SEAT Leon CUPRA R

Topic in 'Mijn auto' gestart door sitechris, 14-01-2020.

1. sitechris

sitechris Forumguru Donateur

skodawolf, JeSko, johnboy en 6 anderen vinden dit leuk.

2. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Echt mooi al die details op de Cupra R:thumbsup::thumbsup: en leuk weer je verslag

sitechris vindt dit leuk.
  3. VAG-man

VAG-man Forumguru

Wederom leuk verslag. Ben benieuwd naar de cijfers na het JD-engineering kuurtje.

:ot:Persoonlijk vind ik Seat niks aan. Techniek is oké, maar de buitenkant doet mij niks.

4. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Grappig dat je het woord (agressieve) snerp gebruikt, dat doet de mijne ook als ik vol vermogen vraag.

5. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ja mijn vrouw ook al.

s-line, MaxN en Rosinfield vinden dit leuk.
  6. sitechris

Mooie eindscore!

ORG/OEM: 319pk & 420Nm (with mods & RON102 fuel)
    JD Stage 1+: 391pk & 511Nm

Specs:
    VW Racing Turbo intake pipe
    Intake mod with K&N Panel filter
    JD Stage 1+ software
    JD DSG Stage 2 software
    Aral RON102 fuel

JeSko, Tuulster, s-line en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Beste score zo.

8. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Gigantisch koppel zeg :thumbsup::thumbsup:

9. CDK

CDK Forumguru Donateur

Lekker hoor, geniet er van!

10. VAG-man

VAG-man Forumguru

Geweldig!
    Loopt de motor hierna nog lekker op bijv. E5?

11. sitechris

Weet niet. Tank altijd Aral 102.

ertromp vindt dit leuk.
  12. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Als het goed gedaan is (en dat geloof ik best bij JB!!) regelt het motormanagement dat, als het noodzakelijk is, terug.

13. sitechris

CDK, VAG-man, Tuulster en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Tuulster

Tuulster Forumguru

Mooi stukje tekst over prachtige wagens! :thumbsup:

15. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ik zal de de Golf kiezen, maar ik heb ze beide helaas niet gereden. Dus ga ik op uiterlijk af. De Seat vind ik echt niet mooi. Vooral de lijn van de achterruit bekoort mij niet.

16. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Als je het zo leest, wint de marketingafdeling het van de engineeringafdeling bij VW. Je mag toch verwachten dat bij een limited edition het onderste uit de kan wordt gehaald, maar dat ze toch weer een all rounder maken en blijkbaar is het ook wat de eindklant wenst (uitgaande de conclusie vd eigenaar vd TCR). Een extra badge, wat meer toeters en bellen en de klant is weer verkocht.

Elke keer als ik weer zo een test lees van de Cupra krijg toch weer meer en meer spijt van de niet-gelukte deal met de Cupra. Mss had de Cupra dan nog wel op de oprit gestaan ipv een wagen verder te zijn.

Tuulster vindt dit leuk.
  17. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@VAG-man

Ik vind de lijnen van de Seat ( en ben ook zeker geen Seat fan ) veel mooier dan die van de Golf, de Golf straalt werkelijk niks speciaals uit, geen speciale lijnen ofzo en al jaren hetzelfde design, de Seat heeft agressieve en scherpe lijnen, lijnen die hem onderscheiden van gemiddelde auto's zoals de Golf.

18. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

De Golf is altijd een wagen geweest die iedereen kan bekoren. Dan heb je idd een iets "saaier" design. Echter als je beide wagens naast elkaar ziet, vind ik wel dat de Golf de tands des tijd beter doorstaan heeft dan de Leon. Ben enorme Leon liefhebber, maar moest ik nu kiezen tussen beide wagens , zou ik optisch toch ook wel voor de Golf gaan. Zet de twee nieuwe modellen naast elkaar en dan mag het voor mij de nieuwe cupra zijn. :jaja:

19. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Denk dat ik voor de Golf zou kiezen, juist vanwege het minder agressieve, scherpe rijgedrag. De karakteristieken herken ik wel van mijn Polo; die is ook heel rustig en comfortabel te rijden en ook wanneer je hem op de staart trapt, is er niet echt zo'n enorme "wow-beleving". Mij spreekt dat dus wel aan. Denk dat het er dus maar helemaal van af hangt wat je zoekt, kort samengevat een echt scherpe stuurmansauto of een snelle, meer comfortabele en neutrale auto voor dagelijks gebruik. In die zin zijn beide keuzes natuurlijk verklaarbaar en prima te verdedigen.

20. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Ik ga voor de Seat qua uiterlijk. De Golf heeft me nooit meer kunnen bekoren na de Golf 2.

s-line vindt dit leuk.

Deel deze pagina