RS 2.0 TSI DSG 2010

Thokozanoah

Forumguru
Wat zouden jullie doen????

Of
een Stage 1 tuning bij JD voor € 699,- voor mijn 2.0TSI
of
een DSG aanpassing met chiptuning op maat voor € 719,- (incl. 10% forum korting)

TVS geeft aan dat ze hetzelfde kunnen, al dan niet beter dan JD, met een koppel tot wel 420nm in sommige gevallen....
 

louigi58

Senior Member
Ben erg tevreden over VAG Techniek met kortingsvoucher
€ 540 voor chip op maat en DSG aanpassing, voorheen 2 auto's bij JD (diesels) ook zeer tevreden over geweest. Bij TVS gaat het mij allemaal iets te gehaast, en niet zo goede ervaring gehad na revisie DSG bak, koppeling en 2massavliegwiel na 1 jaar (15000 km) weer stuk, enige commentaar van Ronald, komt door vastzittende variabele turbo, waardoor de motor te veel koppel levert. Kunnen ze niets aan doen, geen garantie. Daarbij was ik voor deze revisie mijn auto ook nog eens 5 weken kwijt, nee geen TVS meer voor mij.
 

louigi58

Senior Member
Ik heb alleen de koppelbegrenzing laten verhogen naar 500 NM en max toerental in D laten verlagen naar 6000 rpm, in S ongewijzigd 6800 rpm.
 

CDK

Forumguru
druk op de koppeling / schakeldruk / koppelbegrenzer zou ik sowieso laten aanpassen, dat is het behoud van je koppeling, verder zou je de schakelsnelheid kunnen laten aanpassen en eventueel een ander D en / of S programma.
 

louigi58

Senior Member
Ik zou wel altijd voor een chip op maat gaan, de mijne was nl al getuned toenik hem kocht, tot hij voor een vermogensrun bij VAG Techniek op de rollenbank ging, er zat een behoorlijke dip in het koppel en ook vermogen bij 2300 rpm, heb hem dus toch maar opnieuw laten tunen. Nu 100% tevreden. Jongens bij VAG Techniek hebben nog hart voor de zaak en leggen ook uit wat ze doen. Misschien heeft nog iemand van het forum een ongebruikte kortingsvoucher liggen (25%)
 

Thokozanoah

Forumguru
Ziet er goed uit Louigi!
Ik hou me natuurlijk aanbevolen als iemand nog een voucher heeft liggen, ofwel van TVS ( is bij mij in de buurt, net als JD) ofwel van VAG......
Maar nog steeds aan het verdiepen in de tuning bij TVS......en welke aanpassing aan de DSG verstandig is.
Gezien het feit dat ik de auto net heb en al redelijk wat kosten heb gemaakt voor nieuwe velgen, verlagen etc, wil ik niet veel meer uitgeven dan een honderdje of zeven á acht......
 

CDK

Forumguru
Bezuinigen op tuning kan een verkeerde bezuiniging zijn!
Maar bij VAG Techniek, JD, TVS en Hartogh weten ze wat ze doen en waar ze mee bezig zijn, ik zou de afweging maken op basis van de totale (reis)kosten en tijd. Ze hebben stuk voor stuk allemaal veel kennis in huis :jaja:
 

Thokozanoah

Forumguru
Bezuinigen op tuning kan een verkeerde bezuiniging zijn!
Maar bij VAG Techniek, JD, TVS en Hartogh weten ze wat ze doen en waar ze mee bezig zijn, ik zou de afweging maken op basis van de totale (reis)kosten en tijd. Ze hebben stuk voor stuk allemaal veel kennis in huis :jaja:
Ben ik het mee eens, maar dat is hetzelfde als een kind in een snoepwinkel.....weet ook niet wat ie moet kiezen :banghead::maakmegek:
Vooralsnog kies ik tussen JD en TVS, alleen ben ik benieuwd of TVS ook de PK's cq koppel kan behalen die JD "belooft" met een stage1 nl 260 met een koppel van 380. TVS heeft dan wel het voordeel dat ook de DSG wordt aangepast.
 

CDK

Forumguru
persoonlijk zou ik me niet vastpinnen op een paar pk's of Nm's, ik neem aan dat je tenminste een lekker trekkende en soepel door de toeren lopende motor wenst. bij jouw auto kunnen alle door mij genoemde tuners dsg aanpassingen doen, misschien kan je nog wel een betere deal regelen.
 

louigi58

Senior Member
Zonder kortingsvoucher was ik waarschijnlijk weer naar JD gegaan, maar het prijsverschil was te groot, daarbij had ik bij VAG Techniek meteen een vertrouwd gevoel, wat ook de dag van de tuning weer bevestigd werd. Deze mensen nemen nog de tijd voor je totdat jij tevreden bent.
Dat had ik bij TVS absoluut niet, wel vooraf praatjes, na reparatie afrekenen en niet eens tijd om even uit te leggen wat ze geconstateerd hadden. FF €2000 afgetikt en 15000 km later weer dezelfde problemen met mijn DSG.
 

Thokozanoah

Forumguru
Idd wat Corné zegt, je kunt je "dilemma" ook aan TVS en/of JD voorleggen. Misschien doen ze je wel een aanbieding om je over de streep te trekken ;)
Ik heb inderdaad beide partijen benaderd en mijn "dilemma" voorgelegd, nu wachten op hun reactie. Maar de prijs zal niet doorslaggevend zijn, maar vooral het gevoel wat ik bij de aanbieders heb....zoals Corné de Kluijver al zei, het gaat niet om het aantal pk's cq koppel, maar om het beste voor je auto....
 

Thokozanoah

Forumguru
Bericht gehad van JD, zij gaan mee in het voorstel van TVS.
Heeft iemand ervaring van de DSG aanpassing (koppeldruk, koppelbegrenzing en schakeltijdverkorting)bij JD?
Ze geven een vermogen van 260 pk en een koppel van 380 nm op......
Ik denk dat ik ga kiezen voor de partij die voor die 719 euro ook een run op de testbank voor en na kan bieden, mits de DSG aanpassing bij JD in goede handen is....
Schiet er maar op los zou ik zeggen.....:)
 

CDK

Forumguru
Je DSG uit 2010 kunnen ze bij JD ook prima aanpassen, dus wat dat betreft hoef je jezelf geen zorgen te maken.
Laat maar weten wie het gaat worden. :)
 
Bovenaan Onderaan