SEAT Leon CUPRA R

Topic in 'Mijn auto' gestart door sitechris, 14-01-2020.

1. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@Rosinfield , waarom dan eigenlijk een GTI als je een snelle comfortabele wagen zoekt? Uiteindelijk, hoeveel keer gebruik je dan je volle vermogen? Ben je dan , budgettair gezien, gewoon niet beter af met een gewone Polo? En uiteindelijk doet een polo met 120, 130, ..pk wss ook hetgeen je van een wagen verwacht.(weet wel, omdat het ook kan en je leeft maar 1 keer)

Voor mij persoonlijk mogen RS-en, GTI's, cupra's, ... veel meer "hardcore
    " zijn. Je koopt toch dergelijke wagen niet voor de badge (alhoewel 90% vd kopers wel) :arghh:
    Dat is de reden waarom ik mij veel meer amuseer in de MX5 dan in de RS. De RS was snel, en daar hielt het op, de MX5 is iedere rit fun.

2. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

@leon-cupra : omdat: het erg verslavend lekker is om af en toe even max te versnellen, het rijgedrag qua wegligging e.d. niet te vergelijken is met een gewone Polo en het heerlijk relaxed toeren is met zoveel koppel. En natuurlijk af en toe even een uitstapje naar de oosterburen, zodat je niet alweer heel snel van het gas hoeft bij een versnelling. Mocht dat in de toekomst ook daar niet meer kunnen, dan is een groot deel van de lol er wel af en kan ik me voorstellen dat ik me ga orienteren op iets "normalers".

leon-cupra vindt dit leuk.
  3. sitechris

sitechris Forumguru Donateur

Een gti tcr is natuurlijk wel een hele andere auto dan een gewone polo. Dat is echt appels en peren vergelijken.

4. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ja dat al helemaal. Maar hetzelfde geldt voor een gewone Polo en een GTI. Regelmatig een gewone Polo meegehad, maar vergeleken daarmee is de GTI ook een totaal andere auto.

5. EdK

EdK Forumguru

Ach ik vind appels en peren lekker, maar pruimen zijn toch het lekkerst ....:pardon:

6. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Liefst geen zure pruimen :nono::nono:
    :D

7. EdK

EdK Forumguru

Suiker erop en ze zijn zoet/zuur

leon-cupra vindt dit leuk.
  8. sitechris

Johnnyvr6, Rosinfield en ertromp vinden dit leuk.
  9. VAG-man

VAG-man Forumguru

10pk verschil bij 4 RON?:pieker:

10. sitechris

Het is wel 10 pk op 390.

11. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ja dat is ook zo. Zeg maar 2,5% verschil. Voel je niks van die 10pk verschil.

12. sitechris

Nee daar merk je idd weinig van.

13. sitechris

Ff de Duitse grens overgestoken (woon er 3 km vanaf). Auto rijdt alleen wel op NL brandstof ;).

Laatst aangepast: 03-05-2020
    Ruittie, Mill88, Jee13 en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Tuulster

Tuulster Forumguru

HOLY SHIT! :D

15. sitechris

Met Aral 102 red ik het net wel. Maar heb geen mondkapje dus moest ff in nl tanken ;)

larsy en G.P. vinden dit leuk.
  16. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Bizar snel.

17. VAG-man

VAG-man Forumguru

Hoe kom jij wél in Duitsland? Via een kleine niet gecontroleerde grensovergang? Ik kan momenteel niet tanken in Duitsland. Gelukkig hoef ik voorlopig nog niet.

18. sitechris

Nee hoor. Gewoon via snelweg. Zowel op de 40 als op de 57 (ik deed ff rondje) geen controles. Zal op vrijdag of zaterdag natuurlijk anders zijn. Was overigens eerste keer sinds 16 maart dat ik weer eens grens overging. En nu blijf ik weer even in NL/thuis. Was wel ff fijn om er uit te zijn als ik eerlijk ben.

19. Luuk Thijssen

Luuk Thijssen Forumguru

De Cupra was je vast erg dankbaar dat ze even de beentjes mocht strekken :D
    Op 102 haal je makkelijk 300km/h

20. Bulletdodger

Bulletdodger Senior Member

En onverantwoordelijk zou ik daar aan willen toevoegen.

Ik bedoel ik weet niet hoe dit filmpje is opgenomen maar ik hoop dat de bestuurder niet alleen zicht heeft gehad op de KM teller.

Deel deze pagina