SEAT Leon CUPRA R

sitechris

Donateur
Even een nieuw topic gemaakt voor de SEAT Leon CUPRA R die ik nu rijd. Dan hoef ik het oude BMW M140i topic niet meer te vervuilen.

De eerste indruk na 5.000 km.
https://driveaholic.nl/duurtest-seat-leon-cupra-r-de-eerste-indrukken/

20191025_125556-768x374.jpg


20191025_105133-768x374.jpg


seat-leon-cupra-zk-768x374.jpg


cupra-768x373.jpg
 

VAG-man

Forumguru
Wederom leuk verslag. Ben benieuwd naar de cijfers na het JD-engineering kuurtje.

:ot:Persoonlijk vind ik Seat niks aan. Techniek is oké, maar de buitenkant doet mij niks.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Grappig dat je het woord (agressieve) snerp gebruikt, dat doet de mijne ook als ik vol vermogen vraag.
 

VAG-man

Forumguru
Ik zal de de Golf kiezen, maar ik heb ze beide helaas niet gereden. Dus ga ik op uiterlijk af. De Seat vind ik echt niet mooi. Vooral de lijn van de achterruit bekoort mij niet.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je het zo leest, wint de marketingafdeling het van de engineeringafdeling bij VW. Je mag toch verwachten dat bij een limited edition het onderste uit de kan wordt gehaald, maar dat ze toch weer een all rounder maken en blijkbaar is het ook wat de eindklant wenst (uitgaande de conclusie vd eigenaar vd TCR). Een extra badge, wat meer toeters en bellen en de klant is weer verkocht.

Elke keer als ik weer zo een test lees van de Cupra krijg toch weer meer en meer spijt van de niet-gelukte deal met de Cupra. Mss had de Cupra dan nog wel op de oprit gestaan ipv een wagen verder te zijn.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Ik vind de lijnen van de Seat ( en ben ook zeker geen Seat fan ) veel mooier dan die van de Golf, de Golf straalt werkelijk niks speciaals uit, geen speciale lijnen ofzo en al jaren hetzelfde design, de Seat heeft agressieve en scherpe lijnen, lijnen die hem onderscheiden van gemiddelde auto's zoals de Golf.
 

leon-cupra

Forumguru
De Golf is altijd een wagen geweest die iedereen kan bekoren. Dan heb je idd een iets "saaier" design. Echter als je beide wagens naast elkaar ziet, vind ik wel dat de Golf de tands des tijd beter doorstaan heeft dan de Leon. Ben enorme Leon liefhebber, maar moest ik nu kiezen tussen beide wagens , zou ik optisch toch ook wel voor de Golf gaan. Zet de twee nieuwe modellen naast elkaar en dan mag het voor mij de nieuwe cupra zijn. :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat ik voor de Golf zou kiezen, juist vanwege het minder agressieve, scherpe rijgedrag. De karakteristieken herken ik wel van mijn Polo; die is ook heel rustig en comfortabel te rijden en ook wanneer je hem op de staart trapt, is er niet echt zo'n enorme "wow-beleving". Mij spreekt dat dus wel aan. Denk dat het er dus maar helemaal van af hangt wat je zoekt, kort samengevat een echt scherpe stuurmansauto of een snelle, meer comfortabele en neutrale auto voor dagelijks gebruik. In die zin zijn beide keuzes natuurlijk verklaarbaar en prima te verdedigen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , waarom dan eigenlijk een GTI als je een snelle comfortabele wagen zoekt? Uiteindelijk, hoeveel keer gebruik je dan je volle vermogen? Ben je dan , budgettair gezien, gewoon niet beter af met een gewone Polo? En uiteindelijk doet een polo met 120, 130, ..pk wss ook hetgeen je van een wagen verwacht.(weet wel, omdat het ook kan en je leeft maar 1 keer)

Voor mij persoonlijk mogen RS-en, GTI's, cupra's, ... veel meer "hardcore
" zijn. Je koopt toch dergelijke wagen niet voor de badge (alhoewel 90% vd kopers wel) :arghh:
Dat is de reden waarom ik mij veel meer amuseer in de MX5 dan in de RS. De RS was snel, en daar hielt het op, de MX5 is iedere rit fun.
 
Bovenaan Onderaan