan vindt. Trouwens, als autoliefhebbers zouden we eigenlijk ons meer van bewust zijn dat groter en meer vermogen niet altijd betekent "meer fun". Jouw ervaring met de ST nu bewijst dit ook maar eens . Less is more. :jaja:
 

Ruittie

Forumguru
Ik zou er wel eerst mee gaan rijden ze zijn vergeleken met een normale fiesta heel erg stug.

Ik zou er geen problemen mee hebben maar kan begrijpen dat niet iedereen het lekker vind!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik snap het best; het is natuurlijk veel meer een gooi en smijt autootje. Als je dat vooral zoekt, heb je er veel meer plezier aan dan aan een Cupra (of Polo GTI, al dan niet gechipt for that matter). Minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar dat is een kwestie van afwegen.
 

sitechris

Donateur
@Rosinfield voor normaal dagelijks gebruik heb ik nog de Polo van mijn GF voor de deur staan. Die voldoet prima (zeker na kuurtje bij JD tzt). En zo stug is de ST gelukkig ook niet.

Ik ben er overigens nog niet over uit of ik de stap ga maken. Still thinking abouth it. Daarnaast gaat de mogelijke inruil van de SEAT wel een rol spelen. Wil er niet teveel op afschrijven natuurlijk.
 

sitechris

Donateur
Jaarlijkse traditie van me. Maar er zijn altijd meer alternatieven. Ik zie 3 opties:

1) Ik blijf gewoon lekker met de SEAT rijden
2) Fiesta ST vanwege ongelimiteerde stuurplezier.
3) Golf 7.5 GTI vanwege het feit dat ik de Golf 7.5 prachtige auto vind en dan gewoon lekkere allrounder heb met steengoede stereo, lekkere motor, sperretje, fijn onderstel etc. Is niet de leukste van het stel, maar wel de fijnste daily.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou nog wachten met aanschaf. Waarom: die 1.5 3 cilinder met 200pk is net nieuw en wellicht beter wachten nog een jaar tot de kinderziektes er uit zijn.
 

Rainesh

Forumguru
Cupra inruilen voor een GTI? Eh...

Jouw 2.0 blok is toch net ff beter dan die van de GTI. Beide auto's hebben hun voor- en nadelen maar ik zou eerder voor de Cupra gaan.
 

Okki

Donateur
Erg mooi auto(tje) die Ford Fiasco... uh Fiesta. Ik vind hem kwa uiterlijk zelfs mooier dan de Focus. Zou voor mij (maar dan als ST line) ook wel een alternatief zijn.

Wel een andere kleur dan wit in elk geval...
 

Rosinfield

† In Memoriam
O ja, uiteindelijk blijkt dat ook een optie en wat mij betreft een zeer reele. Maar het was allemaal begonnen met de overweging van een Fiesta ST
 

Kanerr

Forumguru
Zit daar nog verschil in dan?

Ja dat is het spelletje wat Seat en VW vaak spelen, de hete Seat krijgt meestal de meest bulletproof blok van VW, maar de GTI krijgt de wat minder sterke blok.

Zelfde met de 1.8T vroeger, Seat had altijd de betere turbo vergeleken met de Golf :)
 
Bovenaan Onderaan